Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door AussieSue
#1751156
Ik geef nu kvv en barf..maar vind het toch een beetje ingewikkeld...de samenstelling van mijn kvv (Lotgering) is als volgt:
Dit is de totaalvoer zonder pens omdat ik deze gewoon zo wil geven.

45% rund, 30% lam, 25% kip,

15% botten,70% spiervlees, 15% organen (long,hart,milt,nieren,klein beetje lever)

Er zit dus best veel spiervlees in en weinig bot..nu geef ik onze pup gelukkig al vanaf het begin extra vleesbot dus genoeg calcium krijgt ze in ieder geval binnen (ga ik dan maar vanuit)

Ik geef toch wel dagelijks extra vleesbot erbij, maar dat moet je dan weer van de kvv afhalen en dan ben ik bang dat er weer te weinig van het andere gegeven wordt... :D
Hoe zouden julie dit aanpakken?


-----------------------------
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1751168
Worden er vitamine's aan het voer toegevoegd door lotgering?
Zoniet dan vindt ik het wel heel karig en zeker niet compleet voer. Al helemaal niet voor een pup.
Ik zou met een pup zeker minimaal 40% vleesbot voeren en ook pens erbij.
Daarnaast vindt ik vis (omega 3) en wat groente ook belangrijk voor pup.

Je zou de lotgering wel kunnen gebruiken als basis. Maar ik zou dan bv in het weekend 2 barfdagen invoeren.
Waarin je geen lam, rund of kip voert.
Zou dan iig 1 dag iets van vis voeren evt met vleesbot erbij.
De andere dag zou ik vleesbot met wat pens voeren.
Evt beide dagen met wat groente.
Door de weeks kun je dan bv nog een keer een sardientje geven aan je pup.
Zo krik je het vleesbot wat omhoog en je geeft vis, pens en evt wat groente.
#1751243
en ik denk dat je ook even aan de hoeveelheid lever moet werken: want als je schrijft dat er maar een beetje inzit.
long en milt; daar heeft een hond qua voedingswaarde eigenlijk nagenoeg niets aan vind ik. dus ook de orgaanverhoudingen zijn van belang: en ik gok dat het alleen maar runderorgaan is; dus ook daarin zou je wat kunnen afwisselen
#1751437
Maar die 15%, is dat niet gewoon gerekend vanuit kaal bot? als je dat om zou rekenen naar vleesbot, dan zou je rond de 30% zitten lijkt mij en dan zou het spiervlees percentage dus op 55% uitkomen? en dan 15% orgaan zodat je weer 100% hebt? (ben geen rekenwonder :-[)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1751443
[quote="dancingdaydream"]
Maar die 15%, is dat niet gewoon gerekend vanuit kaal bot? als je dat om zou rekenen naar vleesbot, dan zou je rond de 30% zitten lijkt mij en dan zou het spiervlees percentage dus op 55% uitkomen? en dan 15% orgaan zodat je weer 100% hebt? (ben geen rekenwonder :-[)
[/quote]

Je rekent goed hoor  :)
Maar 30% vleesbot vindt ik voor een opgroeiende hond wel wat aan de lage kant.
#1751459
Er zijn geen extra vitamines en mineralen toegevoegd.
Ik heb gekozen voor voer zonder pens omdat ik de pens dus zo in grote stukken wil geven.,(en wil gaan drogen) alleen was er iets mis gegaan bij de bestelling dus ik heb nu nog geen pens in huis..
vis (zalmkop) geef ik 1x in de week....groente/fruit/ei geef ik zo nu en dan al extra, elke dag krijgt ze wat vleesbot extra, kip of parelhoen. Ik heb nog orgaan vlees, (kippemaag en kippehartjes en kippelever) dus dat kan ik dan erbij geven als ze geen kvv krijgt.
Maar volgens jullie hoef ik dus niet dagelijks extra vleesbot te geven...ik kan natuurlijk ook eischil geven als ze kvv krijgt
aahhlll.... :nerves: :nerves: :nerves:
soms denk ik wel eens waar ben ik aan begonnen..maar ga nooit meer over op brokken hoor hahaha
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1751505
[quote="AussieSue"]
Er zijn geen extra vitamines en mineralen toegevoegd.
Ik heb gekozen voor voer zonder pens omdat ik de pens dus zo in grote stukken wil geven.,(en wil gaan drogen) alleen was er iets mis gegaan bij de bestelling dus ik heb nu nog geen pens in huis..
vis (zalmkop) geef ik 1x in de week....groente/fruit/ei geef ik zo nu en dan al extra, elke dag krijgt ze wat vleesbot extra, kip of parelhoen. Ik heb nog orgaan vlees, (kippemaag en kippehartjes en kippelever) dus dat kan ik dan erbij geven als ze geen kvv krijgt.
Maar volgens jullie hoef ik dus niet dagelijks extra vleesbot te geven...ik kan natuurlijk ook eischil geven als ze kvv krijgt
aahhlll.... :nerves: :nerves: :nerves:
soms denk ik wel eens waar ben ik aan begonnen..maar ga nooit meer over op brokken hoor hahaha
[/quote]

Dagelijks vleesbot toevoegen zou ik niet doen, maar een keer of 2-3 in de week lijkt me prima.
Zou alleen geen kip toevoegen dan, omdat dat al in de kvv zit.
Klinkt goed 1x in de week vis en af en toe wat groente.
Als je even tijdelijk geen pens hebt vanwege het mislopen met je bestelling, zou je miss ook gewoon wat smuldier enkelvoudige kunnen geven.

Niet teveel zorgen maken, het is al erg goed zoals je voert.
Wat kleine verbeterpuntjes, maar dat hadden we allemaal in het begin en bij pups/jonge honden  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door