Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ulla
#1776486
[quote="Jol"]
Hoe is het vandaag gegaan met alleen pens? Heeft ie alles binnen gehouden?

Oh leuke foto van Espen!
[/quote]

Ja leuk he. :-*

En laat Hilje maar kletsen,Espen bartf echt alles, en de rest zo goed als alles. 8)
Door **Jolanda**
#1776515
[quote="Borgerbos"]
Dat met water had ik al geprobeerd en zat inderdaad al te denken om er wat extra pens door heen te doen.
Hij staat nog maar 2 dagen op vlees en produceert nu al beduidend minder ontlasting :)

groetjes
Yvonne
[/quote]

Fijn dat je nu al verschil merkt! Is toch een fijne bijkomstigheid he ;) :D
Probeer indd maar eens wat pens dan :)

[quote="elianne"]
Oke jij vind dit de grootste onzin?.Aks je de overstap wilt maken met een gezonde hond dan is er niets aan de hand. Maar de overstap maken met een hond met weinig weerstand qua darm en maag (jammer genoeg zelf ervaring mee gehad) is toch een ander verhaal. Mijn hond is er op deze methode toch bovenop gelomen. Mijn reactie is bedoeld als een tip/advies. Daar is dit forum toch voor bedoeld
[/quote]

Tuurlijk, tips zijn altijd welkom op een forum en je mag altijd advies geven aan de hand van je ervaringen ;) :)
Jouw manier van omzetten vind ik erg omslachtig :-\ Zelf had ik 2 honden die wat maag-darmproblemen hadden (regelmatig darminfecties, diaree en de andere had altijd slappe ontlasting en braakte zo'n 8x per week) en ik heb ze beide in 1x omgezet, wat voor beide honden goed uitpakte ;)

[quote="ulla"]
Ja leuk he. :-*

En laat Hilje maar kletsen,Espen bartf echt alles, en de rest zo goed als alles. 8)
[/quote]

Ik vind die pluizige teddyberen vacht zo lief uitzien.
Hilje vind ik een schat van een vrouw en ook wel een wijze vrouw...maar met haar vermoeden zat ze er nu naast, gelukkig :biggrin2:
Tanja is ook een hond die bijna alles eet, in tegenstelling tot de borders die nog wel eens miepen (vooral Duster)
Door ulla
#1777358
Bij mijn weten heeft zij in het verleden gebarft,maar vindt ze de botten wat eng.
Ze had weer willen beginnen, maar heeft het maar bij kvv gehouden. :)
Door Borgerbos
#1778562
Ridley is vandaag begonnen aan zijn 4e dag op vlees en het gaat nog steeds heel erg goed. geen problemen met de ontlasting gehad. Omdat hij de Kivo niet wou eten ben ik eerst maar begonnen met de Smuldier en daar krijgt hij in totaal 1200 gram van. Morgen ga ik toch de Kivo proberen maar doe dan wel extra pens erbij door anders eet hij het misschien niet. En wie weet mischien kom ik ooit nog wel zover dat ik een vleesbot ga geven  :-\

groetjes
Yvonne
Door **Jolanda**
#1779244
Oh wat fijn dat je zo tevreden bent over het vers voeren ;) :) (snap je nu ook een piepklein beetje waarom ik zo enthousiast ben? :D )

Ik hoop voor je dat hij de Kivo gaat eten, maar er zijn honden die bepaalde merken echt niet willen :-\

Als je vleesbotten zo akelig vind moet je het niet doen ;) Het is geen schande hoor als je ze niet voerd ;)
Er zijn genoeg mensen die daar in moeten groeien....rustig aan, rustig aan ;)

Oh euh....zijn de andere honden niet 'jaloers' op Ridley dat hij zulk lekker eten krijgt?  :D ;)
Door Borgerbos
#1779297
[quote="Jol"]
Oh wat fijn dat je zo tevreden bent over het vers voeren ;) :) (snap je nu ook een piepklein beetje waarom ik zo enthousiast ben? :D )

Ik hoop voor je dat hij de Kivo gaat eten, maar er zijn honden die bepaalde merken echt niet willen :-\

Als je vleesbotten zo akelig vind moet je het niet doen ;) Het is geen schande hoor als je ze niet voerd ;)
Er zijn genoeg mensen die daar in moeten groeien....rustig aan, rustig aan ;)

Oh euh....zijn de andere honden niet 'jaloers' op Ridley dat hij zulk lekker eten krijgt?  :D ;)
[/quote]

hej iksnap heel goed dat je enthousiast bent en je hebt mij ook nooit horen zeggen dat vers voeren slecht is alleen is het voor die grote honden voor mij gewoon te kostbaar t.o.v. een brok voeren.

groetjes
Yvonne
Door **Jolanda**
#1779348
[quote="Borgerbos"]
hej iksnap heel goed dat je enthousiast bent en je hebt mij ook nooit horen zeggen dat vers voeren slecht is alleen is het voor die grote honden voor mij gewoon te kostbaar t.o.v. een brok voeren.

groetjes
Yvonne
[/quote]

Dat begrijp ik wel ;) Ik ben toen hier ook van carnibest afgestapt omdat het voor ons, voor 3 honden, ook al niet meer te betalen was, ook al was ik er heeeel tevreden over.
Met het barfen bespaar ik wel heel wat geld. Met CB zou ik nu zo'n 260 euro per maand kwijt zijn, terwijl ik met barfen, als ik op let wat ik koop en voor welke prijs ik rond de 80euro kwijt ben per maand...dus dat scheeld aanzienlijk. (ik reken wel geen stroom en benzine mee)

Als je het straks aandurft om te barfen, moet je me maar eens een prive-berichtje sturen met daarin de gewichten van de honden, dan kan ik je uitrekenen wat je dat zou kosten per maand, dan kun je kijken of je daarmee goedkoper uit bent dan met brokken ;)
Door Borgerbos
#1779877
[quote="Jol"]
Ik hoop voor je dat hij de Kivo gaat eten, maar er zijn honden die bepaalde merken echt niet willen :-\

[/quote]

Ridley wil dus zelfs de KIVO niet hebben als ik er extra pens door doe  >:(

groetjes
Yvonne
Door **Jolanda**
#1780311
Oohhoohh wat een kieskeurige >:( pfff...maar hij at de smuldier vlees compleet toch wel he? Ander die gewoon voeren ipv Kivo.
Je hebt toch nog een hond op vers staan he? Geef je haar de Kivo ipv carnibest ;)
Door Borgerbos
#1780398
[quote="Jol"]
Oohhoohh wat een kieskeurige >:( pfff...maar hij at de smuldier vlees compleet toch wel he? Ander die gewoon voeren ipv Kivo.
Je hebt toch nog een hond op vers staan he? Geef je haar de Kivo ipv carnibest ;)
[/quote]

Ja de smuldier wil hij wel, tenminste de pens/vlees versie. Maar ik verwacht dat hij de vlees versie zonder pens dan ook niet zal eten. Rose staat op de KIVO.

groetjes
Yvonne
Door **Jolanda**
#1780488
Oke, dan hoef je die tenminste niet door te verkopen oid.

Tja en als hij liever smuldier heeft, dan maar dat ;) Misschien kun je ook aan lotgering komen, dat is volgens mij ook niet zo'n dure kvv ;)

Ulla, ik verbaas mij toch wel dat je voor 80euro geen sint kunt voeren voor een maand ??? ::)
Ik zal nog eens gaan tellen, maar volgens mij kom ik toch aardig in de buurt van die 80euro hoor...ik kom er wat later op terug ;)
Door **Jolanda**
#1780564
Oke, ik heb geteld...pff wat een werk ::)
Ik heb de volgende diersoorten/vleessoorten:
kipkarkas, lamsribben, fazantkarkas, eendenrug, hertenvlees, runderlippen, lamavlees, kalkoenlever, kalkoenhart, konijnennieren, lams- en runderpens, vis. 9 diersoorten + vis
En ik kom uit op 77,70 per 30 dagen, dat is goed voor 75 kg vlees. Ik kan goedkoper voeren wanneer ik bijv het duurdere spiervlees laat vallen of vervang door wat goedkoper spiervlees. Het hertenvlees kan ik nu zowiezo even niet krijgen en vervang ik voor goedkoper vlees van een ander diersoort en ik heb een prijsverlaging gehad bij 1 van mijn leveranciers en daarmee zou ik nog goedkoper kunnen voeren :D
Laatst gewijzigd door **Jolanda** op di 05 okt 2010, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1780604
Vond het toch wel leuk om even te rekenen en heb nu de nieuwe prijzen aangehouden en met het spiervlees ben ik uitgegaan van goedkopere diersoorten en konijnennier heb ik vervangen voor lamsnieren (in verhouding met vet zijn die goedkoper ;)).

Ik kom nu uit op 64,84 per 30dagen voor 75kg met nog altijd 9diersoorten en vis biggrin2:
Dat is een gemiddelde van 86cent per kg :biggrin2:
En het kan nog goedkoper! ::) :D

Even voor Yvonne:
Als ik dan uitga van een gemiddeld gewicht van 70kg, dan word er gemiddeld 1,4kg per dag per hond gegeten en dat maal 11 honden, kom ik uit op €13,24 per dag aan barf :) Per maand is dat dan €397,20
Ik heb werkelijk geen idee hoeveel brokken nu kosten of welke jij voerd dus ook totaal geen idee hoeveel je daarvoor per maand neer legt :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door