Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door TMG1961
#1679902
[quote="Jol"]
Wat een plaatje!! :-* Die laatste foto waarbij ze de tong uit heeft steken...geweldig!

Wil je in de toekomst ook gaan sporten met haar of is ze 'gewoon een huishond'?

[/quote]

Ik weet het nog niet, ga binnenkort eens kijken bij een club waar ze IPO doen. Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe ze zich ontwikkeld.
Door TMG1961
#1679925
Haar darmen hebben blijkbaar toch wat moeite met vers. Zojuist even rondje gelopen en het spuit er weer uit, en ze was net een paar dagen van de diarree af. Hopelijk wennen haar darmen snel en is het snel weer over. De arme meid heeft al genoeg diarree gehad de afgelopen weken.
Door **Jolanda**
#1679928
Dat kan door de omschakeling zijn, maar ook doordat NR4 dus blijkbaar vetter is en dan met dit weer...

Ik zou zeggen; stop even volledig met de br*kken en zet haar helemaal op vers, het liefst een zo mager mogelijke variant zonder granen.
Als je het op 1 soort voeding houd kan de maag en de darmen zich daar op aanpassen, en veel makkelijker dan wanneer je 2 soorten voer geeft.

Je kunt haar maag/darmen nu even ondersteunen door haar iedere dag een scheut yoghurt te geven (ik zou dan magere yoghurt pakken). Hier zitten probiotica in die goed zijn voor de darmflora. ;)
Door TMG1961
#1679933
[quote="Jol"]
Dat kan door de omschakeling zijn, maar ook doordat NR4 dus blijkbaar vetter is en dan met dit weer...

Ik zou zeggen; stop even volledig met de br*kken en zet haar helemaal op vers, het liefst een zo mager mogelijke variant zonder granen.
Als je het op 1 soort voeding houd kan de maag en de darmen zich daar op aanpassen, en veel makkelijker dan wanneer je 2 soorten voer geeft.

Je kunt haar maag/darmen nu even ondersteunen door haar iedere dag een scheut yoghurt te geven (ik zou dan magere yoghurt pakken). Hier zitten probiotica in die goed zijn voor de darmflora. ;)
[/quote]

Vanochtend heeft ze naturis gehad. De Energique 4 ligt momenteel te ontdooien. Ik kan op dit moment niet naar een winkel gaan om iets anders te halen dan Energique 4. Ze krijgt zo meteen haar middag portie, zal het zonder brokken geven.  Ze heeft zojuist middageten op. Had er wel wat gekookt water over gedaan,, wel ietsje teveel water. Mevrouw wist niet hoe snel ze in de bak moest zitten. Vanavond weer alleen vers en dan een klein beetje minder water erover.

Hoe lang moet je gekookt water er over blijven gieten?
Laatst gewijzigd door TMG1961 op di 13 jul 2010, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1679975
[quote="TMG1961"]
Vanochtend heeft ze naturis gehad. De Energique 4 ligt momenteel te ontdooien. Ik kan op dit moment niet naar een winkel gaan om iets anders te halen dan Energique 4. Ze krijgt zo meteen haar middag portie, zal het zonder brokken geven.  Ze heeft zojuist middageten op. Had er wel wat gekookt water over gedaan,, wel ietsje teveel water. Mevrouw wist niet hoe snel ze in de bak moest zitten. Vanavond weer alleen vers en dan een klein beetje minder water erover.

Hoe lang moet je gekookt water er over blijven gieten?
[/quote]

Ik zou er voorlopig nog even mee doorgaan! Totdat haar drolletjes weer goed zijn.
Door TMG1961
#1679979
[quote="bloemetje"]
Ik zou er voorlopig nog even mee doorgaan! Totdat haar drolletjes weer goed zijn.
[/quote]

ok bedankt, zal er wel iets minder over gieten. Toen straks leek het meer op pap dan op vlees  :biggrin2:
Door TMG1961
#1679989
[quote="lauraV"]
in het begin  goot ik er heet water overheen waarna ik t overtollige water er weer afgooide
[/quote]

Had ook gekund, nu heeft ze wat extra vocht binnen gekregen, is met dit weer natuurlijk altijd goed. Vanavond even beetje opletten tijdens het gieten dan komt het wel goed. Hoop alleen dat de diarree snel voorbij is, ze heeft haar portie voor dit jaar al gehad.
Door **Jolanda**
#1680009
Als je voor nu niks anders kunt halen is het geen ramp hoor ;) Het zou alleen fijner zijn in de zin van; dat de diaree dan hoogstwaarschijnlijk sneller weg zou zijn. Je hebt nu alweer iets geleerd over vers, dus dat is al positief, toch!?

Indd even blijven overgieten totdat de diaree over is. Heb je yoghurt, yacult oid in huis toevallig? Geef haar dat dan tussendoor, dat is goed voor de darmen.

Wel leuk om te lezen dat ze het vlees zo graag heeft! De meeste honden eten nog net niet de voerbak erbij op en na een maaltijd is de bak weer net zo schoon als daarvoor, vaatwasser lijkt dan overbodig :D ;)
Door nanna
#1680011
Theo


Ik heb je foto gezien ben jij vorige week maandag  in Hoensbroek bij de DA geweest?
Ze lijkt sprekend op het hondje waar onze Sem meegespeeld heeft

Groetjes
Door TMG1961
#1680014
[quote="nanna"]
Theo


Ik heb je foto gezien ben jij vorige week maandag  in Hoensbroek bij de DA geweest?
Ze lijkt sprekend op het hondje waar onze Sem meegespeeld heeft

Groetjes

[/quote]

Ik ben inderdaad vorige week maandag bij de DA in Hoensbroek geweest. Was omdat ze diarree had en ook voor te wegen, ik kom er toch altijd langs maandags. Ben alleen aan het denken met wie ze nu gespeeld heeft, kan me even de hond niet voor de geest halen..zal wel aan m'n leeftijd liggen  :biggrin2:
Door TMG1961
#1680021
[quote="Jol"]
Als je voor nu niks anders kunt halen is het geen ramp hoor ;) Het zou alleen fijner zijn in de zin van; dat de diaree dan hoogstwaarschijnlijk sneller weg zou zijn. Je hebt nu alweer iets geleerd over vers, dus dat is al positief, toch!?

Indd even blijven overgieten totdat de diaree over is. Heb je yoghurt, yacult oid in huis toevallig? Geef haar dat dan tussendoor, dat is goed voor de darmen.

Wel leuk om te lezen dat ze het vlees zo graag heeft! De meeste honden eten nog net niet de voerbak erbij op en na een maaltijd is de bak weer net zo schoon als daarvoor, vaatwasser lijkt dan overbodig :D ;)
[/quote]

Ik heb probiotica in huis, zal haar daar straks wat van geven.
Door nanna
#1680023
Wat leuk


Mensen zie ik "nooit" maar honden herken ik toch  ;D ;D ;D ;D ;D
Wij waren met de old english mastiff van 10 weken.
Leuke DA maar zij staat niet open voor vers en Barf.
Strijthagen wel

groetjes
Door bloemetje
#1680024
[quote="TMG1961"]
ok bedankt, zal er wel iets minder over gieten. Toen straks leek het meer op pap dan op vlees  :biggrin2:
[/quote]

O dat vinden ze heerlijk bij mij als het een keer misgaat  :biggrin2:. Ik ben namelijk nog weleens ongeduldig en warm het een beetje door een klein beetje kokend water door het vlees te roeren.
Door TMG1961
#1680028
[quote="nanna"]
Wat leuk


Mensen zie ik "nooit" maar honden herken ik toch  ;D ;D ;D ;D ;D
Wij waren met de old english mastiff van 10 weken.
Leuke DA maar zij staat niet open voor vers en Barf.
Strijthagen wel

groetjes
[/quote]

ahhh nu herinner ik me je. hoe gaat het met de kleine? 
Ze is zeker een leuke DA, vindt haar ook niet duur. Ze is inderdaad wel een beetje sceptisch wat vers en Barf betreft. Voor de rest geen enkel probleem, ik kom al sinds 19987 bij haar. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door