Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tyndareus
#1514470
Ik heb onze pup vanaf het begin KVV gegeven (Carnibest, Prins, enz...). Ik heb steeds tussen de 5 a 7% van het actuele lichaamsgewicht gegeven en dat paste ik per week aan. Heb mij niet aan de tabellen van fabrikanten gehouden, maar op het oog gevoerd.
Ze is nu 8 maanden, 30 kg. en super gezond.
Zit nu op ongeveer 3 a 4% van het lichaamsgewicht aan KVV (HaaksBarf, Shaweca) en Barf per dag. Ga ik meer geven krijgt ze verhoudingsgewijs (veel) meer ontlasting en wordt ze (snel) dikker. Dus voer ik op het oog.

Van Prins zou ik in jouw geval (gewicht 1300 gram) iets minder dan 1 schijf geven per dag (7% van het huidige lichaamsgewicht) en de tabel (=richtlijn) laten voor wat het is.
Door Bien
#1514511
[quote="Tyndareus"]
Ik heb onze pup vanaf het begin KVV gegeven (Carnibest, Prins, enz...). Ik heb steeds tussen de 5 a 7% van het actuele lichaamsgewicht gegeven en dat paste ik per week aan. Heb mij niet aan de tabellen van fabrikanten gehouden, maar op het oog gevoerd.
Ze is nu 8 maanden, 30 kg. en super gezond.
Zit nu op ongeveer 3 a 4% van het lichaamsgewicht aan KVV (HaaksBarf, Shaweca) en Barf per dag. Ga ik meer geven krijgt ze verhoudingsgewijs (veel) meer ontlasting en wordt ze (snel) dikker. Dus voer ik op het oog.

Van Prins zou ik in jouw geval (gewicht 1300 gram) iets minder dan 1 schijf geven per dag (7% van het huidige lichaamsgewicht) en de tabel (=richtlijn) laten voor wat het is.
[/quote]

We hadden zelf ook al iets van 90 gram bedacht, dat klopt dus wel.
We hebben besloten haar dit weekend om te zetten  :D we zijn reuze benieuwd.
Wat voor hond heb je? Mooi hoor dat plaatje.
Door bloemetje
#1514741
[quote="Bien"]
Dat hadden we even nodig, ervaring van iemand die een pup heeft laten opgroeien met KVV. Heeft de pup ergens last van gehad, toen ze omgeschakeld is? Of kreeg deze vanaf de fokker af al Energique?
Ik neem aan dat je ook bij de pup met het omschakelen, warm water erover doet de eerste keren, net als toen die grote is omgegaan?? Moet er ook witte rijst bij?

Zijn er meer mensen die pups hebben laten opgroeien met kvv? Ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen/reacties.

We hebben nog even een duwtje in de rug nodig om die kleine om te zetten... zoals zovelen dat nodig hebben gehad...
[/quote]

Sorry hoor ik zie je bericht nu pas  :-[

Mijn Guus heeft nog nooit 1 brokje gegeten en is afgespeend op Energique. Danny is zo overgezet voor zover ik weet (toen was hij nog niet van mij). Nee hoor!! Geen witte rijst. Daar hebben ze helemaal niets aan.
Door Bien
#1517373
[quote="Tyndareus"]
Wij hebben een Bouvier. Onze 3e en nu voor het eerst volledig op vers.  :biggrin2:
[/quote]
Wat een schatje! Mijn ouders hebben ook altijd Bouviers, ik ben ermee opgegroeid! Onze schapendoezen spelen altijd heel leuk met die Boef hoor! Lekker trouwe lobbes, en luistert 10x beter wat zeg ik 100 x beter als een schapendoes!

Sinds vanmorgen eten onze beide doezen KVV. Die kleine vandaag dus voor het eerst, zo vond het een feestje, en heeft alles binnen gehouden, we wachten vol verwachting de eerste KVV drolletjes af  :) dat al wel vanavond laat of morgenvroeg zijn. Eerst die ouwe troep eruit.
Ze stinkt al gelijk niet meer er uit d'r bekkie!!! Als toetje had ze tussen de middag een pensstaafje, wow nog meer feest. Een genot om een hond zo te zien genieten van het eten.
Door Bien
#1519128
[quote="Bien"]
Kan een pup ook al ei en/of volle yoghurt hebben? Hoeveel ei?
Paar drupjes yoghurt neem ik aan?
[/quote]

Jammer heb nog geen antwoord op mijn vragen betreft pup en yoghurt/ei gezien... ??

Ondertussen is er een andere vraag naar voren gekomen.

Onze pup van nu 9 weken (1365 gram inmiddels!', krijgt 4 x per dag Prins, dit is zomaar op, niets aan te kauwen.... Als toetje krijgt ze tussen de middag en na haar avond eten een gedroogd pensstaafje van ong. 15 cm. Is dit goed?????? Of te veel

Kan ze al Natudog compleet eten? Net als onze 2 jarige schapendoes.

Ik hoop snel antwoorden te krijgen ;-) dank jullie wel, super zo'n forum waar je al je vragen e.d. op kwijt kunt!!
Door Tyndareus
#1519625
[quote="Bien"]
Kan een pup ook al ei en/of volle yoghurt hebben? Hoeveel ei?
Paar drupjes yoghurt neem ik aan?
[/quote]

Ei en yoghurt zijn geen probleem voor een pup. Ik gaf op die leeftijd een half ei per week (met de staafmixer incl. schil kleingemaakt). Yoghurt 2 of 3 keer in de week 1 of 2 eetlepels. Beetje op gevoel.
Door Tyndareus
#1519644
[quote="Bien"]
Jammer heb nog geen antwoord op mijn vragen betreft pup en yoghurt/ei gezien... ??

Ondertussen is er een andere vraag naar voren gekomen.

Onze pup van nu 9 weken (1365 gram inmiddels!', krijgt 4 x per dag Prins, dit is zomaar op, niets aan te kauwen.... Als toetje krijgt ze tussen de middag en na haar avond eten een gedroogd pensstaafje van ong. 15 cm. Is dit goed?????? Of te veel

Kan ze al Natudog compleet eten? Net als onze 2 jarige schapendoes.

Ik hoop snel antwoorden te krijgen ;-) dank jullie wel, super zo'n forum waar je al je vragen e.d. op kwijt kunt!!
[/quote]

Persoonlijk zou ik het bij 1 pensstaafje houden en over niet al te lange tijd eens een kippennekje proberen voor het kauwen. Dit zou je dan eventueel nog plat kunnen slaan.
Natudog gewoon proberen. Ze eet nu ongeveer 110 gram p/d (8% van het lichaamsgewicht). Je zou gewoon eens een maaltijd kunnen doen. Lijkt mij geen probleem.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1519721
[quote="Bien"]
Jammer heb nog geen antwoord op mijn vragen betreft pup en yoghurt/ei gezien... ??

Tja, soms zijn er even andere dingen :)  Pup mag gerust 1 of 2 ei per week. Yoghurt mag ook, doe maar volle yoghurt en dan een flinke lik ofzo. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat het de plaats gaat innemen van veel nuttiger voer.

Ondertussen is er een andere vraag naar voren gekomen.

Onze pup van nu 9 weken (1365 gram inmiddels!', krijgt 4 x per dag Prins, dit is zomaar op, niets aan te kauwen.... Als toetje krijgt ze tussen de middag en na haar avond eten een gedroogd pensstaafje van ong. 15 cm. Is dit goed?????? Of te veel.

Omdat in Prins ook al genoeg pesn zit, is dagelijk een pensstaafje erbij best veel voor een pupje. Misschien is er wat variatie te vinden in wat gedroogt spul? Of je ziet aan een kipkarkasje te komen, daar kan pup ook lekker op kluiven.

Kan ze al Natudog compleet eten? Net als onze 2 jarige schapendoes.

Jawel hoor.

Ik hoop snel antwoorden te krijgen ;-) dank jullie wel, super zo'n forum waar je al je vragen e.d. op kwijt kunt!!
[/quote]
Door Bien
#1519787
Dank je wel voor jullie reacties!!! Daar gaan we deze week weer mee aan de slag.

Het lijkt we of de pup honger blijft houden van de kvv, tuurlijk speelt het doorkomen van de tandjes ook een rol, maar ze bijt je af en toe niet normaal. Als ze heeft gegeten houdt ze vrijwel gelijk op met bijten....

Eventjes de ontdooide prins opmaken en dan gaat ze ook aan de natudog compleet.

p.s. ik bedoelde het niet verkeerd hoor, dat ik nog geen antwoord op mijn ei/yoghurt vraag had gehad, was meer omdat ik zo nieuwsgierig was!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1519942
[quote="Bien"]
Dank je wel voor jullie reacties!!! Daar gaan we deze week weer mee aan de slag.

Het lijkt we of de pup honger blijft houden van de kvv, tuurlijk speelt het doorkomen van de tandjes ook een rol, maar ze bijt je af en toe niet normaal. Als ze heeft gegeten houdt ze vrijwel gelijk op met bijten....

Eventjes de ontdooide prins opmaken en dan gaat ze ook aan de natudog compleet.

p.s. ik bedoelde het niet verkeerd hoor, dat ik nog geen antwoord op mijn ei/yoghurt vraag had gehad, was meer omdat ik zo nieuwsgierig was!!
[/quote]

Als pup de geeuwhonger blijft houden kun je proberen om 3 maaltijden te geven zodat de maaltijden per keer wat groter worden en pup wat meer verzadigder is.
Door Ons Elftal
#1520093
[quote="Angelique"]
Als pup de geeuwhonger blijft houden kun je proberen om 3 maaltijden te geven zodat de maaltijden per keer wat groter worden en pup wat meer verzadigder is.
[/quote]

Kan dat al zo jong? Onze pup is morgen 9 weken en lijkt ook zo'n honger te hebben. Na de maaltijd gaat ze wel lekker liggen pitten, maar na een uurtje of twee staat ze er al weer  :(
Ik weet nou niet of ze echt honger heeft of dat ze het gewoon zo lekker vindt. Ze is 2 kg en krijgt 2 ons per dag. 's Morgens KVV en 's avonds zelf samengesteld, maar wel gesneden en gemalen.
Door Bien
#1520405
[quote="Ons Elftal"]
Kan dat al zo jong? Onze pup is morgen 9 weken en lijkt ook zo'n honger te hebben. Na de maaltijd gaat ze wel lekker liggen pitten, maar na een uurtje of twee staat ze er al weer  :(
Ik weet nou niet of ze echt honger heeft of dat ze het gewoon zo lekker vindt. Ze is 2 kg en krijgt 2 ons per dag. 's Morgens KVV en 's avonds zelf samengesteld, maar wel gesneden en gemalen.
[/quote]
Wij gaan d'r morgen eens 3 x voeren om te proberen.  Goede tip.
Ik zou eigenlijk niet weten waarom het niet kan, het is duidelijk dat ze zich nu niet happy voelt en dat uit met bijten.  Hoe moet ze anders duidelijk maken dat ze honger heeft?
Ze leek vandaag wel een piranha tjonge jonge.
Wellicht niet voor elke hond een oplossing, maar die van ons doet wel ietsje langer over d'r kvv als we het stevig op de bodem van de bak drukken. Dan moet ze ook tegelijkertijd meer moeite doen.
Door Nynke
#1520737
ik zou af en toe een (eerst platgeslagen) kippennekje of kwartelkarkasje geven  :)  dat geeft je pup wat meer werk met kauwen en is hij dus wat langer verzadigd  :) :)

Wat is het eigenlijk voor hondje??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door