Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sjimmy
#1471154
Zo ik zal me even voorstellen, ik ben wendy en nieuw op dit forum.

Vrijdag krijgen wij ons eerste pup, super spannend dus, zo alles helemaal nieuw voor ons. Hij heet sjimmy en is een reutje en echt een schatje. Het is een kruising tussen een jack russell en een chihuahua. Ik heb me op dit forum aangemeld omdat ik sjimmy graag kvv wil laten/leren eten, want ik hoor hier hele goede reacties over. Alleen dit is helemaal nieuw voor mij. Er zijn zoveel soorten en weet niet goed welke ik moet kiezen, en welke de beste is, (geen granen, weinig koolhydraten, gemalen botten enz). Bij de dieren winkel kreeg ik informatie over prins. Kennissen van ons gebruiken bibi. Misschien kan iemand me hierbij helpen of goede tips geven. Zit in prins en bibi vers gemalen botten?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1471633
Hoi Wendy, welkom op Barfplaats :)

Strak plan om je pup kvv te gaan voeren. In Prins en Bibi zitten beide gemalen bot, dus zouden beiden kunnen. Prins is wel wat duurder dan Bibi, maar gezien het formaat van je hond zal dat niet zo doorslaggevend zijn in je keuze. Voordeel van Prins is dat het voor jou makkelijk te proportioneren is aangezien het in bolletjes/plakjes verpakt zit en de Bibi is één klont van een pond of kilo. Maar misschien vind je pup de Prins wel niet te knagen en moet je och verder gaan zoeken. Kom je Energique tegen, dat is hetzelfde als Prins, maar iets voordeliger in aanschaf.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1471639
:hi:
Wendy,
Mocht je willen afwisselen in diersoorten, dan kun je Haaksbarf overwegen  :)
Elke 'smaak' bevat slechts 1 diersoort (dus bv konijn is konijnenbot gemalen, konijnenspiervlees, konijnenorgaan en een groentemix), er is verder niks aan toegevoegd, zoals olie of granen.
Om het compleet te krijgen, dien je min. 5 diersoorten ('smaken') te voeren.

Veel plezier met Sjimmy!  :)
Door GoldenCavaliers
#1471747
Ik heb zelf de beste ervaringen met Carnibest,maar voer eigenlijk meerdere merken per maand. :)
Gebruikersavatar
Door Madera
#1473452
[quote="Sjimmy"]
Alleen dit is helemaal nieuw voor mij. Er zijn zoveel soorten en weet niet goed welke ik moet kiezen, en welke de beste is, (geen granen, weinig koolhydraten, gemalen botten enz).
[/quote]

Allereerst welkom! leuk dat je je hebt aangemeld en je pup graag kvv wil voeren.

In practisch elke kvv zit wel graan, maar dit lang niet in de verhoudingen die je bij br*k wel vindt. de meeste kvv heeft nog geen 10% koolhydraat erin zitten. (dacht ik hoor) Dit gezegd hebbende, bijna elke kvv heeft wel een variant zonder graan/koolhydraat.

Wat yuki al zei, haaksbarf bevat helemaal geen graan, maar wat ik daar het grote nadeel aan vind is dat het erg duur is en dat je meerdere varianten moet voeren omdat je dier anders maar 1 vleessoort binnenkrijgt.

Van carnibest weet ik dat ze de light versie hebben die graanloos is, evenals de diabetes varianten. Nadeel van de light van carnibest is dat deze veel groenten bevat.

Bibi heeft tegenwoordig een graanloze variant in de bibivital wat eigenlijk hetzelfde is als de natuurvoer,maar dan zonder graan.

Prins bevat in al zijn varianten graan.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1473478
[quote="*marianne*"]
Allereerst welkom! leuk dat je je hebt aangemeld en je pup graag kvv wil voeren.

In practisch elke kvv zit wel graan, maar dit lang niet in de verhoudingen die je bij br*k wel vindt. de meeste kvv heeft nog geen 10% koolhydraat erin zitten. (dacht ik hoor) Dit gezegd hebbende, bijna elke kvv heeft wel een variant zonder graan/koolhydraat.

Wat yuki al zei, haaksbarf bevat helemaal geen graan, maar wat ik daar het grote nadeel aan vind is dat het erg duur is en dat je meerdere varianten moet voeren omdat je dier anders maar 1 vleessoort binnenkrijgt.

Van carnibest weet ik dat ze de light versie hebben die graanloos is, evenals de diabetes varianten. Nadeel van de light van carnibest is dat deze veel groenten bevat.

Bibi heeft tegenwoordig een graanloze variant in de bibivital wat eigenlijk hetzelfde is als de natuurvoer,maar dan zonder graan.

Prins bevat in al zijn varianten graan.
[/quote]

Daarmee benadert het dus wel het meeste de BARFmethode  ;)
Door dingogirl
#1475175
ik vind ook de haaks goed omdat er per diesoort alles van dat dier erin zit incl. botten.  de bibi heeft ook heel fijn vlees met gemalen bot.
je hebt nu ook shaweca. komt ook van haaks barf, maar in alle varienten zit ook wat kip bij. ook goede kvv.
marianne
Door Sjimmy
#1477364
Bedankt voor jullie reactie! we hebben onze pup nu 2 dagen en vind t KVV heerlijk. Alleen nu leek het of z'n plasje n klein beetje rood was. Ik heb dit geprobeerd op te zoeken en las dat er in sommige KVV voeren bietjes kunnen zitten en dit dus hierdoor zou kunnen komen. Ik heb hem nu prins gegeven en bij ingrediënten staat: groente... Weet iemand misschien of er in prins bietjes zitten?
Door bloemetje
#1477783
[quote="Sjimmy"]
Bedankt voor jullie reactie! we hebben onze pup nu 2 dagen en vind t KVV heerlijk. Alleen nu leek het of z'n plasje n klein beetje rood was. Ik heb dit geprobeerd op te zoeken en las dat er in sommige KVV voeren bietjes kunnen zitten en dit dus hierdoor zou kunnen komen. Ik heb hem nu prins gegeven en bij ingrediënten staat: groente... Weet iemand misschien of er in prins bietjes zitten?
[/quote]

Ik weet wel dat ze in Energique ineens het idee hadden destijds om er cranberry of iets dergelijks door te doen. Maar dat kon ik toen ook zien in het vlees. Er zaten wat rode dingetjes in toen. Maar dit is wel lang geleden hoor.
Je zou eigenlijk gewoon even moeten zien of het ook rood is als je een ander merk voert. Als dat niet zo is zou ik plasje even opvangen en laten controleren door de da.
Door Sjimmy
#1478395
Heb even in het voer gekeken en zag inderdaad kleine rode dingentjes zitten dus dat zou t misschien dan wel kunnen zijn. Ik ben toch van plan om verschilende merken voer te geven dus kan dan gelijk goed het verschil zien, bedankt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door