Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lil
#198306
Geweldig dat je daar geweest bent!
Vervelend dat je honden ineens zoveel ontlasting hadden. Misschien een ideetje voor de volgende keer: er zijn slagers die kunnen inblikken. ;D
Dat houdt zich dan wel een tijdje, kun je toch lekker barf geven.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#434254
[quote="Sonja"]
Ik heb laatst, toen ik naar Zwitserland ging, 10 kg kvv meegenomen. 4 kg had ik in het vriesvakje van de koelkast van de caravan gepropt en de overige 6 kg had ik in een koelbox zitten. Dat is zo'n koelbox die op de sigarettenaansteker van de auto kan en die je dan ter plaatse ook op netstroom of op een gasfles kan laten draaien. Ik heb dat ding op de hoogste stand gezet en had daar nog de nodige koelelementen extra bij gedaan.Ik heb echt de portie van dag drie buiten dat ding moeten leggen om te ontdooien, want dat was gewoon nog bevroren. Dus je kunt op zo'n manier denk ik gemakkelijk voor een kleine week voorraad meenemen.
[/quote]

Dit is weliswaar een heel oud bericht maar ik reageer nog even omdat ik straks met de kerst naar Zwitserland ga met de honden. Krijg je geen problemen met het vervoeren van rauw vlees over de grens? Weet iemand dat?
Door tieneke
#434281
[quote="Rovanna"]
Dit is weliswaar een heel oud bericht maar ik reageer nog even omdat ik straks met de kerst naar Zwitserland ga met de honden. Krijg je geen problemen met het vervoeren van rauw vlees over de grens? Weet iemand dat?
[/quote]
Voordat wij definitief naar Tsjechie vertrokken hebben we een volle vriezer van 550 liter de grens over gekregen...pfffff ik heb hem echt zitten knijpen,officieel mag dit niet.
Voor een paar zakken vlees zullen ze echt niet moeilijk doen als je zegt dat het voor je eigen honden is ;)
In ons geval was het ietsies meer ::) ::)
Door Cathelijn
#434363
[quote="Rovanna"]
Dit is weliswaar een heel oud bericht maar ik reageer nog even omdat ik straks met de kerst naar Zwitserland ga met de honden. Krijg je geen problemen met het vervoeren van rauw vlees over de grens? Weet iemand dat?
[/quote]
Monique: op de site van de ANWB vind ik dit over invoer in Zwitserland:
Levensmiddelen
Tot een waarde van CHF 100,-. Hieronder mag maximaal 2,5 kilo vlees zijn met de volgende limieten:
- vleesproducten (salami, ham, worst): 1 kg
- gevogelte en wild: tot 2,5 kg
- vers of ingevroren vlees (paard, rund, schaap, varken): tot 500 gram.

Nou zijn ze bij de ANWB niet altijd helemaal up to date trouwens, maar dit komt natuurlijk niet uit de lucht gevallen. Ik zal nog ff verder kijken voor je.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door