Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sheila
#177003
Help...ik heb een dringende vraag. Kan het zijn dat een hond ontgift in etappes ? Sinds eind augustus heb ik Zita van de brokken overgezet op de Rodi. In die periode had ze verschrikkelijke jeuk, rode plekken en diarree. Na drie weken ben ik overgestapt op CB en kruidenmix en de eerste week ging het goed. Kon zelfs een boswandeling maken zonder te krabben, fantastisch! Nu is het sinds gisteren weer helemaal mis. Tijdens het uitlaten gaat ze liggen op het gras en schuurt met haar kin over de grond. In huis begint ze ook wat meer aan zichzelf te kauwen. Ik snap er niks van want de eerste week ging het echt hartstikke goed. Ik heb haar sinds de CB ook geen snacks meer met granen gegeven. Haar ontlasting is wel goed. Ze slaapt erg veel. Ze krijgt ook Borage-olie. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is en of dit ooit nog goed komt. Ik zit echt met mijn handen in het haar en heb echt met mijn hondje te doen. Bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Sheila
Door Jolly
#177089
je bent nog heel erg kort over op kvv, dus ja ik denk dat het wel "weer" een fase van ontgiften is vooral omdat je eerst Rodi hebt gegeven en nu over bent op Cb, het is een heel verschil qua kvv die 2.
Cb is beduidend beter (maar das mijn mening) en daardoor gaat je hond nu echt even een grote schoonmaak houden.
Door tieneke
#177330
Vanaf eind augustus pas op kvv,heb nog even geduld ;)
Bij onze vorige hond heeft het maanden geduurd,niet verwonderlijk na ruim 7 jaar brokkenleed!
Volhouden dus!!
Door Lizzy
#177437
[quote="Sheila"]
Help...ik heb een dringende vraag. Kan het zijn dat een hond ontgift in etappes ? Sinds eind augustus heb ik Zita van de brokken overgezet op de Rodi. In die periode had ze verschrikkelijke jeuk, rode plekken en diarree. Na drie weken ben ik overgestapt op CB en kruidenmix en de eerste week ging het goed. Kon zelfs een boswandeling maken zonder te krabben, fantastisch! Nu is het sinds gisteren weer helemaal mis. Tijdens het uitlaten gaat ze liggen op het gras en schuurt met haar kin over de grond. In huis begint ze ook wat meer aan zichzelf te kauwen. Ik snap er niks van want de eerste week ging het echt hartstikke goed. Ik heb haar sinds de CB ook geen snacks meer met granen gegeven. Haar ontlasting is wel goed. Ze slaapt erg veel. Ze krijgt ook Borage-olie. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is en of dit ooit nog goed komt. Ik zit echt met mijn handen in het haar en heb echt met mijn hondje te doen. Bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Sheila
[/quote]

Je denkt nu direct aan het voer, maar zijn er misschien andere dingen veranderd? Heeft jouw hond op een ander kleedje gelegen? Heb je ander wasmiddel gebruikt? Heb je een vlooienmiddel gebruikt? Heeft ze misschien door planten gelopen waar ze last van heeft? Dat soort dingen?
Door Chezzies
#177766
[quote="tieneke"]
Vanaf eind augustus pas op kvv,heb nog even geduld ;)
Bij onze vorige hond heeft het maanden geduurd,niet verwonderlijk na ruim 7 jaar brokkenleed!
Volhouden dus!!
[/quote]
Ging dat ook zo wisselend met goede en slechte dagen..veranderde er ook dingen gedragsmatig bij jou hond bv vrolijker of speelser ineens omdat ze misschien beter in hun velletje zaten?
Door Sheila
#179048
???Geen vlooien in de buurt en helaas sinds de goede dagen niets veranderd in de omgeving. Ik denk toch aan ontgiften. Ze had gisteren ook wat dunnere ontlasting. Vandaag ging het met de jeuk weer wat beter en de ontlasting is weer ok :). Is het normaal dat je tijdens het ontgiften goede en slechte dagen hebt of gaat dat altijd in een stijgende lijn? :-\
Door betty
#180069
Hoi,
Ja moeilijk he dat ontgiften.Mijn broer heeft nu zijn hond over gezet op cpv en hy gaat nu extra jeuken huis ontstoken enzovoorts.Dan vraag ik me af(bijna 10 jaar) hoever moet je er mee door gaan misschien gaat het gewoon niet goed op cpv en legt hy dalijk het loodje.Hoe lang duurd ontgiften.Blijft eng hoor want is het wel echt ontgiften.Weet precies waar je je druk om maakt,doe ik ook.Ik mijn broer het advies gegeven en hy gaat duidelijk achteruit en ik wil het niet op me geweten hebben dat er dalijk wat ergs gebeurd.
Groetjes Betty
Door Lupa
#180077
ik denk dat als je niet op je geweten wilt hebben dat er iets met de hond gebeurd dat je je broer moet maar zeggen dat hij weer terug op brokken moet.

versvlees is geen wonder middel, als je zegt dat de hond dood zou kunnen gaan omdat hij vers eet zeg je eigenlijk het zelfde dat ik dood kan gaan omdat ik gezond eet en geen junkfood.

de hond moet natuurlijk in de gaten gehouden worden is hij ziek, wat heeft hij dan, waarom krabt hij zo veel enz enz.
Door betty
#180078
Hoi,
Hy heeft een soort olifanten huid en heeft allerlei brokken geprobeerd maar niks werkt.Ik heb gezegd probeer dan is vers.Hy is er knetter gek op dus hy heeft erwel plezier van.Ik geef mijn honden ook vers en als d 1 brokken krygt zie je hem gewoon echt achteruit gaan.Ik ben dus voor vers maar vind het wel gewoon moeilijk dat zijn hond achteruit gaat en ik weet dat het ontgiften kan zijn maar blijf hjet moeilijk vinden.Hy is door de da onderzocht en op hypoallergeen van RC gezet.Nou ook dat hielp dus niet .Hy krygt nu 2 weken vers dus dat kan ook niet in 1 keer goed gaan.
Groetjes Betty
Gebruikersavatar
Door Nitus
#180098
[quote="betty"]
Hoi,
Hy heeft een soort olifanten huid en heeft allerlei brokken geprobeerd maar niks werkt.Ik heb gezegd probeer dan is vers.Hy is er knetter gek op dus hy heeft erwel plezier van.Ik geef mijn honden ook vers en als d 1 brokken krygt zie je hem gewoon echt achteruit gaan.Ik ben dus voor vers maar vind het wel gewoon moeilijk dat zijn hond achteruit gaat en ik weet dat het ontgiften kan zijn maar blijf hjet moeilijk vinden.Hy is door de da onderzocht en op hypoallergeen van RC gezet.Nou ook dat hielp dus niet .Hy krygt nu 2 weken vers dus dat kan ook niet in 1 keer goed gaan.
Groetjes Betty
[/quote]

Misschien moet je broer eens contact opnemen met Tannetje Koning, dat is een holistische dierenarts die héél erg voor vers is. Dan staat je broer (en jij) niet zo alleen in het nemen van de beslissing, doorgaan met vers of weer naar de brokken. Ik zeg dit vooral omdat je aangeeft dat de hond heel erg ziek is, dan moet je niet zelf gaan dokteren lijkt me, maar goede begeleiding zoeken.
Sterkte
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 04 okt 2004, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door