Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bien
#1705575
Hallo!!

Graag gooi ik het volgende even in de groep.

onze pup nu bijna 8 maanden, Duna, krijgt nu 2 x per dag 150 gram (dus 300 gram totaal per dag).
Dit gaat goed, hoewel ze soms, heel willekeurig, gal spuugt 's morgens.

Ze weegt nu al zo'n 3 weken, 9 KG, ik neem toch aan dat dit eigenlijk nog steeds gezien haar leeftijd omhoog moet gaan??
Ze zal ergens tussen de 12-15 KG moeten gaan wegen.

ik denk erover haar avond maaltijd naar 200 gram te brengen, wellicht lost dit ook het gal spugen op.

de kvv schrijft hetvolgende "voor" 6-12 maanden 30-70 gram per kilo lichaamsgewicht 2 x per dag (gewicht in grammen afh. van ras groot, middel, klein)

graag reacties!! dank jullie wel!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1705595
Is ze ook te mager? Rond deze leeftijd is de ergste groei er wel uit en groeien ze vaak niet meer iedere week zoveel erbij, maar meer dan wat ze nu doet zou wel wenselijk zijn. Als je haar ook schraal vindt zou je wat meer voer kunnen geven. Je geeft nu 3,3% en dat is aan de krappe kant. Je kan dus gerust nog wat meer geven.
Door Bien
#1705604
[quote="Angelique"]
Is ze ook te mager? Rond deze leeftijd is de ergste groei er wel uit en groeien ze vaak niet meer iedere week zoveel erbij, maar meer dan wat ze nu doet zou wel wenselijk zijn. Als je haar ook schraal vindt zou je wat meer voer kunnen geven. Je geeft nu 3,3% en dat is aan de krappe kant. Je kan dus gerust nog wat meer geven.


[/quote]

Nee ze is absoluut niet te mager, maar ook geen puppy-vet ofzo, gewoon goed eigenlijk. En hyperactief ;-)

Ik ga d'r avondmaal gewoon iets groter maken met de hoop dat het gal spugen daarmee ook opgelost is.

Bedankt we gaan er mee aan de slag ;-)
Door Bien
#1736142
we zijn inmiddels compleet over op barf, dus ik weet niet of dit onderwerp hier moet blijven staan.

Onze pup weegt nu al zo'n 5-6 weken 9 KG, ik krijg er geen grammetje bij!!!

Ze moet toch echt nog wel groeien, ze is pas 8 maanden. Snap wel dat de grootste groei spurt nu wel voorbij is.

Ik had een document gevonden hoeveel % ze moet hebben (ik denk dat ik d'r menu opnieuw moet samenstellen qua hoeveelheid) maar ik kan het niet meer vinden en weet dus het percentage niet meer en ook neit of dat van het streefgewicht is of van het huidige gewicht...

weet iemand waar het staat... ...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door