Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Elizaw
#195924
Hallo allemaal,

Vandaag aardig wat afgebeld en gemaild, maar we zijn er uit ;D
We geven nog een aantal dagen Smuldier, maar gaan volgende week naar Hoogvliet...ehhh de plaatst dan hè om Bibi te halen.
Verschillende site's spraken ons wel aan maar dit is ook nog een beetje betaalbaar en het is 20 miuutjes rijden ;)
Alleen heb ik geen mm ruimte in de vriezer dus struinen we nu alle site's af voor een vrieskist :P
was toch wel makkelijk die brokken ;) ;)
Maar als je jairo ziet smullen na zijn vers vlees...hij likt zelfs zijn eigen pootjes af en hij staat helemaal te smakken als ik zijn bak sta te vullen ::)en ach je wilt toch het bestje voor je kanjer?

iedereen heel erg bedankt voor de tips die ik tot nu toe heb mogen ontvangen...en jullie zullen mij nog tot vervelends toe zien want ik ben er nog lang niet toch??

Groetjes,
Bep
Door Truus
#195926
Nou...je bent al een héél eind hoor ;) :D.

Een tip....koop geen te kleine vriezer want het is al gauw te klein hoor!Voor je het weet, heb je het grootste gedeelte voor je hond nodig.

Fijn dat het zo goed gaat.
Door diana
#196074
bep, je gaat nooit vervelen ,
hartstikke goed dat je overgestapt bent .
ik voer mijn reu van 35 kilo iets meer dan een pond c.b per dag
mijn teefje weegt u 30 kilo wat me met brokken nooit gelukt is
ik moest haar zo weinig geven om op gewicht te blijven dat ze verrekte van de honger
nu kan ik lekker extra,s toevoegen waar ze niet dikker van wordt en ze heeft dan toch ook een volle bak .
Door Elizaw
#196116
Hallo allemaal,

Volgende week gaan wij dus naar Bibi in Hoogvliet. Maar nu zie ik op hun site verschillende soorten vlees.
Lam/rijst kip/rijst natuurmix of bibimix.
Wij willen beginnen met een complete versie, zonder dat wij daar dus zelf iets aan toe voegen.
Onze hond heeft geen last van allergieen of id, hij is zo gezond als een vis ;D
Wat kunnen wij het beste nemen??En moeten wij eerst misschien niet teveel inslaan, voor het geval hij er niet tegen kan of zo??


Groetjes,
Bep
Door Lupa
#196119
gewoon de bibimix of natuurmix.

En koop een grote vriezer want voordat je het weet is die te klein(spreek uit ervaring), om voordelig uit te zijn met je voer moetje groot inkopen zo ook met barf ingrdienten, ik koop bv 10 kilo kippennekken voor 1 euro per kilo, als ik dat niet zou doen zou ik 1,50 per kilo moeten betalen.

het begin is moelijk (en duur) maar als je eemaal begonnnen bent en je weet hoe het werkt vind ik het net zo makkelijk als brokken voeren
Laatst gewijzigd door Lupa op za 30 okt 2004, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline74
#197456
Gewoon lekker alle smaken af wisselen dan kan het nooit een zeur worden. En tja voor de hoeveelheid hoeveel ruimte heb je in je vriezer?

Jacqueline
Door Elizaw
#197470
[quote="tieneke"]
Neem ook meteen wat fyto-mix mee Bep ;)
Je wilt je hond en jezelf graag een plezier doen zei je eerder ;D ;D
[/quote]

Mmm en wat is dit??? fyto-mix???
Door Elizaw
#197483
[quote="JaDi74"]
Gewoon lekker alle smaken af wisselen dan kan het nooit een zeur worden. En tja voor de hoeveelheid hoeveel ruimte heb je in je vriezer?

Jacqueline
[/quote]

Oke, dan bedoel je alle smaken afwisselen maar dan wel van 1 merk..denk ik. of zou je ook alle merken/smaken door elkaar kunnen geven?
We hebben inmiddels een vriezer besteld(komt vrijdag) met een inhoud van 233 liter.
Mooi maatje he ;D ;D

Groetjes,
Bep
Door Jacqueline74
#197577
Ja ik bedoel idd de smaken Bibi maar je kunt ook een keer pens geven of iets wat je zelf hebt geknutseld. En idd een mooi maatje vriezer daar kan je heel wat Bibi in kwijt.

Jacqueline
Door Elizaw
#199010
[quote
Ze hebben een complete uitvoering en daar hoef je in principe niks aan toe te voegen. Ik zou er zelf nooit pasta, macaroni, brood of rijst aan toe voegen om de simpele reden dat grote hoeveelheden granen absoluut niet gezond zijn voor een hond. En in Smuldier zit dus al wat graan. Maar in mijn ogen kan het geen kwaad om er wat gekookte of gepureerde rauwe groentes aan toe te voegen. En bijv. een rauw eitje. Een keer wat yoghurt of kwark. Dat soort dingetjes.

Ze hebben ook enkelvoudige uitvoeringen. Dit is dus niet compleet en zal je zelf aan moeten vullen. Dat is niet zo moeilijk hoor, daar niet van, maar voordat ik dat ga beschrijven is het misschien handig als je eerst uitlegt welke voeding je geeft (compleet of enkelvoudig).
[quote][/quote]

Hallo,

Daar ben ik weer..en natuurlijk met een vraag ::)Ik heb weer een tijdje hier zitten lezen en kwam in de bibliotheek iets tegen over eieren. hard gekookt nooit..is slecht verteerbaar.
De dooier moet nog zacht zijn maar het (ei)witte gedeelte zou toch iets harder mogen, door het ei bv even in warm water te leggen.
Jij had het over een rauw ei? Dus je begrijpt dat ik meteen de kluts(ei) kwijt ben ::)
En mijn hond weegt zo'n 50 kilo, dan zou hij dus meerdere keren per week een ei mogen..heb ik dit goed?
Kan het zijn dat ze van eieren iets meer winden laten?
mmm ik geloof dat dit al drie vragen zijn :-[ :-[hoop niet dat je het erg vind...maar andere mogen natuurlijk ook (weer) reageren :D
Alvast bedankt, groetjes,Bep
Door Truus
#199041
Twee keer in de week in de week een rauw eitje lijkt mij genoeg. Je kunt het ook heel geven, ik zou dit wel buiten doen ;). De schaal mogen ze ook op eten.

Hier laten ze het op de stenen vallen en dan is het stuk en....smullen maar.
Door het voer kan ook hoor.
Door diana
#199209
bep,
ik zou gewoon alle soorten bibi afwisselen lekker alles inslaan .
en ff wachten met botten ed
ook met andere toevoegingen
laat hem eerst maar wennen aan de bibi .
emn dan heel rustig aan wat anders tussendoor gaan proberen .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door