Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door WenEnChelsea
#1536970
Hallo,

Tot 4 maanden terug hebben mijn meiden alleen maar KVV gehad en af en toe eens barf zoals kippenpoten ect.
Wegens omstandigheden zijn ze 4 maanden geleden op brokken over gegaan...
Nu is dit dus echt niet waar ik mee door wil gaan en wil weer KVV en Barf gaan voeren.

het probleem is dat ik dit niet al te duur wil maken, maar ze wel Bibi wil geven en dan ook Barf op enkele dagen, ik weet me god niet wat ik ze dan kan geven en hoeveel.
Ik heb 2 Am stafford meisjes, Chelsea bijna 6 jaar ongeveer 26 kilo, en Zoey bijna 5 jaar 34 kilo Zoey moet 5 kilo afvallen!

Hoeveel en wat kan ik ze gaan voeren zouden jullie mij daarbij willen helpen?

Groetjes Wendy
Door Mevroi Kruim
#1536982
Barfen is mits met beleid ingekocht atijd goedkoper dan kvv, en trouwens ook goedkoper dan enigszins ordentelijke brok.
Ik zou zeggen, lees je eens in in de bieb en in de Zelf Samenstellen-hoek!
Met barfen is het zo dat je wel moet weten wat je doet en waarom, vandaar dat wij geen menu's voor mensen maken, als je het zelf uitvogelt weet je wat je doet. En wat voor de ene hond prima werkt is voor de andere net ff verkeerd samengesteld dus uiteindelijk bepaalt je hond hoe jouw menu er uit ziet.
Door WenEnChelsea
#1536985
Dank je wel voor je andwoord:)

Dan ga ik toch voor safe en over op de Bibi en af en toe eens een dagje barf tussendoor...
Ik ben te onzeker om zelf wat samen te stellen, en ga dan liever voor safe...

Groetjes wendy
Door Mevroi Kruim
#1536987
[quote="WenEnChelsea"]
Dank je wel voor je andwoord:)

Dan ga ik toch voor safe en over op de Bibi en af en toe eens een dagje barf tussendoor...
Ik ben te onzeker om zelf wat samen te stellen, en ga dan liever voor safe...

Groetjes wendy
[/quote]

Ach, als je voor jezelf een menu kunt samenstellen is barfen een eitje hoor! Er is ook nog een barf-rekenhulp om je te helpen met de percentages dus veel kan er niet fout.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1537040
maak gewoon een menuutje zoals jij denkt dat t moet ........en al is het fout dan is het niet  erg want dan krijg je uitleg waarom het niet klopt !!
ben niet bang ( niemand veroordeeld je ) en trek de stoute schoenen aan  ;)

succes

o ja zet het wel ff in t    "  barf menu  "
Door WenEnChelsea
#1537045
Nou ik ga er straks toch maar even voor zitten ;)

Het ligt gewoon een beetje ingewikkeld...De reden dat ze op brokken zijn gegaan is omdat het mij mij een tijdje niet goed is gegaan...
Ik vind het super erg dat hun daaronder hebben moeten lijden...
Mijn onzekerheid is dat ik iets niet goed doe, en dat wil ik kwa voer niet verprutsen voor hun!

Ik ga het straks proberen en zet het dan neer:)

Bedankt:)
Door boots16
#1542463
ik geef mijn am staffjes smuldier vlees compleet

wegen rond de 20 kilo en krijgen 600 gr per dag dat zijn 3 pakjes per dag en kom ik op 1.47 euro is toch
goedkoper dan de brokken
Door K&D
#1544019
Je kunt het ook prima combineren. Gewoon een 2 weken compleet barf menu maken met niet al te veel orgaan erin. En als je dat combineert met 2 weken kvv dan is je maandmenu klaar en hoef je het jezelf niet heel moeilijk te maken.
Ik zou wel andere diersoorten kiezen dan kip en rund, want dat zit meestal volop in de 'gewone' kvv. Dus geit, lam, ander gevogelte dan kip, vis, paard etc. Als het weer lekker gaat dan kun je helemaal aan de barf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door