Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kirstengroningen
#197505
hallo,
wij zijn hier nieuw! Ik ben Kirsten en ik heb een bulldog genaamd Jp. Jp is een hele slechte eter en vooral brokjes vind meneer helemaal níét lekker! Sinds kort krijgt hij Rodi burgers en Duck-burgers, maar dit laat hij vaak ook staan.
Ik ben erg geinterresseerd in het geven van vers/rauw vlees, dus ik ben heel benieuwd hoe jullie zijn begonnen met het overschakelen van brokjes op vlees.
Alle suggesties zijn welkom! Welk vlees kan ik het beste geven, is het belangrijk dat ik het eerst eventjes kook of moet het echt helemaal rauw zijn? Waar kan ik dat vlees het beste kopen en hoeveel kan ik ervan geven? Wat voor toevoegingen moeten er gegeven worden en hoeveel?
Kan ik meteen overschakelen of kan ik het vlees het beste mengen met een burger?
Is het belangrijk om toch nog minimaal een paar keer per week een burger te geven? Zo ja, welke burger?
Welk vlees wordt over het algemeen het lekkerst gevonden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Kirsten, pootje Jp
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#197513
Hoi Kirsten.Even voorstellen in de bewuste rubriek zou heel leuk zijn.Je kunt gelijk overschakelen op vers vlees.Is geen enkel probleem.Een normale hond lust alles van vers.En in de meeste gevallen verteert het zonder enig probleem. Er zijn diverse versvleesvoedingen te koop. Carnibest Bibi AHV enz.Er zijn er nog veel meer.Die kun je elders lezen.Jou hond blijkt een moeilijke eter.Maar niet opgeven,gewoon doorzetten.Het zal hem/haar zeker geen kwaad doen.En alles is beter dan de brokken.Lees verder en je wordt steeds wijzer. Succes. :D :D
Door k9-nero
#197517
hallo, ook ik had precies hetzelfde probleem, hond wilde helemaal niets, geen brokken, geen boterhammen met lekkernij noem maar op. Hij heeft zelfs vol gehouden bijna een week niet te eten waarbij ik zag dat hij ziender ogen magerder werd. Ik ben ineens overgestapt op bibi diervoeding en hij eet weer als de beste. Binnen no time is zijn bak leeg en hij is langer bezig zijn bak aan het schoonlikken dan dat hij daadwerkelijk aan het eten is. Kortom ik denk dat je er goed aan doet om over te schakelen naar versvoer. En welk voer het beste bij jou past is een kwestie van goed uitzoeken en misschien het een en ander eens uitproberen totdat je ergens goed tevreden over bent.

succes ermee
Gebruikersavatar
Door Binno
#197559
Dat probleem hadden we met Binno ook vanaf de eerste dag dat ze van de fokker kwam (nochtans waren het dezelfde brokjes). Ook andere brokken at ze bijna niet. Tot we overgestapt zijn op Duck, sindsdien gaat het prima. :D
Je zou eventueel kunnen proberen om tijdelijk het versvoer lichtjes te koken of te overgieten met een beetje warm water.
Of misschien doet jouw hond het beter op een ander merk versvoer. Beetje uitproberen, maar in geen geval terug naar de brokjes hoor! ;D ;)
Door Ollie
#198251
[quote="kirstengroningen"]
hallo,
wij zijn hier nieuw! Ik ben Kirsten en ik heb een bulldog genaamd Jp. Jp is een hele slechte eter en vooral brokjes vind meneer helemaal níét lekker! Sinds kort krijgt hij Rodi burgers en Duck-burgers, maar dit laat hij vaak ook staan.
Ik ben erg geinterresseerd in het geven van vers/rauw vlees, dus ik ben heel benieuwd hoe jullie zijn begonnen met het overschakelen van brokjes op vlees.
Alle suggesties zijn welkom! Welk vlees kan ik het beste geven, is het belangrijk dat ik het eerst eventjes kook of moet het echt helemaal rauw zijn? Waar kan ik dat vlees het beste kopen en hoeveel kan ik ervan geven? Wat voor toevoegingen moeten er gegeven worden en hoeveel?
Kan ik meteen overschakelen of kan ik het vlees het beste mengen met een burger?
Is het belangrijk om toch nog minimaal een paar keer per week een burger te geven? Zo ja, welke burger?
Welk vlees wordt over het algemeen het lekkerst gevonden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Kirsten, pootje Jp
[/quote]

Hoi,

Wij hebben onze bullen eingelijk in 1 keer overgezet, niks koken gewoon rauw!
Een complete voeding hoef je niks aan toe te voegen!

Wij zijn begonnen met carnibest, en voeren nu energique. En we willen binnenkort de bibi ook gaan proberen.

De bullen van ons vinden alles lekker sinds ze op vers zitten, alleen eendenvlees lusten ze hier niet!
Door Truus
#198601
Hoi Kirsten, als je over wilt schakelen kun je dat het beste in een keer doen. Ik zou helemaal geen brokken meer geven.
Let er wel op dat je compleet versvlees geeft, daar zit n.l. alle voedingsstoffen in die jou hond nodig heeft.
Hier kun je eens kijken...


www.carnibest.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.rodipetfood.nl
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.ahv-breda.nl
www.ducknatuurvoeding.com

Welk merk is voor iedereen verschillend en je moet zelf kijken waar jouw hond het goed op doet.

Je zou hierna eens voorzichtig kunnen samenstellen.
Heb je vragen...dan horen we het wel.
Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door