Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Madera
#1629433
ik zou m meteen cold turkey overzetten. om exact de reden die jij al aangeeft.

Ik denk dat ik zou beginnen met 1 soort geven en dan zo nu en dan een soort erbij. Niet echt om een reden, maar lijkt me voor pupsel makkelijker om te wennen aan 1 soort voer.
Door violav
#1629478
Ik heb hier mijn pup twee weken geleden zo goed als meteen over gezet. De eerste dag nog brok gevoerd en 's avonds een hapje cb van de andere hond laten proeven. Dat ging er goed in dus de volgende dag meteen cb/rody gegeven.
De ontlasting is hier geen moment slecht geweest.
De meegegeven brokjes gebruik ik tussendoor nog als beloning en dat is ook geen probleem hier. Er staat een bakje brokjes voor het grijpen als ze netjes een plasje op het balkon doet. Daar kan ik moeilijk een bakje vlees neer zetten.
Door Ons Elftal
#1629484
Wij hebben onze pup die we in februari hebben gekregen direct over gezet. 's Morgens opgehaald, 1e en 2e maaltijd KVV, 3e maaltijd zelf gemalen barf.
Ze is nog nooit aan de diarree geweest.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#1629569
Afgelopen vrijdag arriveerde ons pupje per vliegtuig vanuit Engeland in Brussel. Daarna nog een rit van 3 uur voor de boeg, wat 4 uur werd ivm de files.
Onderweg in de auto de eerste kvv hapjes gegeven en ze heeft nergens last van gehad. Vrolijk en ondeugend en mooie stevige ontlasting!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1629608
[quote="Orb"]
Afgelopen vrijdag arriveerde ons pupje per vliegtuig vanuit Engeland in Brussel. Daarna nog een rit van 3 uur voor de boeg, wat 4 uur werd ivm de files.
Onderweg in de auto de eerste kvv hapjes gegeven en ze heeft nergens last van gehad. Vrolijk en ondeugend en mooie stevige ontlasting!
[/quote]

MOOI!
Door Lycka
#1629676
Bedankt voor jullie antwoorden!

Dus meteen zoals ik al dacht op kvv, en met 1 soort neem ik aan alleen bijvoorbeeld CB natuur? Is geloof ik rund, kan dit dan ook gelijk met Smuldier gebruikt worden en dagen erna steeds iets erbij aan soorten?
Door Lycka
#1630841
Ik kom nog maar even vragen  ;D

Ik kwam het merk KIVO tegen hier, nu las ik dat het vetter is dan de meeste andere KVV.
Ik las ook dat er bot in zit, zag zo alleen kippenbotten, wat is hier anders aan als CB? Op hun site zie ik namelijk alleen kippenbotten staan?

KIVO is immers ongeveer 1/3 van de prijs van CB en dus voor mijn porto een stuk prettiger  :( Beide zijn redelijk in de buurt voor mij verkrijgbaar.

Dus, kan ik de pup ook KIVO voeren ipv CB? En dan later uiteraard ook afwisselen (op de site van KIVO zie ik alleen compleet, enkelvoudig rund en kip staan en las ergens dat ze ook meer smaken hebben?)


Wie kan mij hier mee helpen, ik zou puur KIVO kopen vanwege de hoge prijs van CB (betaal vaak nog minder voor mijn eigen vlees  :-X )
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1631073
[quote="Lycka"]
Ik kom nog maar even vragen  ;D

Ik kwam het merk KIVO tegen hier, nu las ik dat het vetter is dan de meeste andere KVV.
Ik las ook dat er bot in zit, zag zo alleen kippenbotten, wat is hier anders aan als CB? Op hun site zie ik namelijk alleen kippenbotten staan?

KIVO is immers ongeveer 1/3 van de prijs van CB en dus voor mijn porto een stuk prettiger  :( Beide zijn redelijk in de buurt voor mij verkrijgbaar.

Dus, kan ik de pup ook KIVO voeren ipv CB? En dan later uiteraard ook afwisselen (op de site van KIVO zie ik alleen compleet, enkelvoudig rund en kip staan en las ergens dat ze ook meer smaken hebben?)


Wie kan mij hier mee helpen, ik zou puur KIVO kopen vanwege de hoge prijs van CB (betaal vaak nog minder voor mijn eigen vlees  :-X )
[/quote]

Ik zou een pup geen Kivo voeren. Elders op het board lees je ook over de wisselende samenstelling en zelfs de aanwezigheid van brokken in de kvv. Vooral voor een pup zie ik dit als goedkoop=duurkoop en als Cb teveel op het budget drukt dan zou ik een ander merk kiezen wat er qua prijs wat tussenin zit. Of ik zou wat gaan knutselen met de enkelvoudige soorten van Smuldier en die dan nog opleuken met ene eitje/visje enz.
De meeste kvv's bevatten alleen kipbot omdat dat de enige die goed verkrijgbaar en goed vermaalbaar zijn. Weinig mis mee.
Door Lycka
#1631795
@ Angelique,   Ik las idd dat er wel brokken in zaten, ik nam alleen aan dat dit niet van die brokken zijn die andere mensen voeren maar gewoon brokken vlees?

Maar Kivo wordt het niet. ik had wel verschillende reacties gelezen maar er waren toch genoeg mensen tevreden en aangezien het veel scheelt wilde ik graag weten wat jullie van kivo bij een pup vinden, maar ik ga voor kwaliteit de eerste maanden, wil hem een zo goed mogelijke start geven. Kan ik met een jaar over op Smul en BARF spul? ivm de groei en mijn porto wil ik hem niet de rest van mijn leven op CB hebben  :-[

Nu had ik het volgende bedacht: eerst alleen CB natuur en later uitbreiden met meer smaken van CB? Om voor mij de kosten te drukken wil ik 2 dagen Smul rundvlees voeren met kippennekken/ karkassen/ poten, eendennekken/ karkassen, runderstrot, gehakt mits in de aanbieding, lapje pens, eitje,  visje, yoghurt en dat soort dingen. Ik zal hier bij winkels langs gaan om te kijken waar ik aan kan komen, de eerder geschreven dingen zijn allemaal geen probleem voor mij om aan te komen.

Uiteraard moet ik eerst kijken of hij goed kauwt en alles goed verteerd dus alles zal uiteraard opgebouwd en niet vanaf dag 1 poten krijgen.


Ik lees ook verschillende meningen over kalkoen nekken, hier kan ik ook aan komen, kan ik deze ook aan een pup geven mits hij alles goed kauwt en verteerd en de nekken zacht zijn?

Andere ideeen zijn welkom, maar probeer het voor mij wel betaalbaar te houden  :biggrin2: Mijn geld-boompje is uitgebloeid als pup er is  :-X
Eventueel tips met hoelang ik op enkel CB moet of kan ik met een week al gaan varieren? Of bijvoorbeeld met een maand beetje gaan toevoegen? Of gewoon kijken hoe hij reageert op alles en dus een beetje puzzelen?


Sorry voor alle vragen (zal er nog wel meer krijgen :biggrin2:) maar het is mijn eerste pup en ik wil het graag zo goed mogelijk doen voor hem, heb alleen nog maar herplaatsers gehad die eerst op brok zaten omdat ik nog niet van vers bestaan af wist  :-X
Door Lycka
#1631797
[quote="lauraV"]
ik zou voor kwaliteit gaan  ;) , de pup heeft toch goede bouwstenen nodig he !!!
[/quote]

Idd, daar ben ik van overtuigd maar als jullie Kivo ook goed hadden gevonden voor een pup had ik me toch even achter de oren gekrabt. Vragen kan altijd toch. Ik wil alleen het beste voor hem.
Gebruikersavatar
Door porza
#1636528
je kan je pup rustig op smuldier zetten
krijgen de pups hier ook
wissel af met pens compleet en vleescompleet
en barf daarnaast een beetje.
meestal krijgen ze een dag deel smuldier en ander dag deel barf
dat kan zijn bakharing of zalm
kippe carcas of eenden vleugels.
of gans
of wild met groente mix.
eigenlijk krijgen ze hier alles.
vind carnibest veel te duur
Door Lycka
#1636668
Ik vind CB ook erg duur, hij gaat eerst een paar maand hoofdzakelijk op CB, straks wel gecombineerd met verschillende barf dingen en smul.

Hij is zaterdag bij ons gekomen, hij eet niet maar hij vreet  :biggrin2: Eerst had hij van die brokkenpoep, dun, stroperig en brokkleur, was overigens 2 keer, nu mooie kleine harde donkere drolletjes  ;D 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door