Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1461156
Regelmatig hoor ik sommige verkopers van KVV zeggen dat er al glucosamine in hun KVV zit via de botten, dus niet toegevoegd. Hoe zit dat nu precies? Weet iemand dat? En betekent dat, dat het eigenlijk niet nodig is om een hond die artrose heeft nog apart glucosamine te geven? Ik heb al via de zoekfunctie gekeken of een dergelijke vraag al eerder gesteld en beantwoord is, maar ik kan het zo gauw niet vinden. Ik ben benieuwd....
#1461183
Glucosamine wordt uit bot onttrokken, hoofdzakelijk uit kraakbeen als ik mij niet vergis. In kvv met gemalen bot (kraakbeen) zit dan ook wat glucosamine. Of dat voldoende is om problemen op te vangen c.q te voorkomen, c.q. te verminderen betwijfel ik ten sterkste. De beste "glucosamineresultaten" worden in de regel behaald met complexmiddelen die naast glucosamine nog een x-aantal andere stoffen bevatten die een positieve invloed hebben op gewrichtsproblemen en/of op de opneembaarheid van de glucosamine.
Door Ons Elftal
#1461347
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar...
wij zouden aan één van onze border collies - Twister - ook glucosamine geven. Op advies van de dierenarts. Na de training of een wedstrijd liep ze namelijk de volgende dag altijd stijf. Vanuit haar rug.  Omdat we overgingen op rauw vlees, hebben we nog even gewacht met de glucosamine omdat ik twee nieuwe dingen in één keer te veel vond. We hebben de extra glucosamine nooit hoeven te geven, want sinds ze op rauw is heeft ze nooit meer ergens last van.

Of er inderdaad (voldoende) glucosamine in rauw vlees zit? Geen idee. In ieder geval bevat rauw vlees wel iets waardoor Twister het in ieder geval nu nog niet nodig heeft. Het wil natuurlijk ook niet zeggen dat de extra glucosamine die we zouden gaan geven geholpen zou hebben bij Twister. Hoe dan ook, haar rug is niet meer stijf geweest sinds ze rauw vlees eet.
#1461515
Hallo allebei, nou toch interessant om jullie mening te horen, ik kan mij voorstellen dat het dus voor een hond die al in flinke mate artrose heeft wel nodig is om glucosamine apart te geven, maar dat het preventief geven, zoals ik nu doe bij mijn jongste hond niet nodig is? Ik ben wel benieuwd eigenlijk of je met KVV misschien ook wel met minder zou kunnen volstaan dan met brokken. Ik dacht altijd dat glucosamine met name in het kraakbeen van vissen te vinden is, maar dat blijkt iets te simpel, misschien wel in hogere mate??? Op de dagen dat ik KVV met vis voer, geef ik nu niet altijd (meer) glucosamine.

Fijne dag verder!
#1461667
Ik geef mijn sint bernard wel nog glucosamine en chondroitine naast zijn KVV.
Daarnaast geef ik ook nog primeval gelatinaat en visolie capsules voor zijn gewrichten.
Hij heeft een nekhernia en een versleten onderrug waardoor we dit zijn gaan geven.
Het helpt bij hem echt heel goed.
Hij kan weer flinke einden wandelen, spelen en zit heerlijk in zijn vel.
Of dit precies allemaal door de supplementen komt weet ik natuurlijk niet maar ik ga het niet uitproberen om het weg te laten.

Glucosamine zit inderdaad in kraakbeen maar volgens mij niet zo veel.
Het komt ook voor in de harde delen van schaaldieren
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door