Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Skipper
#1477423
Kan het zo zijn, dat ik Skip meer eten moet geven nu het kouder is?

Skip , kruizing Staby/ Border collie, is altijd al gefixeerd op eten, van pup afaan al.
Trainingen gedaan niks helpt.  :-[
NU met deze kou, eigenlijk sinds de sneeuw, is het helemaal erg geworden.
Ik heb laatst ergens gelezen dat de honden dan meer nodig hebben omdat ze meer energie verbruiken.
Ik geef haar CB.
Misschien heeft iemand hier antwoord op.
Alvast bdankt.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1477448
Hier krijgen ze ook wat meer te eten met die kou.
Maar kijk gewoon goed naar je hond, is ie wat te mager voer je meer bij en andersom.
Das belangrijkste.
Door **Jolanda**
#1477475
Hier krijgt de buitenhond meer te eten, de andere hebben het niet nodig.
En zoals May Lin al schreef; voer wat meer als hij mager begint te worden en wat minder als hij dik begint te worden.

Wat mijn tip is voor een hond die gefixeerd is op eten: Geef hem een paar weken wat meer (als hij het kan hebben, natuurlijk niet als ie eigenlijk te zwaar is).
Dit werkte bij mijn altijd-hongerige-voer-gerichte-hond heel goed. Behoorlijk wat meer gaan voeren en hij liet op een gegeven moment eten staan, minder gaan voeren en ook nu laat hij regelmatig nog wat liggen.
Oh en 'nee' leren. 'nee' is overal vanaf blijven en als beloning iets lekkers krijgen, iets wat lekkerder is dan wat hij heeft laten liggen ;)
Door Skipper
#1477587
Oh en 'nee' leren. 'nee' is overal vanaf blijven en als beloning iets lekkers krijgen, iets wat lekkerder is dan wat hij heeft laten liggen ;)
[/quote]

Dat werkt alleen als ze vlak bij me loopt, niet op afstand.
Ik roep dan wel "los", soms werkt dat en wordt ze natuurlijk beloont.  ;)
Soms word ik er helemaal gek van :-[, het loopt niet écht ontspannen.
Ze is goed op gewicht, ik geef haar nu wel wat meer eten, om te kijken of dat helpt.
Ze is groter dan een Staby en dan de meeste Border Collie's.
Door **Jolanda**
#1478206
Hoe oud is ie eigenlijk??

Ik denk dat als je een poosje conciquent oefend het wel moet lukken.
De nee-oefening heb ik als volgt geleerd:
Snoepje op een vlakke hand, voor de neus houden, nee zeggen en hand sluiten (zodat de hond het snoepje ook echt niet kan pakken)
Na een keer of 3-4 doe je het snoepje tussen 2 vingers en geeft het aan de hond.
Dan weer opnieuw op de vlakke hand, belonen met het snoepje tussen de vingers.

Na een keer of 4-5 zal de hond automatisch het snoepje niet van de vlakke hand pakken.
Als dat dus gebeurd leg je het snoepje op de grond met je hand ernaast, weer nee en hand over het snoepje, na een paar keer het snoepje oprapen, tussen 2 vingers houden en geven. Dat ga je dan uitbreiden totdat je de hand er niet meer overheen hoeft te leggen.

Daarna leg je het snoepje op de grond, zegt nee en zet een stap terug, als de hond er vanaf blijft pak je het snoepje op en geeft het aan de hond. De afstand maak je dan steeds met kleine beetjes groter en voila: de hond zal ook op afstand iets lekkers laten liggen ;)
Door Skipper
#1478784
[quote="Jol"]
Hoe oud is ie eigenlijk??

Ik denk dat als je een poosje conciquent oefend het wel moet lukken.
De nee-oefening heb ik als volgt geleerd:
Snoepje op een vlakke hand, voor de neus houden, nee zeggen en hand sluiten (zodat de hond het snoepje ook echt niet kan pakken)
Na een keer of 3-4 doe je het snoepje tussen 2 vingers en geeft het aan de hond.
Dan weer opnieuw op de vlakke hand, belonen met het snoepje tussen de vingers.

Na een keer of 4-5 zal de hond automatisch het snoepje niet van de vlakke hand pakken.
Als dat dus gebeurd leg je het snoepje op de grond met je hand ernaast, weer nee en hand over het snoepje, na een paar keer het snoepje oprapen, tussen 2 vingers houden en geven. Dat ga je dan uitbreiden totdat je de hand er niet meer overheen hoeft te leggen.

Daarna leg je het snoepje op de grond, zegt nee en zet een stap terug, als de hond er vanaf blijft pak je het snoepje op en geeft het aan de hond. De afstand maak je dan steeds met kleine beetjes groter en voila: de hond zal ook op afstand iets lekkers laten liggen ;)
[/quote]

Ze is 5 jaar en weet eigenlijk goed wat NEE betekend. :)
Als thuis iets op de grond valt en ik zeg NEE pakt ze het niet, als mijn man dan zegt "toe maar" dan kijkt ze eerst naar mij, als ik dan zeg "toe maar"pakt ze het pas. Als ze naast me loopt en er ligt iets op straat, (ik moet dat dan wel zien natuurlijk,wat niet altijd gebeurd),zeg ik NEE dan pakt ze het niet. Normaal gesproken als ze ver bij me vandaan is en ik roep BLIJF dan luisterd ze, meestal ;). Als ze ineens haar pas versneld weet ik dat ze iets op het spoor is en roep dan BLIJF, nou dat kan ik dan wel schudden en dan helpt NEE of LOS ook niet meer.Maar.......ik kan je tip natuurlijk wel proberen. Bedankt. Oja, thuis mag ze ook pas gaan eten als ik zeg "toe maar" ze moet ook eerst gaan zitten.
Laatst gewijzigd door Skipper op ma 11 jan 2010, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door