Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door rheawithpixels
#1719405
Even een vraagje. Ik heb zelf 2 grote honden van beide meer dan 30kilo die ongeveer 2% van hun lichaamsgewicht aan eten krijgen. Hoeveel is dit eigenlijk bij kleinere hondjes van een kilo of 6? Zou betekenen dat als ik 2% neem het ongeveer 125 gram is. Voor mijn gevoel natuurlijk super weinig aangezien ik grotere hoeveelheden gewend ben  :biggrin2:
#1719693
hier een Riesen Schnauzer die maar 1% per dag kvv CB krijgt (eend) en daarbij volop verse groentes, dat wel.
geven we meer, komt hij aan en hij is prima met zijn 40kg, liever wat schraal dan te zwaar.
met 1% (= dus 400gr per dag) is hij stabiel.

weinig dan he, als je een kleine hond zou hebben is het maar 60gram......... :o
#1719903
Ja inderdaad het is zo weinig. Mijn vriend heeft 3 shi'z in huis en als ik het weekend naar hem ga rijd ik altijd even langs Petra (Vers voer) en neem ik Haaksbarf mee. Maar 1 van die reutjes is wat licht dus die willen we nu wat zwaarder krijgen. Maar ik had geen idee hoeveel zo'n klein binkie eigenlijk mocht hebben  ;D

Bedankt voor jullie reacties!
Door tessa
#1720033
Ik heb twee shih tzu's van ongeveer 5 kilo.
Ze krijgen allebei ongeveer 100 gram per dag aan carnibest.
geef ik ze maar een klein beetje meer dan worden ze te zwaar.
#1720134
@ Tessa
Dit zijn flinke reuen.
De dikkerd van de drie geef ik ook alleen maar kip. En die krijgt 150 gram.
De magere drukkerd die moet aankomen krijgt meer en die geef ik nu ook geit en lam naast de kip.
Verder krijgen ze gewoon brokken, dit is een extraatje :D
Gebruikersavatar
Door Dian
#1720146
Rakker van mij krijgt op het moment zelfs maar 100gr per dag.......... hij is een beetje te dik geworden, en moet terug naar max. 8,5 kg :-[ Normaal krijgt hij 150gr. maar hij heeft doordat ik thuis ben iets te veel met mij mee gesnoept :-X
#1720169
Als ik die kleine bakjes vul, dan denk ik daar kunnen ze toch niet van leven  ;D

Nee, die ene reu heeft waarschijnlijk in de roedel wat weinig kans gehad. Hij is enorm energiek dus verbrand veel. Hij heeft vanavond 200 gram gehad. Hap, slik weg  :D
#1720257
Op het moment 180 gram (6% lichaamsgewicht)  omdat yuun nog in de groei is (5 maanden), maar dat gaat uiteindelijk ook afgebouwd worden naar 2%, dat zullen echt minibeetjes zijn dan :P (en ze zit nu al te zeuren dat ze meeeeer wilt :P)

Yuun's gewicht is nu trouwens 3-3,5 kg en zal ook niet zwaarder worden
Gebruikersavatar
Door Riek
#1720263
Mij honden zijn 3.4 kg en 6.5 kg en krijgen 90 en 120 gram KVV per dag.
Ik geef soms een pensstaafje en af en toe krijgen ze een kippennek ipv kvv 's avonds. Dat weeg ik niet af.
En ze doen het er prima op.
Door Decibels
#1720406
ik weeg niet...ik voer op het oog. De behoeftes zijn per hond verschillend. Maar hier krijgen ze gemiddeld zo'n 100 gram per dag. Dwergteckels van zo'n 5 kilo.
Door Beppie1
#1720501
Mijn shiba's zijn 'iets te groot' voor de rasstandaart. Ze horen minder dan 10 kilo te wegen, maar zitten er bijde 'omheen'
Ze krijgen 250 gr kvv, dan wel kvv/barf..... geen grammetje teveel volgens de DA(en ons ook wel eigenlijk)

Daarnaast een stukje long/kipfillet/rund gedroogd...(2-3 keer pd)

(en ik weeg die 250 ook niet af....;))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door