Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door vic
#193375
hoii allemaal ben net nieuw hier,maar heb een goed probleem met mijn franse bulldog,ben bij da geweest in bloed niet veel te constateren maar nu ga je het krijgen,
zijn hele bek ligt open,ogen heel dik en rood,puisterig
en maar schuren en krabben,heb zelf geconstateerd dat hij allergie heeft voor gras,huismijt en vloerbedekking,want daar krabt hij ook op,moet van de da 6 weken witte rijst geven en geitenvlees,ben nu 2 wk bezig maar zie er geen baat bij,heb nu allerg free bij een homopaat gehaald heeft iemand dat probleem ook gehad, of er ervaring mee heb zelf geen vertrouwen in de da want hij wist hetzelf ook niet
Door geer
#193376
Hai Vic, welkom hier!

Even een paar vraagjes... Hoe oud is jouw hond? Wat kreeg hij voor die bultjes te eten?
Door danielle1980
#193377
hai

mijn bull is ook hartstikke allergies maar nu merk ik er niets meer van.(sinds ik op vlees zit)

geitenvlees hoor ik idd heel veel.
je bent nu 2 weken bezig zeg je?
dan kan je nog geen resultaat zien,
meestal tenminste niet.
darom ook 6 weken,
als het goed is dan is er dan wel resultaat te zien.

er kunnen ook afkrabsels gedaan worden,
daarmee kun je er achter komen waar je hond allergies voor is.
waar is bloed op geprikt dan???

zelf heb ik dat niet gedaan,
minx was al genoeg bij de da geweest en wilde eerst het vlees alleen proberen.
bij mij heeft dat dus geholpen.

als je bij 6 weken verschil merkt met je bull dan kun je ook op kvv stappen,
er zijn hier genoeg merken te vinden.

het kan namelijk ook zo zijn dat ie allergies is voor granen oid.
dat zit er in brokken genoeg.
gaf je brokken of al vlees?
als je al vlees gaf kan t ook zijn dat ie voor een bepaald bestandsdeel alleergies is,
en dan kan je dat dus wel goed uitsluiten door alleen geitenvlees te geven.

ook geef ik visolie capsules met borage olie.
bij de etos vandaan visolie extra.
je hebt ze ook bij hema begreep ik.

om de jeuk minder te maken,
kun je ook tea tree olie kopen,
dat beetje met water verdunnen en op de plekken waar t rood is deppen.

verder weet ik t niet,
misschien anderen?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op zo 24 okt 2004, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#193435
Ik zou het ook niet weten , mar joh wat een ellende.
2 weken is te kort om al te kunnen oordelen
een goede homeopatische d.a is Atjo
je kan hem misschien ook wel ff mailen .
kijk op www.uwdierenkliniek.nl
Door Rosita
#195190
Mijn DH Ammy is allergisch voor 4 soorten mijten. Ook bij hem zijn afkrabsels gemaakt, is hij nagekeken op schimmels en heeft hij 6 weken een eliminatie dieet gekregen (eend-rijst van Carnibest). Ammy kreeg al 2 jaar uitsluitend vers vlees en zelf dacht ik dus niet aan een voedsel allergie. Zes weken op de eend-rijst gaf bij hem dan ook geen verbetering. Daarna is bij hem een allergie test afgenomen via het bloed wat dus nagekeken is op een allergie voor zowel stoffen binnenshuis als buitenshuis. Ook kan je een huidallergie test doen, maar deze is minder uitgebreid en minder prettig voor de hond. Ammy gaan we nu desensibiliseren middels injecties met de 4 stoffen waar hij allergisch voor is. De behandeling duurt ongeveer 10 maanden (kost iets van 130 euro) en wat ik er over lees hebben we een kans van 60-80% dat hij voorgoed van zijn allergie af is, een kleine kans dat de kuur jaarlijks moet worden herhaald (maar ook dan heeft hij geen jeuk meer) en een hele kleine kans dat het niet werkt. Prednison vind ik persoonlijk geen oplossing en ben daarom van DA verandert. Mijn vorige DA wou hem gelijk prednison geven zonder dat we wisten waar hij allergish voor was >:(. Deze DA had waarschijnlijk wel een vermoeden, maar gelooft blijkbaar niet in desensibiliseren, of had hier geen zin in. Vic volgens mij kan je beter beginnen met de eend-rijst van carnibest om te kijken of hij een voedsel allergie heeft. Als zijn jeuk en bultjes hierdoor verdwijnen kan je een andere variant proberen. Als ook dit goed blijft gaan is hij waarschijnlijk allergisch voor brokken :P. Zo niet zou ik een allergie test laten afnemen om te kijken waar hij allergisch voor is. Het geit-rijst dieet wat je nu geeft bevat waarschijnlijk nog erg veel rijst (meer dan 10%) en wordt waarschijnlijk gekookt. Je zou hiermee verder kunnen gaan, maar dan weet je volgens mij nog niks. Persoonlijk geloof ik niet zo in een voedselallergie. De meeste DA zeggen dat een hond of kat dan allergisch is voor een soort eiwit, maar volgens mij los je heel veel problemen op door het eiwit rauw te geven (bij verhitting verandert de structuur en is het heel goed mogelijk dat het lichaam hier op reageert, maar dat is mijn mening ;)). Ook een allergie voor graan is mogelijk of voor een van de vele conserveringsmiddelen (god weet wat er allemaal in brokken zit :-X). Als je een komplete vers vlees voeding geeft (of zelf wat maakt) waar heel weinig graan in zit (vaak ook alleen rijst) en rauw eiwit sla je dus meerdere vliegen in een klap. Veel succes.

Groetjes Rosita
Door ~Joke~
#195269
[quote="vic"]
hoii allemaal ben net nieuw hier,maar heb een goed probleem met mijn franse bulldog,ben bij da geweest in bloed niet veel te constateren maar nu ga je het krijgen,
zijn hele bek ligt open,ogen heel dik en rood,puisterig
en maar schuren en krabben,heb zelf geconstateerd dat hij allergie heeft voor gras,huismijt en vloerbedekking,want daar krabt hij ook op,moet van de da 6 weken witte rijst geven en geitenvlees,ben nu 2 wk bezig maar zie er geen baat bij,heb nu allerg free bij een homopaat gehaald heeft iemand dat probleem ook gehad, of er ervaring mee heb zelf geen vertrouwen in de da want hij wist hetzelf ook niet
[/quote]
Hoi Vic,
Zelf zou ik ook de rijst weglaten. Er zijn nl honden waaronder de mijne die ook geen rijst kunnen verdragen. Wat geef je als calciumbron? Twee weken is te vroeg voor verbetering. Hou je de eerste 6 weken bij 1 eiwitbron en verder ook geen toevoegingen van olie oid. Dan kun je langzamerhand andere eiwitbronnen gaan geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door