Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ordell
#225998
[quote="Ollie"]
Ja brokken is natuurlijk ook een boosdoener, maar het heeft ook met de borstkas te maken.
[/quote]

Ja, dat wordt gezegd, maar ik heb zo het idee dat ze wel met iets moeten komen, maar hoe het precies zit weet niemand, maar onnatuurlijke voeding is de grootste boosdoener... ;)
Door Ollie
#225999
[quote="Ordell"]
Ja, dat wordt gezegd, maar ik heb zo het idee dat ze wel met iets moeten komen, maar hoe het precies zit weet niemand, maar onnatuurlijke voeding is de grootste boosdoener... ;)
[/quote]

Ja oke, maar het zijn wel bepaalde rassen die er extra gevoelig voor zijn. Ik zou zo'n reuze ras zowiezo 2x daags voeren.
Door Ordell
#226001
[quote="Ollie"]
Ja oke, maar het zijn wel bepaalde rassen die er extra gevoelig voor zijn. Ik zou zo'n reuze ras zowiezo 2x daags voeren.


[/quote]

Vaak zijn het een beetje de onnatuurlijk gebouwde rassen, dat ben ik met je eens, daarom vrees ik ook wel eens dat het met een bepaald stuk erfelijkheid te maken heeft.....waarom heeft de Duitse Herder er anders meer last van dan de Mechelse Herder terwijl die niet vaak van bouw verschillen..?
Door Ollie
#226004
[quote="Ordell"]
Vaak zijn het een beetje de onnatuurlijk gebouwde rassen, dat ben ik met je eens, daarom vrees ik ook wel eens dat het met een bepaald stuk erfelijkheid te maken heeft.....waarom heeft de Duitse Herder er anders meer last van dan de Mechelse Herder terwijl die niet vaak van bouw verschillen..?
[/quote]

Geen flauw idee! ???
Door Ordell
#226012
[quote="Ollie"]
Geen flauw idee! ???
[/quote]

Daarom dacht ik aan een bepaalde mate van erfelijkheid...als het maar lang genoeg voorkomt wordt het vanzelf iets terugkerend of recessief als ik me niet vergis....??
Door Ollie
#226013
[quote="Ordell"]
Daarom dacht ik aan een bepaalde mate van erfelijkheid...als het maar lang genoeg voorkomt wordt het vanzelf iets terugkerend of recessief als ik me niet vergis....??
[/quote]

Ik ben opgegroeid met een duitse herder, maar heb totaal geen ervaring met maagtorsies.

De boxers die ik had kregen ook gewoon brokken en ook daar heb ik geen ervaring mee met maagtorsies.

En boxers vallen ook onder de risico honden.

Een vriendin van mij heeft leonbergers, 1 daarvan was er ook bijna geweest door een maagtorsie. Zij voert wel brokken overigens.
Door gonny
#226016
t blijft natuurlijk wel een risico (de DUITSE ;) dog)hond..ik moet er niet aan denken dat Boris een maagtorsie krijgt dus vanaf januari ga ik over op 2 maaltijden per dag, en ik denk dat Gonny dat blijft doen, ik blijf t doodeng vinden... :-\
en die standaard..och t is meer dat ie dan op 1 plek blijft staan met t eten..ik denk dat als Boris een "losse" bak zou hebben dat ie de hele kamer door zou crossen, de standaard is nu al zo krom als een hoepel.. ;D
Door Ollie
#226020
[quote="gonny"]
t blijft natuurlijk wel een risico (de DUITSE ;) dog)hond..ik moet er niet aan denken dat Boris een maagtorsie krijgt dus vanaf januari ga ik over op 2 maaltijden per dag, en ik denk dat Gonny dat blijft doen, ik blijf t doodeng vinden... :-\
en die standaard..och t is meer dat ie dan op 1 plek blijft staan met t eten..ik denk dat als Boris een "losse" bak zou hebben dat ie de hele kamer door zou crossen, de standaard is nu al zo krom als een hoepel.. ;D
[/quote]

Ja ik zou het ook doen hoor, vooral bij zo'n grote meneer.

Ik voer zowiezo 2x daags, omdat ik dat persoonlijk beter vind voor mijn honden.
Door DiNero
#226370
Hmm, Nero heb ik met zo'n 5 1/2 of 6 maand overgezet naar 2 maaltijden per dag. (kvv en zelf samengesteld).

In het boek van Eliasen staat ook de duitse dog ivm maagtorsies. Maar dat bij rauw voeren hiervoor het risico kleiner is omdat spieren zich beter ontwikkelen en de maag stevig vasthouden. Maar wellicht is er dan weer een verschil met kvv voeren en zelf samenstellen??

Meestal eten ze hier twee keer per dag. Maar een halve vastendag komt geregeld voor. Ook 1 maaltijd per dag doe ik geregeld. Bijvoorbeeld een megalap pens als hoofdmaaltijd en dan 's ochtends alleen wat yoghurt met fruit als snackje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door