Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door the parsons
#1760715
mijn kleine donna is stapel gek op haar bakkie haaksbarf maar s`middags ruikt ze er nog naar :yucky:
toen ze op brok zat had ze dit niet.
dante die ook haaksbarf krijgt heeft dit niet.
hoe zit dit met jullie kanjers en wat doen jullie hier aan? :help: :help: :help:

elke dag tanden poetsen misschien :biggrin2:
Door inni
#1760962
Van brokken weet ik 't niet, Berre at die maar heel kort en heel weinig maar hij kan enorm uit z'n bek stinken nu hij kvv eet. Ik denk dat 't dan gewoon is omdat 't wat langzaam verteerd want de geur is er niet altijd (wel altijd al hij zich niet goed voelt) maar vooral als hij dan gaat blaffen ('t komt niet uit z'n bek maar van dieper). Als ik de kvv niet extra maal en de grootste stukkjes bot er niet uithaal is 't gegarandeerd prijs en krijgt hij nog diarree bovenop.
Door roos79
#1760998
[quote="inni"]
Van brokken weet ik 't niet, Berre at die maar heel kort en heel weinig maar hij kan enorm uit z'n bek stinken nu hij kvv eet. Ik denk dat 't dan gewoon is omdat 't wat langzaam verteerd want de geur is er niet altijd (wel altijd al hij zich niet goed voelt) maar vooral als hij dan gaat blaffen ('t komt niet uit z'n bek maar van dieper). Als ik de kvv niet extra maal en de grootste stukkjes bot er niet uithaal is 't gegarandeerd prijs en krijgt hij nog diarree bovenop.


[/quote]

Jeetje, je moet nogal wat uithalen om het "verteerbaar" te maken.
Is het dan niet tijd om naar een ander merk KVV uit te gaan kijken die fijner gemalen is?  Of als je toch al zelf maalt, de maaltijd zelf samen stellen en malen?
Ik heb verder niet mee gekregen waarom enzo je dit doet, maar ook het fijn dat je er stukjes bot uit moet gaan halen lijkt me niet echt handig, misschien krijgt je hondje nu wel teweinig bot binnen?

En om op het "uit de mond rieken" te reageren. Wellicht is het goed om een drainage kuurtje te geven? of maag compositum zoiets?
Als ik het zo lees denk ik dat het "langzaam-slecht" verteren en het rieken uit zijn bekkie toch wel met elkaar te maken hebben.

gr.Roos
Gebruikersavatar
Door the parsons
#1761156
En om op het "uit de mond rieken" te reageren. Wellicht is het goed om een drainage kuurtje te geven? of maag compositum zoiets?
gr.Roos
[/quote]

ja, dat zou ik wel eens kunnen proberen.
zal eens kijken op de site van medpets.nl.
Door inni
#1761178
[quote="roos79"]
Jeetje, je moet nogal wat uithalen om het "verteerbaar" te maken.
Is het dan niet tijd om naar een ander merk KVV uit te gaan kijken die fijner gemalen is?  Of als je toch al zelf maalt, de maaltijd zelf samen stellen en malen?
Ik heb verder niet mee gekregen waarom enzo je dit doet, maar ook het fijn dat je er stukjes bot uit moet gaan halen lijkt me niet echt handig, misschien krijgt je hondje nu wel teweinig bot binnen?

En om op het "uit de mond rieken" te reageren. Wellicht is het goed om een drainage kuurtje te geven? of maag compositum zoiets?
Als ik het zo lees denk ik dat het "langzaam-slecht" verteren en het rieken uit zijn bekkie toch wel met elkaar te maken hebben.

gr.Roos
[/quote]


Ik heb met Berre op vlak van voeding al een hele weg afgelegd en ben blij dat we nu zover zijn dat ik hem redelijk stabiel kan houden ('k hoop wel nog een beetje op een nog meer gepaste oplossing) Hij eet tussen de 70 en 90gr per dag 't is dis niet zo'n groot werk. Ik maal 't MET de stukjes bot zo fijn mogelijk ook om hem zoveel mogelijk bot te geven.

Wie weet OOIT??? ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door