Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door rheawithpixels
#1553854
[quote="dingogirl"]
ik lees dat angelique schrijft dat haaks eigenlijk geen complete maaltijd is. hoe kom je daar bij?  in haaks zit spiervlees , botten, orgaanvlees, en groente ,dus dat lijkt me compleet genoeg. er zijn genoeg kvv's waar calciumsupplementen en vitaminen e.d. aan toegevoegd moeten worden om hun product compleet te noemen. dan heb ik liever haaks .
gr marianne
[/quote]

Angelique bedoelt ermee dat als je altijd en alleen bijvoorbeeld kipversie geeft van Haaksbarf dat je niet compleet voert, omdat je smaken moet afwisselen voor die compleetheid. Carnibest Nature kun je enkel daarentegen wel voeren als complete maaltijd omdat er wat vitaminen en mineralen zijn toegevoegd.
Door smulpaap
#1553898
op de website van haaksbarf staat dat volgens mij ook te lezen ,als je alle diersoorten voert dat je de hond dan pas zo optimaal als mogelijk is voert
Door Yada
#1553899
mja je ziet ook dat elk dier weer verschillende voedingswaardes heeft, kan nooit verkeerd zijn. zalm lijkt me ook niet weg te denken om minimaal 1x per week te geven. aan een carnibest zit al omega 3 toegevoegt
Door smurfie
#1553908
Hallo,
Ik geef alle soorten  van HB en che is er content van, alleen de zalm en haring is ie minder happig dan in begin, daar geef ik nu zalmmix.
en ik geef het kvv van Lupa, ook heel content van, en all animal.
Maar heeft er iemand ervaring met black dog? of van gehoord?
grtn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1553911
[quote="dingogirl"]
ik lees dat angelique schrijft dat haaks eigenlijk geen complete maaltijd is. hoe kom je daar bij?  in haaks zit spiervlees , botten, orgaanvlees, en groente ,dus dat lijkt me compleet genoeg. er zijn genoeg kvv's waar calciumsupplementen en vitaminen e.d. aan toegevoegd moeten worden om hun product compleet te noemen. dan heb ik liever haaks .
gr marianne
[/quote]

Dat is het concept wat ze zelf uitdragen, daarom noemen ze het ook barf, omdat ze een variatie aan diersoorten leveren waarmee je moet variëren om tot een complete maaltijd te komen. Strikt bekeken is een menu wat bestaat uit alleen maar kip geen complete maaltijd wat je 365 dagen per jaar kan voeren zonder tegen problemen op te gaan lopen. Voer je alleen HB-kip dan begeef je je wat mij betreft echt op glad ijs.
Dit geldt overigens ook voor ieder ander soort, alleen zijn ze verre van compleet, maar gezamelijk kunnen ze tot een compleetheid komen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1553915
[quote="smurfie"]
Hallo,
Ik geef alle soorten  van HB en che is er content van, alleen de zalm en haring is ie minder happig dan in begin, daar geef ik nu zalmmix.
en ik geef het kvv van Lupa, ook heel content van, en all animal.
Maar heeft er iemand ervaring met black dog? of van gehoord?
grtn.
[/quote]

Er is hier wel van Black-dog gehoord. Af en toe duikt er iemand op om ons even een "successtory" te vertellen en vervolgens weer te verdwijnen :biggrin2: De wat meer vaste gebruikers van het forum die er ervaring mee hebben zijn in de regel niet echt lyrisch omdat er aan dat voer teveel van het goede is toegevoegd. Ook de prijs schijnt niet echt aantrekkelijk te zijn. Maar met de zoekfunctie kom je nog wel wat info tegen over dit merk. :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1553918
[quote="Yada"]
anquelique, wat is t gevaar ervan als je bv alleen maar kip voert?


[/quote]

De eenzijdigheid. Een kip bevat niet genoeg nutriënten om een hond optimaal te voeden. Je komt ook heel snel Omega 3 tekort en het fijne daarvan is dat je dat vrij snel gaat zien :-\ Wil of kan je maar één diersoort voeren dan zul je dat toch moeten opleuken met het een of ander.
Door smurfie
#1553945
Hallo,
@ Angellique, ja ik had al gegoogeld en gelezen, maar had nog nooit van dit soort gehoord, dus zolang Che content is blijf ik toch maar fijn bij HB en de andere kvv en af en toe barf.
Af en toe zullen hier wel berichten te vinden zijn van kvv's en andere wat goed is en wat minder goed is.
grtn en bedankt voor de reactie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1554137
[quote="Yada"]
Damien heeft voornamelijk kip/rund gehad van CB

zou dit ook voedselintollerantie kunnen veroorzaken?
[/quote]

Kan natuurlijk, maar dan had die de intolerantie op iedere kip en/of rund gekregen. :-\
Door Yada
#1557079
[quote="Nadia"]
Nu weet ik nog niet waarom je niet zelf gaat samenstellen... :-\
[/quote]

ik kies voor het gemak van kvv, hij kreeg af en toe wel een compleet dier maar dat is voor de leuk
geld speelt sowieso geen rol en heb vertrouwen in haaksbarf, nu nog hopen dat hij het er goed op doet.
Laatst gewijzigd door Yada op za 20 mar 2010, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bien
#1563890
[quote="Yada"]
ik kies voor het gemak van kvv, hij kreeg af en toe wel een compleet dier maar dat is voor de leuk
geld speelt sowieso geen rol en heb vertrouwen in haaksbarf, nu nog hopen dat hij het er goed op doet.
[/quote]

Ik ben al een tijdje over haaksbarf aan het lezen. Ik ken Natudog, Prins, Smuldier, Kivo, allemaal niet super grof ofzo. Zijn hier hap-slik-weg.
Nu lees ik steeds dat haaksbarf er zo anders (grof) uitziet, kan iemand er eens een foto van maken? En er even bijzetten welke variant het is.
Dan krijg je er toch mee een idee. Het zou fijn zijn, alvast bedankt.
Door inni
#1564031
Haaksbarf is niet grof volgens mij, onze maltezer van een kleine 3kg at 't met gemak. (ik weet niet direct hoe fijn of grof die andere merken zijn)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door