Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#1605243
[quote="Iago"]
Hier zelfde probleem. Iago at zijn brokken met tegenzin, dus overgestapt op KVV. Eerst Duck en ging goed, maar zelf vind ik dat er teveel granen inzitten. Ben dan gaan afwisselen tussen Naturis, Bibi, Energique, Kivo, Shaweka en Haaks Barf. De laatse twee moet hij gewoon niet hebben (behalve de zalm-mix). Energique eet hij dadelijk op, maar daarvan zijn er maar 4 soorten (waarvan 1 puppy) dus vraag ik me af of hij wel alles binnenkrijgt wat nodig is als ik enkel Energique zou voederen (is trouwens ook niet 'echt' vlees zoals bv. Haaks Barf). De overige merken eet hij, maar eerder met tegenzin. Pas als het er enkele uren staat, gaat hij eens zien en eet dan zeer traag en legt stukken op de grond en zo, zoals jij ook beschrijft.
Ik weet dus nu even niet wat te doen. Heb vandaag Farm Food Fresh en HE gekocht en ga nu daarmee experimenteren. Maar over die HE zal hier wel niemand 1 goed woord overhebben zeker? Lijkt me nochthans wel een natuurlijke brok, niet zoals die andere commerciêle brokken.
In't weekend geef is soms wel eens een kippenkarkas, nekken of vleugels en heb ook al eens een konijnenkop en lever geprobeerd, maar dat laatste moest hij ook niet hebben? De kip eet hij ook maar enkel als ik het hem uit mijn handen voer. Dus hier ook een moeilijke eter...
[/quote]

Ik zou liever alleen Energique geven dan dat ik er brokken bij zou doen. Er is namelijks niks natuurlijks aan brok, zelfs aan die van FF niet. Dus wat dat betreft voegt het niks aan gezonds toe aan je menu, ik vind het eerder een stap terug doen.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1605416
[quote="Iago"]
De overige merken eet hij, maar eerder met tegenzin. Pas als het er enkele uren staat, gaat hij eens zien en eet dan zeer traag en legt stukken op de grond en zo, zoals jij ook beschrijft.[/quote]

Wat doet hij als je zijn eten na 5 minuten zonder blikken of blozen wegneemt en dan pas de volgende dag weer de kans geeft om te eten?
Als hij het uiteindelijk toch opeet (al is het met tegenzin) dan lijkt me dat hij gewoon uitprobeerd of hij niet wat lekkerders kan krijgen door te mieren met z'n eten.
Als Kjell iets echt niet lust dan eet hij het niet, ook niet na meer dan 3 dagen vasten.

En wat de Energique betreft sluit ik me bij Angelique aan, veel liever altijd dat dan brok.

Barfplaats wordt gesponsord door