Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Nitus
#184948
[quote="esther"]
Gister heeft mijn moeder haar Golden teefje opgehaald. Kyra is een teefje van bijna 8 weken. De fokker heeft voor een paar dagen brokken meegegen (het merk fokker) maar toen de klein de rest van de honden van bibi zag smullen heeft ze de brokken niet meer aangeraakt. Vanmiddag heeft ze een klein beetje bibi op en ze vrat bijna dr pootjes erbij op ;D

Ik weet dat je "op het oog" moet voeren maar met een pup vind ik best lastig. Kyra is een heel klein teefje en weegt nu rond de 1,5 kilo. Me meoder heeft echter alleen een keukeweegschaal, dus is moeilijk goed te wegen. Als we haar laten eten wat ze zou willen zou ze niet meer stoppen. Dus je raad het al ::)

Hoevvel moeten wij haar ongeveer geven en hoe berekenen we het over een paar weken als zemeer nodig heeft enzo?
[/quote]

Een Golden retrieverpup van bijna 8 weken die 1,5 kg weegt ??? heb je niet vergist met typen? :-\
Maar iig, de richtlijn voor pups is 50 gr. per kg lichaamsgewicht.
Dat geef je een aantal weken (dus als ze zwaarder wordt moet je ook meer gaan voeren) totdat je ziet dat ze te dik of te dun word en pas je de hoeveelheid aan.
Door jeanne
#185063
ja, ik schrok ook, een golden pup van 8 wekenn en dan maar 1,5 kilo :o
hopelijk heb je een tikfoutje gemaakt.
Door Nelly
#185092
Ehhhhh, dat dacht ik dus ook al: een golden van 8 weken, en dan 1.5 kg????? Moet haast wel een typefout zijn dunkt me ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#185226
[quote="Nelly"]
Ehhhhh, dat dacht ik dus ook al: een golden van 8 weken, en dan 1.5 kg????? Moet haast wel een typefout zijn dunkt me ::)
[/quote]

Ik hoop het, want ze heeft het ook over een keukenweegschaal en daar past normaliter geen goldenpup in van 8 weken en ook gaan die wegschalen meestal niet verder dan 2 hooguit 5 kilo.
Het zou dus in theorie ook een dwerg oid kunnen zijn.
Door tieneke
#185302
[quote="Angelique"]
[quote="Nelly"]
Ehhhhh, dat dacht ik dus ook al: een golden van 8 weken, en dan 1.5 kg????? Moet haast wel een typefout zijn dunkt me ::)
[/quote]

Het zou dus in theorie ook een dwerg oid kunnen zijn.
[/quote]
;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door