Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Wiekje
#1458738
Ik zal mij even voorstellen, ik ben Wieke en woon samen met mijn vriend, onze lieve langhaar chihuahua pup van 4 maand en onze 3 katten!
Ik gebruik nu brokjes van royal canin en zou graag over willen op kvv of farm food he en farm food fresh ( ik weet dat jullie me hier vanaf gaan praten :P), maar ik weet absoluut niet hoe ik dit aan moet pakken  :please:

De een zegt dit, en de ander weer dat en ik zou zooo graag een duidelijke uitleg willen :confused1:

Zijn alle merken kvv wel goed?
Is het het beste om verschillende merken kvv te geven voor afwisseling of is dit uit den boze?
Als ik alleen kvv geef moet ze natuurlijk wel botten krijgen voor de tanden, of heb ik dit mis?
krijgen ze wel een mooie vaste ontlasting als je alleen kvv geeft?
Hebben ze echt aan kvv alleen genoeg?
Hoe vaak per dag zou ik mijn chi pup eten moeten geven? 4 x nog?

Ik zou hier heel fijn vinden als hier iemand is die mij kan helpen en heeeeeeeeel veel informatie kan geven.
Ohja, ik heb heel barfplaats al afgezocht naar informatie, kan ook al redelijk wat vinden maar vind het heel moeilijk als ik het zelf zou moeten toepassen, ik ben echt heel bang dat mijn schatten niet genoeg binnen krijgen of dat ik iets verkeerd doe!

Groetjes!
Door Too
#1458762
Hai Wieke welkom hier!  :)

Er is idd een heel groot kvv-bos en dan zijn bomen soms lastig te zien..

In mijn ogen is een kvv met een natuurlijke calciumbron [gemalen bot] te verkiezen boven 1 met een calciumsupplement
Ik ga er vast een paar vergeten maar oa Carnivoer, Haaksbarf, Bandit en Carnibest zijn met zo'n natuurlijke calciumbron.

Het afwisselen van verschillende merken en versies is prima, wanneer je de complete versies van kvv voert is dat echt compleet en hoef je niks toe te voegen.

En jaaaaa, je krijgt mooie stevige drollen die veel minder ruiken dan je nu gewend bent!! ;)

Botten voor de tanden zijn niet perse nodig door t voeren van vers ontstaat er geen/nauwelijks vieze plak-plaque , botjes knagen vinden de meesten wel lekker.


Wat ik zou doen: kijk s welk kvv je in de buurt kunt vinden en gewoon beginnen......


Kan je hier wat mee??
Gewoon blijven vragen!
Door Wiekje
#1458774
Ik vind het zo vreemd om ineens geen brokjes meer te gaan geven, moet daar echt even aan wennen. Heb dan gewoon het idee dat ze iets missen haha, maar misschien logisch als je niet anders gewend bent.

Ik kan hier makkelijk aan carnibest komen, smuldier natuurlijk, farm food fresh en renske vers.

kan ik het beste gewoon met 1 beginnen om te kijken hoe ze reageerd? Bijvoorbeeld carnibest? Heb je daar ook weer verschillende smaken in en moet je daarmee onderling ook afwisselen?

Wat een vragen he  :D ik wil het liefst zoveel mogelijk weten voordat ik zomaar begin met kvv! Maar misschien moet ik het ook maar gewoon doen en niet steeds blijven nadenken/twijfelen :-\, dat is elke dag weer een extra brok dag voor mijn schatje!
Door Wiekje
#1458780
Ja ik heb gister alle links al gehad, en heb ook al heel veel opgezocht op barfplaats.
Ben gister de hele dag bezig geweest met lezen, maar is het zo moeilijk dan om die vragen even te beantwoorden?
#1458782
[quote="Pruttel"]
Ja ik heb gister alle links al gehad, en heb ook al heel veel opgezocht op barfplaats.
Ben gister de hele dag bezig geweest met lezen, maar is het zo moeilijk dan om die vragen even te beantwoorden?

[/quote]

Nee dat is niet zo moeilijk maar als je overgaat naar vers is het handig dat je ook weet wat je geeft, hoe je het geeft en waarom je het geeft. Die informatie is zorgvuldig samengesteld juist voor mensen zoals jij die willen gaan starten.
Door Wiekje
#1458787
[quote="Rovanna"]
Nee dat is niet zo moeilijk maar als je overgaat naar vers is het handig dat je ook weet wat je geeft, hoe je het geeft en waarom je het geeft. Die informatie is zorgvuldig samengesteld juist voor mensen zoals jij die willen gaan starten.
[/quote]

Dat snap ik, maar ik heb al zoveel gelezen dat ik ondertussen een beetje gek word  :o
Misschien ben ik gewoon te onzeker om hiermee te beginnen, en heb een steuntje in de rug nodig!
Ik heb alle info gelezen maar onthouden is soms lastig, en tuurlijk kan ik me nog wel een maand gaan verdiepen in alles en alles nog een keer lezen totdat ik het precies weet, maar dan is mijn chi een maand langer aan de brokjes, en ik hoopte dat door middel van kvv ze minder jeuk zou hebben, want ze krabt zich behoorlijk vaak, en natuurlijk heb ik haar al gecontroleerd op vlooien (dierenarts ook), dat heeft ze niet en er is geen aanleiding voor het krabben!
#1458796
[quote="Pruttel"]
Ik zal mij even voorstellen, ik ben Wieke en woon samen met mijn vriend, onze lieve langhaar chihuahua pup van 4 maand en onze 3 katten!
Ik gebruik nu brokjes van royal canin en zou graag over willen op kvv of farm food he en farm food fresh ( ik weet dat jullie me hier vanaf gaan praten :P), maar ik weet absoluut niet hoe ik dit aan moet pakken  :please:

De een zegt dit, en de ander weer dat en ik zou zooo graag een duidelijke uitleg willen :confused1:

Zijn alle merken kvv wel goed?

ja hoor

Is het het beste om verschillende merken kvv te geven voor afwisseling of is dit uit den boze?

Afwisselen is beter

Als ik alleen kvv geef moet ze natuurlijk wel botten krijgen voor de tanden, of heb ik dit mis?

Dat is een prima aanvulling, niet aleen voor de tanden, maar ook voor de voldoening.

krijgen ze wel een mooie vaste ontlasting als je alleen kvv geeft?

Als je de juiste kvv bij je dier hebt wel

Hebben ze echt aan kvv alleen genoeg?

Ja hoor. Waarom twijfel je daaraan bij kvv en blijkbaar niet bij brok

Hoe vaak per dag zou ik mijn chi pup eten moeten geven? 4 x nog?

4 x is goed, 3 x zou ook kunnen. Even uitproberen

Ik zou hier heel fijn vinden als hier iemand is die mij kan helpen en heeeeeeeeel veel informatie kan geven.

De algemene info staat al algemeen beschreven, daar is nog maar weinig aan toe te voegen.

Ohja, ik heb heel barfplaats al afgezocht naar informatie, kan ook al redelijk wat vinden maar vind het heel moeilijk als ik het zelf zou moeten toepassen, ik ben echt heel bang dat mijn schatten niet genoeg binnen krijgen of dat ik iets verkeerd doe!

Kvv is kant en klaar compleet voer. Net als brokjes maar dan onbewerkt. Het enige wat jij hoeft te doen is het kopen, het zakkie openen en het je dieren geven volgens de hoeveleheidsrichtlijnen die op de verpakkngen staat, iets meer werk dan brokjes, maar zeker niet ingewikkelder, dus daarin kun je maar weinig verkeerd doen.
Gewoon maar doen dus en niet meer beren op de weg gaan zoeken die er niet zijn.


Groetjes!
[/quote]
#1458856
[quote="Pruttel"]
Ik vind het zo vreemd om ineens geen brokjes meer te gaan geven, moet daar echt even aan wennen. Heb dan gewoon het idee dat ze iets missen haha, maar misschien logisch als je niet anders gewend bent.

Ik kan hier makkelijk aan carnibest komen, smuldier natuurlijk, farm food fresh en renske vers.

kan ik het beste gewoon met 1 beginnen om te kijken hoe ze reageerd? Bijvoorbeeld carnibest? Heb je daar ook weer verschillende smaken in en moet je daarmee onderling ook afwisselen?

Wat een vragen he  :D ik wil het liefst zoveel mogelijk weten voordat ik zomaar begin met kvv! Maar misschien moet ik het ook maar gewoon doen en niet steeds blijven nadenken/twijfelen :-\, dat is elke dag weer een extra brok dag voor mijn schatje!
[/quote]

Dat went vanzelf  ;)
Begin maar even met 1 soort en dat afwisselen komt later wel.
Overigens is Renske Vers dus niet rauw en dus niet wat wij bedoelen met kvv. Die kun je dus van je lijstje schrappen  ;)
Door Too
#1458858
[quote="Pruttel"]
Ik vind het zo vreemd om ineens geen brokjes meer te gaan geven, moet daar echt even aan wennen. Heb dan gewoon het idee dat ze iets missen haha, maar misschien logisch als je niet anders gewend bent.

Ik kan hier makkelijk aan carnibest komen, smuldier natuurlijk, farm food fresh en renske vers.

kan ik het beste gewoon met 1 beginnen om te kijken hoe ze reageerd? Bijvoorbeeld carnibest? Heb je daar ook weer verschillende smaken in en moet je daarmee onderling ook afwisselen?

Wat een vragen he  :D ik wil het liefst zoveel mogelijk weten voordat ik zomaar begin met kvv! Maar misschien moet ik het ook maar gewoon doen en niet steeds blijven nadenken/twijfelen :-\, dat is elke dag weer een extra brok dag voor mijn schatje!
[/quote]

Als je iets buiten de koeling/vriezer kan bewaren heeft t niks met vers rauw vlees te maken  ;)

Begin gewoon vanavond met carnibest , houd dat een tijdje zo en kijk wat er met de jeuk gebeurt...
en nee je hoeft niet af te wisselen maar net als bij je eigen eten: afwisselen is nóg beter,
dat betekent overigens niet dat je elke dag 3 soorten hoeft te serveren hoor.

Heb je jezelf bij de brokjes ook zoveel vragen gesteld? ;)
Door Wiekje
#1458889
[quote="Too"]
Als je iets buiten de koeling/vriezer kan bewaren heeft t niks met vers rauw vlees te maken  ;)

Had me niet verdiept in renske dus vandaar dat ik dat nog niet wist

Begin gewoon vanavond met carnibest , houd dat een tijdje zo en kijk wat er met de jeuk gebeurt...
en nee je hoeft niet af te wisselen maar net als bij je eigen eten: afwisselen is nóg beter,
dat betekent overigens niet dat je elke dag 3 soorten hoeft te serveren hoor.

Ik ga nu naar de dierenwinkel voor carnibest en dan zullen we het zien  :)

Heb je jezelf bij de brokjes ook zoveel vragen gesteld? ;)

Ik geef nog de brokjes die de fokker gaf en heb lizzy nog niet zo lang dus vandaar dat ik bij de brokjes niet zoveel vragen heb gesteld. Ik hoef me ook niet in brokjes te verdiepen want dat vind ik niet interessant, aangezien ik vers wil gaan voeren

[/quote]
Door Wiekje
#1458893
En voor Angelique,

Ik vroeg, hebben ze echt aan kvv alleen genoeg?

Ja hoor. Waarom twijfel je daaraan bij kvv en blijkbaar niet bij brok

Als ik niet zou twijfelen over brok waarom zou ik dan kvv willen gaan voeren?
#1458908
[quote="Pruttel"]
En voor Angelique,

Ik vroeg, hebben ze echt aan kvv alleen genoeg?

Ja hoor. Waarom twijfel je daaraan bij kvv en blijkbaar niet bij brok

Als ik niet zou twijfelen over brok waarom zou ik dan kvv willen gaan voeren?
[/quote]

touché  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door