Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ordell
#203136
[quote="Lizzy"]
Kan iemand mij vertellen hoeveel probiotica bacterieen er nou in zo'n pakje zitten en welke stammen bacterieen het zijn?
[/quote]

Ik ben even in mijn Bertus-archief gedoken; Het zijn er enkele miljarden per kilo en ze zijn hoofdzakelijk van het geslacht lactobacillus acidophilus.
Laatst gewijzigd door Ordell op di 09 nov 2004, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#203146
[quote="Ordell"]
[quote="Lizzy"]
Kan iemand mij vertellen hoeveel probiotica bacterieen er nou in zo'n pakje zitten en welke stammen bacterieen het zijn?
[/quote]

Ik ben even in mijn Bertus-archief gedoken; Het zijn er enkele miljarden per kilo en ze zijn hoofdzakelijk van het geslacht lactobacillus acidophilus maar ook van de onder-orde dietisfoescium en dietisberticum.
[/quote]
Aha, dus erg gezond! Op de verpakking kon ik het niet vinden ;)
Door Lizzy
#203147
[quote="Ordell"]
[quote="Lizzy"]
Kan iemand mij vertellen hoeveel probiotica bacterieen er nou in zo'n pakje zitten en welke stammen bacterieen het zijn?
[/quote]

Ik ben even in mijn Bertus-archief gedoken; Het zijn er enkele miljarden per kilo en ze zijn hoofdzakelijk van het geslacht lactobacillus acidophilus.
[/quote]

En hoe komt Bertus aan deze gegevens?
Door Ordell
#203150
[quote="Lizzy"]
[quote="Ordell"]
[quote="Lizzy"]
Kan iemand mij vertellen hoeveel probiotica bacterieen er nou in zo'n pakje zitten en welke stammen bacterieen het zijn?
[/quote]

Ik ben even in mijn Bertus-archief gedoken; Het zijn er enkele miljarden per kilo en ze zijn hoofdzakelijk van het geslacht lactobacillus acidophilus.
[/quote]

En hoe komt Bertus aan deze gegevens?
[/quote]

Ik zou het (nu) niet meer weten..
Door Ordell
#203200
[quote="Lizzy"]
[quote="Ordell"]
[quote="Lizzy"]
Kan iemand mij vertellen hoeveel probiotica bacterieen er nou in zo'n pakje zitten en welke stammen bacterieen het zijn?
[/quote]

Ik ben even in mijn Bertus-archief gedoken; Het zijn er enkele miljarden per kilo en ze zijn hoofdzakelijk van het geslacht lactobacillus acidophilus.
[/quote]

En hoe komt Bertus aan deze gegevens?
[/quote]

Ik heb nog een lijstje gevonden, ik denk dat hij dit toen heeft uit laten zoeken toen hij nog zelf slachter was. Ik zal ze niet allemaal neerzetten. Als je ze allemaal wilt hebben dan stuur ik ze wel per mail.

Dit komt allemaal voor in het spijsverteringssysteem van runderen;

Fam. Lachnospiraceae Butyrivibrio fibrisolvens
rumen

Ruminococcus flavefaciens
rumen

Ruminococcus succinogenes
rumen
Ruminococcus albus
rumen

Fam. Eubacteriaceae Eubacterium cellulolyticum
rumen

Fam. Clostridiaceae Clostridium acetobutylicum
soil

Clostridium chartatabidum
rumen

Clostridium cellulovorans
wood fermenter

Clostridium herbivorans
pig intestine

Clostridium cellulosi
manure

Clostridium cellobioparum
rumen

Clostridium papyrosolvens
paper mill

Clostridium josui
compost

Clostridium cellulolyticum
compost

Clostridium aldrichii
wood fermenter

Clostridium stercorarium
compost

Clostridium thermocellum
sewage + soil

enz.
Door Ordell
#203221
[quote="Lizzy"]
Wat zijn dit dan?
[/quote]

Probiotica bacterien die in het spijsverteringsstelsel voorkomen van herkauwers.
Door Lizzy
#203230
Interessant! Ben wel benieuwd naar de complete lijst. Ben vooral ook benieuwd of deze bacterieen dezelfde bewezen positieve uitwerking hebben als bijv. acidophilus. En tevens ben ik ook zeer benieuwd naar hoe de gunstige bacterieen dan bewezen in deze hoeveelheden in de maaginhoud van een lam voor komen.
Door Ordell
#203233
[quote="Lizzy"]
Interessant! Ben wel benieuwd naar de complete lijst. Ben vooral ook benieuwd of deze bacterieen dezelfde bewezen positieve uitwerking hebben als bijv. acidophilus. En tevens ben ik ook zeer benieuwd naar hoe de gunstige bacterieen dan bewezen in deze hoeveelheden in de maaginhoud van een lam voor komen.
[/quote]

Ik stuur hem wel toe. Ik denk zelf dat de samenstelling van een lam niet veel anders zal zijn, aangezien zij ook onder herkauwers vallen. Ik zal je de lijst mailen... ;)
Door Lizzy
#203242
[quote="Ordell"]
[quote="Lizzy"]
Interessant! Ben wel benieuwd naar de complete lijst. Ben vooral ook benieuwd of deze bacterieen dezelfde bewezen positieve uitwerking hebben als bijv. acidophilus. En tevens ben ik ook zeer benieuwd naar hoe de gunstige bacterieen dan bewezen in deze hoeveelheden in de maaginhoud van een lam voor komen.
[/quote]

Ik stuur hem wel toe. Ik denk zelf dat de samenstelling van een lam niet veel anders zal zijn, aangezien zij ook onder herkauwers vallen. Ik zal je de lijst mailen... ;)
[/quote]

Dank je.
Door Truus
#203247
[quote="Ordell"]
[quote="Truus"]
Naar de uiteindelijke uitslag ben ik eigenlijk wel benieuwd.
[/quote]

Welke uitslag??
[/quote]
Of Fytomix even goed is als de probioticacapsules.....dezelfde werking zeg maar, of ga ik nu weer een hele andere discussie aan.
Door Ordell
#203259
[quote="Truus"]
[quote="Ordell"]
[quote="Truus"]
Naar de uiteindelijke uitslag ben ik eigenlijk wel benieuwd.
[/quote]

Welke uitslag??
[/quote]
Of Fytomix even goed is als de probioticacapsules.....dezelfde werking zeg maar, of ga ik nu weer een hele andere discussie aan.
[/quote]

Als je de lijst ziet van wat er aan probiotica bacterieen ziet die er in het spijsverteringsstelsel van de herkauwer voorkomt... :o
Ik weet overigens niet wat er allemaal in die capsules zit??
Door Lizzy
#203285
Nou, de vraag is nog maar helemaal of al deze bacterieen een positieve werking hebben op de darm van de hond. Ik denk dat Truus dat bedoelt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door