Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door essie74
#1623796
hier doe ik onderin de kong beetje kaas ( klein plakje) dan ff in de magnetron zodat het onderste gaatje dicht zit.

Dan maken wij van volle yoghurt met fruit en of musli ( slecht...) een papje en dan gaat alles in de vriezer...

voordat we dan weg moeten en of het ding geven gaat hij ongeveer een 3 kwartier van te voren uit de vriezer...

Komen we thuis liggen ze totaal kapot met kong in de mand te stinken of te zappen op de bank... :biggrin2:  ze vinden het werelds...

En zomers is het een echt succes!
Door orinake
#1624048
wat er hier in de kong verdwijnt:

stukjes vlees/kip/vis - orgaan zoals hartjes en maagjes.
Yoghurt of kefir met tonijn/zalm/sardientjes
smeerpate.
in de zomer maak ik regelmatig kongijsjes: yoghurt met stukjes fruit even in de vriezer - soep eventjes in de vriezer
Door Nadia
#1624449
[quote="deja"]
Is dat dan niet veel te koud en hoe krijgen ze die ingevroren hap eruit.
[/quote]

Ze krijgen het steeds mondjesmaat binnen door te likken. is dus niet meer koud als het in de buik komt. En het is niet de bedoeling dat ze het in een keer eruit krijgen. ze moeten er juist even over doen..
Door Limpy
#1625460
Ze hebben meer geduld dan wij...als het even ligt ontdooit ´t laagje bij de opening een beetje en dan maar voorzichtig schrapen met de tandjes....

Moet je niet in hartje winter doen natuurlijk, ´s zomers een leuke traktatie voor af en toe.
Door WendyE
#1637362
[quote="Jojo"]
het ligt natuurlijk ook een beetje aan het formaat kong maar ik heb de medium en daar past heel mooi een eitje in. DIe doe ik even klutsen, er in gieten en dan even in de magnetron zodat ie gaat stollen. Gaatje onderin plak ik even dicht met een stukje ducktape ;) Wel goed af laten koelen voor je het geeft! Voor de extra lekkere versie doe je er nog wat geraspte kaas bij door, uitsmijter kaas kong :P
[/quote]

Dus de kong gewoon in de magnetron? Heb vandaag Kong gekocht voor de pup die ik over twee weekjes op kan halen, dus ben nu alvast inspiratie aan het opdoen  ;D
Door bloemetje
#1637931
Die uitsmijter kaas kong viel hier ook in de smaak! Het was ze zelf nog iets te lastig want ze kregen niet alles eruit. Als je trouwens een kleinere kong hebt zoals ik moet je hem wel in een bakje zitten. Hij overstroomt namelijk  ::)
Door miik
#1649406
Wat hier ook een suces is- gedroogd pensstaafje even weken in water, dan erin proppen en dan laten opdrogen- doen ze heel lang over om er weer uit te peuteren....
Door sjuutje1969
#1656462
Hoihoi,

Sinds vandaag ook op dit forum aanwezig. Ik zat al op het voernatuurlijk forum maar hoe meer info hoe beter tenslotte  8)

Ik ben Susan, heb een working kelpie pup van 16 weken die met 8 weken bij mij is komen wonen en vervolgens alleen nog maar KVV en sinds kort ook gewoon rauw vlees (geen vermalen spul) krijgt. Ze geniet erg van het eten, ziet er goed en gezond uit en we zijn erg tevreden.
Bij de fokker kreeg ze cavom brokjes en toen we haar ophaalden stonk ze enorm naar zwavel... die geur was er hier met een paar dagen gelukkig uit. Weet niet zeker of het van die brokjes kwam maar feit is dat het nu weg is.

De katten krijgen hier ook KVV, ze willen niet knagen mits het zelf gevangen muizen zijn... daar laten ze dan overigens de achterkant van liggen voor de deur  :o Maar ik blijf af en toe proberen. De katten zijn sinds een half jaar KVV eters, daarvoor altijd brokjes en nu soms dus ook nog. Niet mijn voorkeur maar de heren blieven soms echt niets...

Goed, nu over de kong!
Ik heb een kleine rode kong gekocht en stop hem af en toe vol met kvv of met brood met pate, wat gedroogde kip enz.. Joy heeft alleen echt geen geduld! Ze gooit er een paar keer mee en laat hem vervolgens liggen en kijkt er niet meer naar om. Toch is het wel een enorme veelvraat in het dagelijkse leven zeg maar, pensstaafjes en bullepezen gaan er ook altijd erg goed in.
Zijn er meer honden die niet talen naar de kong? Vond het zo'n geweldige goede uitvinding om je hond lekker even bezig te houden....
Door dancingdaydream
#1707872
ik heb de mini-maat kong, in puppy en "xtreme" versie, alleen bij mij krijgt ze alles dat helemaal onderin zit er nooit uit (tis een chihuahua). Hebben jullie nog tips daarvoor? verder vind ze de kong geweldig!
Door AussieSue
#1788042
Nu Sue rust moet houden voor haar knie, heb ik vorige week meteen een kong aangeschaft. Ik heb hem gevuld met kvv, als ie dan leeg is doe ik er een tweede portie in zo doet ze langer over haar ochtend maaltijd. Verder heb ik hem een keer gevuld met spiervlees in stukken met orgaan mix erdoor. Ik stamp hem goed aan zodat het goed vast zit. Maar een ei met kaas ga ik ook een keer proberen...hoe langer ze bezig is hoe beter.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1801790
[quote="dancingdaydream"]
ik heb de mini-maat kong, in puppy en "xtreme" versie, alleen bij mij krijgt ze alles dat helemaal onderin zit er nooit uit (tis een chihuahua). Hebben jullie nog tips daarvoor? verder vind ze de kong geweldig!
[/quote]

als Rakker er niet alles uitkrijgt, ga ik er met mijn vinger in en peuter het eruit :P
Door hannabelgje
#1814724
Hier heb ik er vanavond duck in gedaan, maar ze hebben er erg veel moeite mee en Zoë heeft het geduld er niet voor. Als ze er niet meer goed bij kan dan houdt ze het voor gezien.
Door Limpy
#1815723
[quote="dancingdaydream"]
ik heb de mini-maat kong, in puppy en "xtreme" versie, alleen bij mij krijgt ze alles dat helemaal onderin zit er nooit uit (tis een chihuahua). Hebben jullie nog tips daarvoor? verder vind ze de kong geweldig!
[/quote]

Maatje groter?
Mijn katten hebben nu ook hondenmaat L en kunnen daar beetje met poot in hengelen wat ze motiveert ´m helemaal leeg te vissen.
Aangezien Yuna ook wel een beetje een katse afmeting is zou dat haar wellicht ook kunnen motiveren?
(tuurlijk moet je haar dat niet vertellen zolang zij denkt dat ze een herduh is  ;D )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door