Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door diana
#276637
wanneer ze hier ergens te dik van worden geef ik ze gewoon minder .
maar de aktief daar kon mijn reu niet goed tegen
verder eten ze alle soorten .
Door Peet
#277025
...hier zou je zo straatstenen in penssaus kunnen voeren...als het maar een beetje op vlees lijkt gaat het skronsj-slep-mjam-slik-burp naar binnen.... ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#277039
[quote="Peet"]
...hier zou je zo straatstenen in penssaus kunnen voeren...als het maar een beetje op vlees lijkt gaat het skronsj-slep-mjam-slik-burp naar binnen.... ;D
[/quote]
Is wel goedkoop en volgens mij zijn ze dan ook heel lang verzadigd ;D
Door granny
#279152
Het voer van Bibi is wat vochtiger omdat ze er water aan toe voegen. (althans,dat neem ik aan, 2 jaar voordat bertus overleed heb ik er 10 jaar gewerkt)
Door Lizzy
#279246
[quote="granny"]
Het voer van Bibi is wat vochtiger omdat ze er water aan toe voegen. (althans,dat neem ik aan, 2 jaar voordat bertus overleed heb ik er 10 jaar gewerkt)
[/quote]

Water aan toe gevoegd? Meen je dat nou? Mag ik vragen waarom ze er water aan toe voegen?
Door Ordell
#279616
[quote="granny"]
Het voer van Bibi is wat vochtiger omdat ze er water aan toe voegen. (althans,dat neem ik aan, 2 jaar voordat bertus overleed heb ik er 10 jaar gewerkt)
[/quote]

Zou best kunnen, dat weet ik natuurlijk niet, maar aangezien ik weet dat jullie niet op zo'n fijne manier uit elkaar zijn gegaan en Bertus zichzelf niet meer kan verdedigen, weet ik natuurlijk nooit hoeveel waarde ik hieraan moet hechten..
Door diana
#279862
nou ik heb ook bibi gevoerd en ze hadden er ongeveer hetzelfde van nodig dan van de c.b ::)
Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik nadat Bertus overleden was ik geen bibi meer gevoerd heb om de simpele rede dat Paul het niet meer had
Anders had ik het gerust gecombineerd.
Ik vind het een prettig idee dat er in de c.b groente zit .
En voel me nu niet verplicht om af en toe groentenmixjes te maken .
En ik mis die ouwe Bertus nog best wel!
Laatst gewijzigd door diana op za 12 mar 2005, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door granny
#280342
[quote="Ordell"]
Zou best kunnen, dat weet ik natuurlijk niet, maar aangezien ik weet dat jullie niet op zo'n fijne manier uit elkaar zijn gegaan en Bertus zichzelf niet meer kan verdedigen, weet ik natuurlijk nooit hoeveel waarde ik hieraan moet hechten..
[/quote]

Euhhhhh, niet fijne manier? Hoe kom je daar nu bij? Ik ben destijds gewoon bij een andere baas gaan werken hoor Ordell. Ik weet niet wat er tegen jou verteld is natuurlijk?

Er werd vroeger water toegevoegd om de rijstvlokken en geplette mais te laten wellen. Ik gaf al eerder aan dat ik er nu ongeveer 4 jaar weg ben en of die ingredienten er nog aan toegevoegd worden,dat weet ik niet. Het werd zeker niet gebruikt om een product zwaarder te laten wegen.
Door Ordell
#280372
[quote="granny"]
Euhhhhh, niet fijne manier? Hoe kom je daar nu bij? Ik ben destijds gewoon bij een andere baas gaan werken hoor Ordell. Ik weet niet wat er tegen jou verteld is natuurlijk?

Er werd vroeger water toegevoegd om de rijstvlokken en geplette mais te laten wellen. Ik gaf al eerder aan dat ik er nu ongeveer 4 jaar weg ben en of die ingredienten er nog aan toegevoegd worden,dat weet ik niet. Het werd zeker niet gebruikt om een product zwaarder te laten wegen.
[/quote]

Uit de reacties bleek wel dat het verkeerd begrepen werd. Het leek net of dit werd toegevoegd om het zwaarder te laten wegen. Wat er toendertijd tegen mij verteld is is alweer zo lang geleden, dat dat er niet meer toedoet.... ;)
Door diana
#280407
dat maakte ik er ook uit op ,
daarom had ik er neergezet dat ze bij mij hetzelfde aan bibi dan aan carnibest nodig hadden .

En waarom ik Bertus mis;
hij heeft mij destijds op zijn eigen alom bekende [bertus] manier duidelijk te kennen gegeven hoe verkeerd ik bezig was .
En daardoor ben ik overgegaan op alleen kvv.
Zal hem daar altijd dankbaar voor blijven .
Door Lizzy
#280415
Ik mag aannemen dat als ze de rijstvlokken weken (lijkt me wel logisch) dat ze het water weer afgieten. Ik vind dat eerlijk gezegd geen 'water toevoegen'.
Door granny
#280886
Het water werd volledig opgenomen door de rijstvlokken en de geplette mais. Zoals ik al aangaf,weet ik niet of dit nog gebeurd,want ik werk er immers al 4 jaar niet meer.
Door cattystyle
#294002
Ik heb het bij Nikki allebei gegeven. Na de Bibi Carnibest. En CB viel erg tegen. Ik vond het net paté en Nikki wilde het pertinent niet eten. dat wil niets zeggen, want zij was een legendarisch slechte eter. Maar Bibi ging erin als Ketellapper.

Tess vindt allebei geweldig. Ze heeft Bibi bij Jol gehad en CB heb ik zelf aangeschaft voor een keer per week. Z

Nikki had van Bibi evenveel nodig als van CB, zij was uitermate slank (kruising Duitser-Mechelaar) en kwam slecht aan, maar met beiden geen problemen. Dat nog ter info voor degenen die het willen weten.

Jammer is dat in alle CB-varianten rijst wordt verwerkt. Ook al is dat laag aan .........tuuut het is ook al zo laat, hoe heet het, zit met woorden te klooien hier, wat er in graan zit waardoor ze jeuk krijgen...gluten, dat is het. In rijst zijn bijna geen gluten aanwezig. Ik heb daar toch met de CB-verkopers in Arnhem over gemaild, aangezien Tess een ERNSTIGE graanallergie heeft. Heb goede adviezen gekregen van de fam. Rattink. Is wel een overweging waard. Lijnzaad gaat absoluut slecht. Alle andere granen ook. Ben aan het experimenteren met vlokken (zemelen e.d., dus geen dingen die je moet koken) en tot nu toe gaat dat goed, maar als het niet hoeft, dan geef ik geen KVV waar wat voor graan dan ook is in verwerkt. Want ik moet die explosies van jeuk elke keer maandenlang aanzien, en daar word je echt niet vrolijk van.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#294175
[quote="cattystyle"]
Ik heb het bij Nikki allebei gegeven. Na de Bibi Carnibest. En CB viel erg tegen. Ik vond het net paté en Nikki wilde het pertinent niet eten. dat wil niets zeggen, want zij was een legendarisch slechte eter. Maar Bibi ging erin als Ketellapper.

Tess vindt allebei geweldig. Ze heeft Bibi bij Jol gehad en CB heb ik zelf aangeschaft voor een keer per week. Z

Nikki had van Bibi evenveel nodig als van CB, zij was uitermate slank (kruising Duitser-Mechelaar) en kwam slecht aan, maar met beiden geen problemen. Dat nog ter info voor degenen die het willen weten.

Jammer is dat in alle CB-varianten rijst wordt verwerkt. Ook al is dat laag aan .........tuuut het is ook al zo laat, hoe heet het, zit met woorden te klooien hier, wat er in graan zit waardoor ze jeuk krijgen...gluten, dat is het. In rijst zijn bijna geen gluten aanwezig. Ik heb daar toch met de CB-verkopers in Arnhem over gemaild, aangezien Tess een ERNSTIGE graanallergie heeft. Heb goede adviezen gekregen van de fam. Rattink. Is wel een overweging waard. Lijnzaad gaat absoluut slecht. Alle andere granen ook. Ben aan het experimenteren met vlokken (zemelen e.d., dus geen dingen die je moet koken) en tot nu toe gaat dat goed, maar als het niet hoeft, dan geef ik geen KVV waar wat voor graan dan ook is in verwerkt. Want ik moet die explosies van jeuk elke keer maandenlang aanzien, en daar word je echt niet vrolijk van.
[/quote]

In CB zit een kleine hoeveelheid rijst, rijst is dan wel een graan maar wel één die voor de minste allergische reactie zorgt, in BIBI heb ik gewoon hele tarwe korrels gevonden, dus zou je iets niet willen geven met graan dan zou ik eerder de bibi laten staan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door