Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door amber2
#188917
Bij de groothandel waar wij ons vlees kopen, verkopen ze ook een heleboel (betaalbare) kauwartikelen die onze honden erg lekker vinden. Nu hoorde ik dat veel van deze producten met kleur- +smaakstoffen en conserveermiddelen behandeld zijn... :o Weten jullie of dit bij al deze merkloze kauwspullen het geval is? Ook bij bullepezen, botten en pensstaafjes, of alleen bij de huid/kraakbeen-artikelen zoals kauwchips en -staven?? Wat kan ik nog aan mijn honden geven zonder ze te vergiftigen? :-\
Door Lizzy
#188920
Alle artikelen waarvan niet bekent is hoe ze zijn gedroogd, geconserveerd, gekleurd en waar dit gebeurd is: die moet ik helaas als verdacht aanmerken.... Wat blijft er dan nog over?

Buffelhuid van Farmfood
Nylabone (de echte!)
Echte (zachte/geschikte) botten

En ik vind de laatste de beste. Tenminste, voor een hond die rauw/vers krijgt.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 19 okt 2004, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Urs
#188926
[quote="Lizzy"]
Alle artikelen waarvan niet bekent is hoe ze zijn gedroogd, geconserveerd, gekleurd en waar dit gebeurd is: die moet ik helaas als verdacht aanmerken.... Wat blijft er dan nog over?

Buffelhuid van Farmfood
Nylabone (de echte!)
Echte (zachte/geschikte) botten

En ik vind de laatste de beste. Tenminste, voor een hond die rauw/vers krijgt.

[/quote]

Even tussendoor, de kauwkluiven van Farm Food zijn niet gemaakt van buffelhuid.
De bruine buffelhuid kluiven zijn gemaakt van de bovenste laag van de koeihuid.

De Farm Food Rawhide zijn gemaakt van onderhuidsbindweefsel van de koe. Onderhuidsbindweefsel is van nature al wit. Het materiaal word een paar keer gewassen en dan gesneden en dan met de hand gerold, gevlochten of geknoopt. Daarna word het gedroogd in ovens op een lage temperatuur. Het is dus een heel schoon product zonder enige vorm van toevoegingen.
Door Lizzy
#188929
[quote="Urs"]
[quote="Lizzy"]
Alle artikelen waarvan niet bekent is hoe ze zijn gedroogd, geconserveerd, gekleurd en waar dit gebeurd is: die moet ik helaas als verdacht aanmerken.... Wat blijft er dan nog over?

Buffelhuid van Farmfood
Nylabone (de echte!)
Echte (zachte/geschikte) botten

En ik vind de laatste de beste. Tenminste, voor een hond die rauw/vers krijgt.

[/quote]

Even tussendoor, de kauwkluiven van Farm Food zijn niet gemaakt van buffelhuid.
De bruine buffelhuid kluiven zijn gemaakt van de bovenste laag van de koeihuid.

De Farm Food Rawhide zijn gemaakt van onderhuidsbindweefsel van de koe. Onderhuidsbindweefsel is van nature al wit. Het materiaal word een paar keer gewassen en dan gesneden en dan met de hand gerold, gevlochten of geknoopt. Daarna word het gedroogd in ovens op een lage temperatuur. Het is dus een heel schoon product zonder enige vorm van toevoegingen.
[/quote]

Ja, sorry, je hebt helemaal gelijk! Deze bedoel ik inderdaad.
Door amber2
#188936
Ik was al van plan om Farmfood een keer te proberen en dat ga ik nu zeker doen! :) Ik heb even gekeken naar Nylabone (kende ik nog niet) en zag dat het kunststof kluiven met een smaakje zijn. Bedoel je die? Verveelt dit honden niet na een tijdje? En kan je nog een bepaalde soort aanraden; het zijn er zoveel..! ;)
Door Lizzy
#188943
[quote="amber2"]
Ik was al van plan om Farmfood een keer te proberen en dat ga ik nu zeker doen! :) Ik heb even gekeken naar Nylabone (kende ik nog niet) en zag dat het kunststof kluiven met een smaakje zijn. Bedoel je die? Verveelt dit honden niet na een tijdje? En kan je nog een bepaalde soort aanraden; het zijn er zoveel..! ;)
[/quote]

Mijn honden vinden alleen echte botten leuk. Dus de Nylabone vinden ze ook drie keer niks... Maar, ik ken zat honden die er stapel op zijn! Onze buurhond heeft onze Nylabones gekregen en hij is er dol mee.

Welke je moet nemen hangt heel erg af van de leeftijd en grote en kaakkracht van jouw hond. Over het algemeen vinden de meeste honden de iets zachtere Nylabones (gummiebone) het lekkerst, maar ja, die eten ze dan ook heel snel op en da's ook niet de bedoeling (ook kans dat ze er te grote stukken af bijten en deze doorslikken - zie ook deze warning: http://www.purelypets.com/healthalert/n ... arning.htm).

Op deze site kun je kiezen voor "toys by size/type" enzo en daar staan de Nylabones ook bij: http://www.dogtoys.com/nylabone1.html
Door tieneke
#189032
De kluiven van Farmfood zullen best goed zijn maar voor mij gewoon niet te betalen met 2 jonge Leonbergers.
En zo'n nylabone :-\
De lamsribben vinden ze zo gigantisch lekker dat ik eigenlijk geen keus meer hoeft te maken.
Heel af en toe krijgen ze een recreatiebot,gebeurt zelden.
1 hooguit 2 keer per week is het hier party-time :P :P
Door Elise
#189268
Ik heb hier ook een nylabone. Ze vinden het een tijdje leuk daarna kijken ze er niet meer naar om. Dan stop ik het weer een paar weken weg en als ze het dan weer zien zijn ze er weer blij mee.
Door amber2
#189420
Bedankt voor de tips tot zover! :) Ik geef onze honden 's avonds na hun eten altijd iets om op te kauwen. Had nu van die varkensoren, maar die blijken dus erg ongezond te zijn en ze hadden ze ook in no time op trouwens; na een minuutje kauwen is het al weg! Die nylabone lijkt me eventueel wel wat, en dan af en toe farmfood rawhide; welke soort nylabone geef jij aan jou honden Elise? En gaan die snel stuk of doen ze er heel lang mee?
Door Indy
#189584
Indy is niet zo graag bezig met kauwbotten, maar d'r nylabone blijft ze leuk vinden.
Ik zie de lol niet in van zo'n saai ding, maar Indy dus wel ;D
Door Elise
#189595
Spike heeft deze:

Afbeelding

Ik vind dat het erg lang mee gaat trouwens. Het weegt trouwens ook best zwaar, soms laat Spike (meestal Phoebe ::)) hem weleens vallen op het laminaat en dat maakt toch een knal!! Tis wel een hele investering, zeker als je hond het niet leuk vindt...
Door Nelly
#189656
Die van mij krijgen 1 x in de week echte botten hetzij lam, hetzij kip. Ze hebben het alleen in no time op! ::) Laatste keer met lamsbotten dacht ik geef wat grotere, dan doen ze er langer mee. Not! Angel had hem geloof in 5 minuten op, Ashley had wat langer nodig, maar die had ook een groter bot. Heb nu ook maar recreatiebotten besteld bij Ine. Zal mij benieuwen! ::)
Door Audrina
#189690
Vroeger gaf ik dingen zoals bullepeesjes en varkensoren, maar die krijgen ze nu niet meer. Ik heb vooral over die oren nogal wat enge verhalen gehoord, dat het in de slokdarm of aan de maagwand van je hond kan blijven kleven en daar dan gaat schimmelen. :-\ En de laatste keer dat ik die dingen had gekocht stikte het na een paar dagen ineens van de kleine zwarte kevertjes in m'n huis en dat bleek dus van die oren & peesjes te komen. :o Dat hoef ik dus niet meer.
Ze krijgen hier nu gedroogde runderluchtbuizen, lamsribben, een lap taai vlees of een recreatiebot om hun tanden mee te poetsen.
Door tieneke
#189788
[quote="amber2"]
Wat is een recreatiebot en waar kan ik die krijgen?
[/quote]
Is harder(rauw en niet gerookt) bot met soms wat vlees van het dragende deel van het rund of schaap etc.
Zeker niet te vaak geven omdat het een slijtage geeft aan het gebit.
Informeer eens waar je je kvv haalt,of bij een slachterij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door