Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1535732
Misschien een rare vraag...ik geef sinds kort weer kvv en dat is eerst Naturis geweest sinds een paar weken en heb nu naast naturis ook shaweca en ze doen t er goed op. Paard de nieuwe smaak ; errug lekker!! Aangezien mijn labjes allebei ex-reutjes ;) zijn en aanleg hebben om aan te komen, geef ik ze per hond 500gr per dag ipv zo'n 700 gr..zoals t er nu uitziet hebben ze daar genoeg aan..(hoewel wat is genoeg voor een lab :biggrin2:)
Ik weeg dus hun porties af, omdat ik sneu zou vinden( omdat ze al minder krijgen)dat ik er eentje tekort zou doen.. en ik kom 's avonds altijd zo'n 20 gr tekort per hond. Ze krijgen dus 250gr per keer..zou er dan geen 1000 gr vlees in zo'n worst zitten? Of moet ik het vleesvocht meetellen? Zou toch raar zijn, je koopt toch 1000 gram vlees lijkt me? Hebben jullie dit ook al eens gehad? Of is mijn weegschaal aan vervanging toe??
#1536875
Had gedacht dat die kilo sec het vlees was maar niet dus, heb gisteravond het vocht gewogen en dat kwam bij de shawecaworst op zo'n 55 gr dus daar zal dan idd het verschil inzitten...weegschaal is een jaartje of 4 oud dus misschien dan een nieuwe..geven jullie dan ook het vocht erbij? vind t dan zo'n papperig zooitje worden of niet??
#1537493
Ik heb hier ook rollen gehad van Naturis die geen kilo wogen, ook niet bevroren. Scheelde zo'n 2 kg op 20 kg.
Nu bleek dat de leverancier waar mijn tussenpersoon het vlees van krijgt, demorollen had gegeven ipv verkooprollen. Die demo rollen zijn wat lichter.

De rollen die ik daarna heb gehad waren bevroren netjes 1 kg, meestal zo'n 20-40 gram meer zelfs.
#1539566
Geef ze nu 2 dagen de kipvariant van Naturis en heb deze bevroren gewogen en deze bevat wel meer dan een kilo, zelfs 40 gr meer!! Misschien dat afd rund het wegen nog niet zo onder de knie heeft ;D/ Vind Naturis ook minder papperig dan Shaweca of zou dat door de groente komen? Of het was een sappig paardje?? ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door