Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ener
#1488797
Ik voer momenteel Lotgering KVV en daar hebben mijn honden een goede harde ontlasting op. Nu geef ik 1 maal per dag een buffelhuidje om op te kauwen en om hun tanden te reinigen. Wat geven jullie hiervoor? Ik ben bang als ik botten ga geven dat ze verstoppen. Of valt dit wel mee?
#1488816
Ik geef ze hetzelfde voer als jij maar wissel in de weekenden af met kip/parelhoenkarkassen, vleugels, nekken of haaskarkas, zodat ze wel wat te kluiven hebben. Geen probleem met de ontlasting, maar ik geef het ook ipv. Ook dan een eitje erbij en wat orgaan, maar dat hoeft meestal niet zoveel omdat dat in de KVV redelijk veel zit. Lotgering zit pens.
#1488897
Penslap. Of lap kopvlees oid. En idd zachte botten, dat is het allerbeste. Gewoon rustig aan mee beginnen, went vanzelf.
Die buffelhuidkrengen geef ik nooit meer, levensgevaarlijk! Al drie keer bijna een hond er in zien stikken (waarvan 2x een van mij  :-[) waarbij de flubbers met gevaar voor vingers achter uit de strot van de hond gepeuterd moesten worden.
#1489065
[quote="Mevroi Kruim"]
Penslap. Of lap kopvlees oid. En idd zachte botten, dat is het allerbeste. Gewoon rustig aan mee beginnen, went vanzelf.
Die buffelhuidkrengen geef ik nooit meer, levensgevaarlijk! Al drie keer bijna een hond er in zien stikken (waarvan 2x een van mij  :-[) waarbij de flubbers met gevaar voor vingers achter uit de strot van de hond gepeuterd moesten worden.
[/quote]
Dit heb ik hetzelfde meegemaakt bij mijn vorige rottweiler
Heb het ook uit haar hals moeten halen
Dus ook hier geen buffelhuid meer
#1489336
Je hebt ook spul wat je in het water moet doen en daar naast poets ik nog wel eens zijn tanden!
Ik hoop dit in de toekomst niet meer te hoeven doen omdat meneer langsaam over gaat op barf :) Dit moment staat hij nog lekker op KVV maar we gaan langsaam over op wat beginners karkassen en penslappen zo dra er wat meer mensen in de omgeving van Noord-Holland weer wat gaan bestellen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door