Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Gijsbert
#1572794
Voorheen had mijn maltezer eenn kauwbot van geknoopte buffelhuid. Dit was het meest volgens de kvv/barf-regels. Nu vraag ik mij af: heeft een hond het nodig om op iets te kunnen kauwen en is dit product ook goed volgens de regels van dit forum?

Afbeelding
Door Roef & Hidde
#1573096
knagen is voor een hond belangrijk voor zijn gebit(reinigen) en zijn welbevinden. door te knagen komen endorfines vrij heb ik altijd begrepen.
ik zelf ben niet zo van die buffelhuidkluiven,ik heb het te vaak fout zien gaan om me heen :'(
ik geef roef barf,maar als dat een stap te ver is voor je kun je je hond ook een bullepees,of iets anders gedroogt geven waar ze even stevig op knagen(geen hoefjes of varkensoren/neuzen)
gedroogde pensrepen reinigen de tanden ook lekker.
Door Mevroi Kruim
#1573104
Hoi!

Jazeker moet een hond kunnen kauwen! Dat is echt heel belangrijk voor het in orde houden van het gebit en de kauwspieren, en voor de algemene tevredenheid over het eten. Hapslikweg kvv is een stuk minder bevredigend dan een lekkere lap pens of een goed verteerbaar vleesbot.

Ik geef zelf al heel lang (jaar of 20) geen 'buffelhuid' dingen meer, nadat ik tot 3x toe een hond bijna heb zien stikken in dat spul. De laatste keer was het mijn eigen rustige netjes kauwende DH en ik kon het stuk nog net uit z'n strot wringen.

'Het meest volgens de barf/kvv-regels' is vleesbot of grote stukken vlees of pens. Ook een Malthezer kan kippennekken en kippenruggen knagen, een parelhoenvleugel of eendennek moet ook best gaan. En een lap lekkere vuile pens op z'n tijd, of een groot stuk spiervlees is ook een uitstekend kauwding.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1574782
[quote="Gijsbert"]
Afbeelding
[/quote]
Ik durf deze niet meer te geven. Raiko trekt er gewoon hele repen van los. (En toen was ie ook nog veel jonger, hooguit een maand of vijf.)
Ik dacht dat er iemand papier aan het scheuren was, maar dat was dus meneer met z'n kauwrol.. ::)
Sindsdien krijgt ie gewoon om te kauwen: pensstaafjes, runderkophuid, bullepezen e.d.
Naast uiteraard zijn barf kauwwerk  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door