Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Decibels
#1745043
hier krijgen de pups hun eerste vaste voedsel vanaf een week of 3-4.  Is ook afhankelijk van hoe groot het nest is. 1-ling of 2-ling nestjes krijgen soms pas vanaf 5-6 weken vast voedsel.

k bouw de maaltijden per week op. Dus als ze vanaf 3 weken een 1x voer krijgen, wordt dat de 2e week 2x voer, de 3e week 3x voer, etc. Een gemiddeld nest staat dan rond de 6 weken op 4 maaltijden per dag en daar blijven ze op. De maaltijden worden alleen wat groter. Hier eten ze de pups met z'n allen uit één bak. Op die manier krijg je geen teuters met eten en leren ze dat eten ook echt direct opeten is. Een héél enkele keer is er wel eens een pupje bij wat iets extra's nodig heeft...die pak ik dan even open krijgt apart een hapje extra. Ik voer op het oog en ga geen voer afwegen.
Door ilovegoldenretrievers
#1745136
Wat doe je dan als een van de pups te veel eet. Dus echt schanst. Ik hou het gewicht elke dag in de gaten.

Dus er wordt elke dag gewogen.

Ik zelf vind dat er weinig in de trog zit. Maar dat is meer mijn gevoel, maar ze smullen hun buikje helemaal vol. Ze gaan ook met hun poten in het vlees staan, om een betere plek te hebben.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op ma 06 sep 2010, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Decibels
#1745320
[quote="Julia2005"]
Wat doe je dan als een van de pups te veel eet. Dus echt schanst. Ik hou het gewicht elke dag in de gaten.

Dus er wordt elke dag gewogen.

Ik zelf vind dat er weinig in de trog zit. Maar dat is meer mijn gevoel, maar ze smullen hun buikje helemaal vol. Ze gaan ook met hun poten in het vlees staan, om een betere plek te hebben.


[/quote]

ze proberen hier allemaal zoveel mogelijk te eten...en met hun poen in de bak staan is ook normaal... :biggrin2:

hier een filmpje...let op de tijd...in 30 sec schoon leeg.... ;D

http://www.decibels.nl/movies/pupseten.WMV
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door