Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door iKiera
#1779777
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier, dus even voorstellen. Ik ben Magda en
wij hebben een border collie, een pracht van een hond, een teefje van 18 maanden.
Ik heb haar tot hier toe net zoals onze vorige honden steeds hills brokken gegeven.
Daar zat toch alles in is het niet, tot ik attent werd gemaakt op de troep die er ook inzit.
Ik voer ons meisje nu Tinlo barfmenu.
Ze eet dit nu 4 dagen en het lijkt prima te gaan, ben zelf nog een beetje onzeker dat wat ik doe wel goed is.
Vandaag heb ik haar voor de eerste keer een kippenvleugeltje gegeven.
Het was een lust om te zien, eerst bekeek ze me zo van wat geeft ze nu weer, dan ging ze er voorzichtig tegen tikken met haar poot en na een beetje gek doen begon ze er voorzichtig aan te bijten.
Ik moet nog wennen aan dat gekraak maar het was leuk om te zien dat ze zo van dat onozele kippevleugeltje genoot (ze heeft namelijk steeds haar brokken met tegenzin gegeten). Ik ga steeds meer proberen zelf samen te stellen maar voorlopig geef ik haar KVV met vleesbotjes, haar osso buco ligt klaar voor morgen, ben benieuwd
Laatst gewijzigd door iKiera op di 05 okt 2010, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1779804
Welkom op Barfplaats  :)

Fijn dat je hondje meteen al zo geniet van vers!
Het is verstandig om dit document te lezen voordat je vleesbotten gaat geven.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,801.0.html

Kipvleugels zijn prima maar Osso Buco zou ik niet geven, dat is een kalfschenkel toch?
Botten van runderen zijn niet geschikt, ze verteren niet of nauwelijks en het zijn echte tandenbrekers.

Verder zou ik ook even kijken hoe haar ontlasting is op Tinlo zonder extra vleesbot.
Als ik me niet vergis zijn er honden die behoorlijk harde ontlasting krijgen van Tinlo en als je dan ook nog vleesbot toe gaat voegen
dan kan ze misschien wel erg moeilijk poepen.
Maar dat hoeft niet hoor, als het goed gaat is het natuurlijk prima.
Door iKiera
#1779837
Bedankt voor de reactie, ja osso buco is kalfsschenkel,  Er zit wel heel veel vlees aan mag ik haar dat dan wel geven?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1779857
Ja dan zou ik het vlees eraf snijden en haar dat lekker geven.
Alle vleessoorten mogen, behalve varkensvlees (ivm de ziekte van Aujeszky).
Door iKiera
#1779879
Oke, nu heb ik nog een vraag, ik doe altijd zo'n spot on gedoe op haar huid tegen vlooien en teken, teken vind ik niet zo erg ik verwijder ze vlug en klaar is kees maar vlooien hebben mijn honden vroeger eens gehad en dat was geen lolletje.
Het was een kattenvlo die resistent was en we hebben ten lange leste twee firma's moeten laten komen om van die rotbeestjes af te komen. Mijn vraag nu, ik wil graag een alternatief vinden dat toch zeer betrouwbaar is.
Ik heb gehoord dat je look moet geven maar ik heb gelezen dat look, ui en druiven vergif is voor een hond dus nu weet ik het niet meer :-\
Sorry hoor maar ik zit met zoveel vragen.
Hetzelfde met inenten, wil ik liever niet meer doen.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1780247
Er zijn diverse topics over alternatieve middelen tegen vlooien, volgens mij zijn ze allemaal met wisselend resultaat.
Je zou de zoekfunctie er eens op los kunnen laten.

Knoflook mag je geven, maar niet te veel.
Ui en druiven zijn inderdaad giftig voor een hond.

Over vaccineren is ook heel veel te lezen op Barfplaats.
Heb je tot nu toe "normaal" gevaccineerd, dus alle "standaard" pup entingen en een herhaling op 1 jarige leeftijd?
Dan zou je over kunnen gaan op titeren, dat wil zeggen dat je d.m.v. bloed prikken laat testen hoeveel anti-stoffen er in het lichaam aanwezig zijn.
Dan hoeft je alleen nog maar tegen DHP te vaccineren als de titers heel laag zouden zijn. Het is zelfs mogelijk dat je daarvoor nooit meer hoeft te enten.

Ziekte van Weil (Leptospirose) werkt maar een paar maanden. Het is een vaccinatie waarvan behoorlijk wat honden last krijgen,
aan de andere kant kan het wel degelijk een dodelijke afloop hebben. Je moet dus zelf het e.e.a. tegen elkaar afwegen.

Kennelhoest is niet dodelijk en veel honden krijgen juist Kennelhoest na een enting, die kan je dus rustig schrappen.

Rabiës is verplicht als je naar het buitenland gaat, als dat niet van toepassing is zou ik daar ook niet tegen laten vaccineren.

Als je de zoekfunctie gebruikt krijg je ook heel veel topics over titeren en vaccineren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door