Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door regina
#184423
Hoi, geef mijn puppie van 8,5 week nu 1,5 week versvlees CB en sinds die tijd poept ie dun, is dit normaal?
Mijn 9 maanden oude rottie heeft nergens last van.
Een paar dagen dun vind ik niet zo erg maar dit duurt nu al bijna 2 weken, kan ie er soms niet tegen
Door karray
#184442
[quote="regina"]
Hoi, geef mijn puppie van 8,5 week nu 1,5 week versvlees CB en sinds die tijd poept ie dun, is dit normaal?
Mijn 9 maanden oude rottie heeft nergens last van.
Een paar dagen dun vind ik niet zo erg maar dit duurt nu al bijna 2 weken, kan ie er soms niet tegen
[/quote]

Kan veel reden hebbem.Pups zijn ook best gevoelig voor allerlei virussen.Als hij dit ook dikwijls doe zou ik er toch ff mee naar de DA gaan, zeker met een pup
Door regina
#184449
probiotica heb ik al gegeven, toen ie op brok zat bij de fokker, had ie nergens last van, ???
Door Truus
#184458
Misschien zou je er wat fytomix doorheen kunnen doen, is ook goed voor de darmen .
Door karray
#184471
[quote="Truus"]
Misschien zou je er wat fytomix doorheen kunnen doen, is ook goed voor de darmen .
[/quote]

Ja daar zat ik ook al aan te denken.Bij Cb heet het geloof ik kruidenmix
Laatst gewijzigd door karray op zo 10 okt 2004, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#184476
[quote="karray"]
[quote="Truus"]
Misschien zou je er wat fytomix doorheen kunnen doen, is ook goed voor de darmen .
[/quote]

Ja daar zat ik ook al aan te denken.Bij Cb heet het geloof ik natuurmix
[/quote]
Ja precies ;).
Regina, een klein beetje door de CB en je zou het ook kunnen overgieten met een beetje warn water, misschien is het wel te koud. Is het op kamertemeratuur?
Daarna zou je het overgieten langzaam af kunnen bouwen.
Laatst gewijzigd door Truus op zo 10 okt 2004, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door regina
#184514
Ik bedoelde dat ik de kruidenmix had gegeven :D
en giet al een paar dagen warm water eroverheen, het is zeker niet te koud
Verder drinkt ie goed, is errrg speels en ondeugend, een echte pup dus
Bestaan er ook honden die er echt niet tegen kunnen?
Door arnold
#184541
misschien wat zemelen proberen, dat hielp bij de mijne ook goed.
Deze had bijna hetzelfde probleem.
Door tieneke
#184643
[quote="regina"]
Ik bedoelde dat ik de kruidenmix had gegeven :D
en giet al een paar dagen warm water eroverheen, het is zeker niet te koud
Verder drinkt ie goed, is errrg speels en ondeugend, een echte pup dus
Bestaan er ook honden die er echt niet tegen kunnen?
[/quote]
De natuurmix is wat vetter,sommige honden hebben hier wat moeite mee.
Tinus en Tara waren de eerste weken ook dun op de Cb.
Kruidenmix erbij geven en toch even volhouden.
Nu poepen ze de mooiste drolen ;)
Door Lizzy
#184831
Er zijn honden die niet tegen rauw voer kunnen, maar dat percentage is ZO klein. In al die jaren dat ik nu met rauwe voeding voor de hond bezig ben ken ik nu 2 honden die er echt niet tegen kunnen. Van de duizenden.

Als ik jou was dan zou ik zelf wat extra probiotica capsules aan zijn voeding toe gaan voegen.

Hoe dun is trouwens dun?

En als dit zo blijft, tja, dan zou je eens een ander merk kunnen proberen. Er zijn wel eens honden die merk X niet en merk Y wel kunnen verdragen.
Door regina
#185186
Geef hem nu 2 dagen prins brokken en hij spuugt niet meer en de drollen zijn mooi stevig, hij krijgt nu 6 dagen brok en 1 dag versvlees, probleem opgelost :D
Door karray
#185217
[quote="regina"]
Geef hem nu 2 dagen prins brokken en hij spuugt niet meer en de drollen zijn mooi stevig, hij krijgt nu 6 dagen brok en 1 dag versvlees, probleem opgelost :D
[/quote]



Je loop toch kans er in de loop van de tijd andere problemen bij te krijgen. Het kan ook zo zijn dat hij niet tegen een bepaalde(n) ingrediente(n) kan van CB. Je kan ook eens Bibi proberen, misschien dat hij hier wel goed bij doet ??? 8)
Mijn oudste Labrador kreeg ook irritatie in de oren toen ik geen Bibi meer had en CB makelijker te verkrijgen was, weer over op de bibi en de problemen verdwenen weer. Hopelijk toch iets om te overwegen? ;)
Door Lizzy
#185228
[quote="regina"]
Geef hem nu 2 dagen prins brokken en hij spuugt niet meer en de drollen zijn mooi stevig, hij krijgt nu 6 dagen brok en 1 dag versvlees, probleem opgelost :D
[/quote]

Hoe bedoel je, probleem opgelost?
Door regina
#185266
dat ie het goed doet op de brok, dus ipv 1 dag brok en de rest kvv, doe ik het nu andersom
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door