Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto en Zack
#1554395
Ik schreef al dat Tiesto de laatste 2 weken wat last van huidschilfers heeft. Ik dacht eerst dat hij niet goed tegen rund en kip kon, toen misschien niet tegen Naturis omdat hij op Shaweca nergens last van had. Nu heb ik hem na een paar dagen kip en toen een paar dagen geit van Naturis, een dag zalm en een paar dagen paard beide van Shaweca gegeven, maar het wordt niet minder..heb zelfs het idee dat zijn vacht droger wordt..zou dit na zo'n 3 maand nog ontgiften zijn? Of zou hij toch niet zo goed tegen Naturis kunnen en is een paar dagen Shaweca tekort om zijn vacht te laten herstellen? Of zou hij tegen beide niet kunnen? Heb nog voor 1,5 week van beide voordat ik moet ik bestellen. Zou ik wat anders moeten doen in ieder geval ipv Naturis,
heb het idee dat dat de oorzaak is..dan kan ik zien of het daar aan ligt of moet ik helemaal switchen? Ze krijgen al visoliecapsules door het eten.

groetjes Sandra
Gebruikersavatar
Door essie74
#1554463
ik zou gewoon terug gaan naar de Shaweca dan dat een tijd blijven voeren, kijken of er verandering optreed.

Gebeurt dit niet dan moet je ergens anders naar gaan zoeken.

Gaat dit wel goed, dan zou ik toch langzaam aan 1 soort naturis bijvoegen en kijken wat het doet... dan weet je gelijk wat de boosdoender is 8)

Veel succes,

Esther
Door Truus
#1555044
Ik zou een huidafkrabsel laten maken maar me niet over laten halen door het advies van andere br*kkenzooi wat vaak gelijk maar even wordt geadviseerd
Door rheawithpixels
#1555197
Ja, wat Angelique schrijft, is ook het eerste waar ik aan dacht.

" De meest voorkomende oorzaak van schilfers in de vacht bij honden is de cheyletiella mijt. Standaard kammen we de haren met een vlooienkam en verzamelen de schilfers. Deze schilfers worden onder een microscoop bekeken om te zien of er mijten te vinden zijn en eieren van mijten. "

(Googlen op vachtmijt of Cheyletiella mijt)
Door mysmoothcollies
#1556063
mmmm om meteen aan vachtmijt te denken?? Mijn oudste had er ook een periode last van. Kwam waarschijnlijk gewoon door de droogte (binnen). Waterbakjes ter verdamping neergezet en het is goeddeels over. Daarnaast kan stress of spanning ook voor schilfers zorgen evenals het ontgiften. Dus tja ik zou het even uitproberen en aankijken. Naar de dierenarts kan altijd nog....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1556324
[quote="mysmoothcollies"]
mmmm om meteen aan vachtmijt te denken?? Mijn oudste had er ook een periode last van. Kwam waarschijnlijk gewoon door de droogte (binnen). Waterbakjes ter verdamping neergezet en het is goeddeels over. Daarnaast kan stress of spanning ook voor schilfers zorgen evenals het ontgiften. Dus tja ik zou het even uitproberen en aankijken. Naar de dierenarts kan altijd nog....
[/quote]

Meteen, meteen, hij heeft het dus al een paar weken, de gebruikelijke dingetjes geven geen effect en aangezien dit nogal heerst her en der en mensen soms maanden zitten te klooien met vanalles en nog wat voordat iemand erachter komt dat het om een mijt gaat leek het me een aardig idee om TS hier even op te attenderen.
Door Tiesto en Zack
#1556497
Dank je voor jullie reacties! Zou het echt een vachtmijt kunnen zijn?? Heb namelijk zelf echt t idee dat t van naturis komt en dat 4 daagjes shaweca t niet kan goedmaken zo snel..zou dan zelf ook niet zo snel voor 100% versie van naturis kiezen aangezien er denk ik dus iets in naturis zit wat de trigger is..
Droge lucht in huis ondanks de verwarming kan ik me niet voorstellen, aangezien ik in vrij vochtig huis woon, heb zelfs op een aantal plekken (uiteraard niet in nabije omgeving vd honden) vochtvreters staan. Denk dat ik als het volgende week niet minder is toch maar even langs de da ga en bij de volgende vleesbestelling eerst maar alleen shaweca neem om te zien hoe dat gaat! enne brokkenzooi krijgen ze niet meer hoor!!

Is het zo te doen denken jullie?

groetjes Sandra
Door mysmoothcollies
#1556577
[quote="Angelique"]
Meteen, meteen, hij heeft het dus al een paar weken, de gebruikelijke dingetjes geven geen effect en aangezien dit nogal heerst her en der en mensen soms maanden zitten te klooien met vanalles en nog wat voordat iemand erachter komt dat het om een mijt gaat leek het me een aardig idee om TS hier even op te attenderen.
[/quote]Nou ja ik bedoel eigenlijk dat ik 2 weken niet echt lang vind om te zien wat er nu precies aan de hand is en is het met vachtmijt ook niet zo dat ze kale plekken krijgen? Hier hebben ze (de dierenarts) van alles nagekeken. Maar uiteindelijk is het vanzelf overgegaan het heeft mij een boel centjes gekost. De 100% versies van Naturis wordt niets aan toegevoegd, ideaal dus om te elimineren en eventueel wel te varieren als je zou willen. Daarnaast ben ik er bij mijn honden gewoon achter en met name de jongste dat een groot deel veroorzaakt wordt (van de vermeende allergische klachten dan) door positieve en negatieve spanning/stress. Sorry als het wat bot over kwam. Niet de bedoeling! Fijn weekend!
Door Too
#1556580
[quote="Tiesto en Zack"]
Dank je voor jullie reacties! Zou het echt een vachtmijt kunnen zijn?? Heb namelijk zelf echt t idee dat t van naturis komt en dat 4 daagjes shaweca t niet kan goedmaken zo snel..zou dan zelf ook niet zo snel voor 100% versie van naturis kiezen aangezien er denk ik dus iets in naturis zit wat de trigger is..
Droge lucht in huis ondanks de verwarming kan ik me niet voorstellen, aangezien ik in vrij vochtig huis woon, heb zelfs op een aantal plekken (uiteraard niet in nabije omgeving vd honden) vochtvreters staan. Denk dat ik als het volgende week niet minder is toch maar even langs de da ga en bij de volgende vleesbestelling eerst maar alleen shaweca neem om te zien hoe dat gaat! enne brokkenzooi krijgen ze niet meer hoor!!

Is het zo te doen denken jullie?

groetjes Sandra

Ja hoor, soms is t idd even een puzzel... en houd de vachtmijt in gedachten!


[/quote]
Door Tiesto en Zack
#1557536
Gezien Tiesto's geschiedenis; hij heeft niet echt een top gezondheid, nl nasale hyperkeratose en de keratose ook op zijn voetzooltjes, een soort van spierdystrofie en heeft dus op een aantal brokken en kvv's uit het verleden best wel eens een reactie gehad, dat zijn vacht dus slechter werd en met huidschilfers. En hij is daar ook weleens op onderzocht, waar niets uitkwam..dus dan ga je toch denken dat het een reactie is op het voer..
En je leest toch ook dat sommige honden van een bepaald merk kvv dunne ontlasting krijgen en van een ander merk niet? Dus waarom zou dit niet kunnen?
Door mysmoothcollies
#1559143
[quote="Tiesto en Zack"]
Gezien Tiesto's geschiedenis; hij heeft niet echt een top gezondheid, nl nasale hyperkeratose en de keratose ook op zijn voetzooltjes, een soort van spierdystrofie en heeft dus op een aantal brokken en kvv's uit het verleden best wel eens een reactie gehad, dat zijn vacht dus slechter werd en met huidschilfers. En hij is daar ook weleens op onderzocht, waar niets uitkwam..dus dan ga je toch denken dat het een reactie is op het voer..
En je leest toch ook dat sommige honden van een bepaald merk kvv dunne ontlasting krijgen en van een ander merk niet? Dus waarom zou dit niet kunnen?
[/quote]nasale hyperkeratose en de keratose ????? Wat is dat? (gewoon belangstelling). Mijn jongste is ook niet makkelijk wat dat betreft.......blijft toch een beetje uittesten en proberen en elimineren, misschien gewoon ook even aankijken???? Mijn kortharige doggies zijn nu lekker aan het verharen.....dus tja.....Wat je ook doet, jij kent je eigen hond het beste!
Door Tiesto en Zack
#1560093
Nasale hyperkeratose is overmatige verhoorning van; in dit geval de neus en de voetzooltjes. Dit is een auto-immuunziekte wat bij enkele hondenrassen voorkomt en ook steeds frequenter bij de labrador wordt geconstateerd..Op de neus zitten dan korsten, dat gaat op en af..de ene keer meer dan de andere keer, maar mooi glad is Tiesto's neus nooit helaas :-[ smeer er dagelijks iets van vaseline op voor het uitlaten om het soepel te houden. Bij zijn kussentjes heeft hij uitstulpinkjes ook een soort verhoorning..is helaas niets tegen te doen..heb niet t idee dat hij er veel last van heeft, is gewoon zo sneu zo'n brokkelneus!! Maak me daarentegen meer zorgen om zijn spieren, vooral omdat ze niet kunnen achterhalen wat het exact is..en hoe zich het gaat ontwikkelen..dus kan hij over een paar jaar nog lopen??
Heb gisteren 3 doosjes Shaweca gekregen. Maak eerst de Naturis op en dan kan ik dan mooi zien of het daaraan lag. Petra van versvoer waar ik bestel zei wel dat het best aan Naturis kon liggen omdat er zoveel dingen in die premix zitten, hoeft maar iets te zijn waar Tiesto niet tegen kan. Maar ze zei dat bij de 100% versies niets werd toegevoegd, dus wellicht is dat toch een optie. Eerst maar eens kijken hoe het straks op de Shaweca gaat!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door