Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Borgerbos
#1772686
Ik heb een paar maanden geleden een reu van 8 jaar teruggekregen die erg mager was, 41 graden koorts had en een vergrote prostaat bleek te hebben. Dit is inmiddels allemaal weer vlot verholpen met de juiste medicijnen.
Nu heb ik een week of 2 geleden een keer een heel klein beetje pens door zijn brokken gedaan (misschien hooguit een 50 gram) en hij braakte eigenlijk direct na het eten zijn brokken weer uit. In eerste instantie dacht ik dat hij door de pens te gulzig had gegeten dus de volgende dag weer een keer gedaan en weer precies hetzelfde terwijl hij normaal zonder pens de brokken wel binnenhoud.
Houd dit in dat ik hem geen vlees of KVV kan geven? Of heeft het te maken met de combinatie. Dit is wel een hond die volgens mij nooit iets tussendoor heeft gehad.

groetjes
Yvonne
Door bloemetje
#1772689
Het heeft wellicht te maken met de combinatie..  Probeer eens een klein beetje pens tussendoor, echt een klein friebertje en dan zonder brok. Ff kijken of dat er dan wel in blijft  :)
Door **Jolanda**
#1773011
Heb je ondertussen ook al eens een ander diersoort pens geprobeerd? Van lam of geit?
Misschien dat je er makkelijk aan kunt komen door even een oproep in de 'vraag en aanbod' te zetten voor lams- of geitenpens ;)
Er zijn altijd wel mensen die een paar ons kunnen missen ;)
Door Borgerbos
#1773064
[quote="Jol"]
Heb je ondertussen ook al eens een ander diersoort pens geprobeerd? Van lam of geit?
Misschien dat je er makkelijk aan kunt komen door even een oproep in de 'vraag en aanbod' te zetten voor lams- of geitenpens ;)
Er zijn altijd wel mensen die een paar ons kunnen missen ;)
[/quote]

Ik ga morgen eerst proberen hem een beetje pens te geven afzonderlijk van de brokken en zal er een beetje gekookt heet water overdoen zoals omschreven in de van brok naar versvlees topic

groetjes
Yvonne
Door Borgerbos
#1773867
[quote="Jol"]
Ik ben benieuwd! Ik hoop wel dat het dan wel blijft zitten hoor! ;)
'T zou toch zo fijn zijn als ie af en toe van wat pens kan smullen ;) :)
[/quote]

Ik wil hem eigenlijk helemaal overzetten op vlees. Ik heb heb rond 13 uur 200 gram pens gegeven en dat heeft hij tot nu toe nog niet uitgebraakt.

groetjes
Yvonne
Door Borgerbos
#1773888
[quote="Happy Tail"]
super

dan denk ik dat de combi brok en vers niet goed valt.
zou dan geen brok meer mengen met vers, maar gelijk over vers voer
[/quote]

Denk dat ik dat toch wel geleidelijk aan zal moeten doen lijkt mij.

groetjes
Yvonne
Door **Jolanda**
#1774028
Hey wat leuk (en goed :P) dat je hem helemaal op vers gaat zetten!

Je kunt hem gewoon gelijk omzetten op vers hoor ;)
Enkele dagen het vlees overgieten met heel warm (of kokend) water, af laten koelen en dan voorzetten. ;)

Tanja heb ik toen ook van de een op de andere dag op carnibest gezet ;) :) De dag erna eindelijk eens perfecte ontlasting ;)

Maar als jij er een beter gevoel bij hebt om het rustig aan te doen...moet je dat natuurlijk doen ;) :)
Door Borgerbos
#1774249
[quote="Jol"]
Hey wat leuk (en goed :P) dat je hem helemaal op vers gaat zetten!

Je kunt hem gewoon gelijk omzetten op vers hoor ;)
Enkele dagen het vlees overgieten met heel warm (of kokend) water, af laten koelen en dan voorzetten. ;)

Tanja heb ik toen ook van de een op de andere dag op carnibest gezet ;) :) De dag erna eindelijk eens perfecte ontlasting ;)

Maar als jij er een beter gevoel bij hebt om het rustig aan te doen...moet je dat natuurlijk doen ;) :)
[/quote]

Nou het zal toch hoofdzakelijk KVV worden hoor. Op zich doet hij het wel goed op de brokken maar hij produceert behoorlijk veel ontlasting, deed hij trouwens als toen ik hem terug kreeg en hij likt zijn voorpoot helemaal rauw. Nu wil dit niet zeggen dat het van het voer komt maar wil dat gewoon even gaan uitsluiten.
Door elianne
#1774518
Je ka je hond gelijk op vers zetten hoor,5 dagen op pens compleet,de hoeveelheid in kleine porties verdelen pd. Is ontlasting oke dan bv 1/5 deel pens vervangen door 1/5 kvv rund compleet,dit langzaam opbouwen naar 5/5 rund compleet. Je hond kan een terugval krijgen dan ga je een stapje terug. Aangezien je hond bijna geen weerstand heeft duuerd het even eer dit weer opgebouwd is.Knabbelen aan zijn poot zal door de kvv zeker verdwijnen.Mocht je na verloop  :-\ brok willen geven dan moet dit een geperste brok zijn  bv van Cavom. Farm Food, Maar ook dit moet langzaam opgebouwd worden. Als alles goed is verlopen dan kan je brok en kvv dagen geven. Veel succes
Door **Jolanda**
#1774605
[quote="elianne"]
Je ka je hond gelijk op vers zetten hoor,5 dagen op pens compleet,de hoeveelheid in kleine porties verdelen pd. Is ontlasting oke dan bv 1/5 deel pens vervangen door 1/5 kvv rund compleet,dit langzaam opbouwen naar 5/5 rund compleet. Je hond kan een terugval krijgen dan ga je een stapje terug. Aangezien je hond bijna geen weerstand heeft duuerd het even eer dit weer opgebouwd is.Knabbelen aan zijn poot zal door de kvv zeker verdwijnen.Mocht je na verloop  :-\ brok willen geven dan moet dit een geperste brok zijn  bv van Cavom. Farm Food, Maar ook dit moet langzaam opgebouwd worden. Als alles goed is verlopen dan kan je brok en kvv dagen geven. Veel succes
[/quote]

Dit is echt voor het eerst dat ik deze methode lees :-\ en vind het eerlijk gezegt de grootste onzin ::)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1774636
Volgens mij wordt het zo aangeraden via farmfood. Zou er ook geen brok bijgeven  :-\
Maar ik geloof er ook niet in, hier zijn ze allen colt turkey overgezet en geen enkele last van gehad.
Mocht je hond wat gevoelig zijn dan kun je de kvv wat overgieten met gekookt water, even afkoelen en dan geven.
En dan steeds een beetje rauwer geven.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1774685
[quote="elianne"]
Je ka je hond gelijk op vers zetten hoor,5 dagen op pens compleet,de hoeveelheid in kleine porties verdelen pd. Is ontlasting oke dan bv 1/5 deel pens vervangen door 1/5 kvv rund compleet,dit langzaam opbouwen naar 5/5 rund compleet. Je hond kan een terugval krijgen dan ga je een stapje terug. Aangezien je hond bijna geen weerstand heeft duuerd het even eer dit weer opgebouwd is.Knabbelen aan zijn poot zal door de kvv zeker verdwijnen.Mocht je na verloop  :-\ brok willen geven dan moet dit een geperste brok zijn  bv van Cavom. Farm Food, Maar ook dit moet langzaam opgebouwd worden. Als alles goed is verlopen dan kan je brok en kvv dagen geven. Veel succes
[/quote]

mmmmmm.....zou ook niet mijn manier van overzetten zijn :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door