Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Joan
#166689
In de diverse topics hier lees ik dat Smuldier nou niet echt fantastisch van kwaliteit is (om 't zacht uit te drukken) en dat je beter voor een andere kvv kan kiezen.

Wat ik me nou zo afvroeg is dat als je zou moeten kiezen tussen Smuldier en brokken, wat je dan beter kunt voeren. Smuldier als kvv (alhoewel de compleet misschien wel niet compleet is) of uiteindelijk toch brokken (met alle veelbesproken nadelen).... ???

Voer zelf inmiddels overigens CB, dus daar gaat het niet om......was gewoon even nieuwschierig welke de jullie de slechtste optie van de twee vinden. :)
Door gonny
#166692
Ik heb nu dus uit nieuwsgierigheid smuldier gekocht!
Boris vind het HEERLIJK, ik vind alleen zn ontlasting minder "vast" als van CB of Rodi. Ik voer brokken en kvv maar wil wel als Boris helemaal uitgegroeid is over op alleen kvv. Hij krijgt nu 50-50.
mi kun je beter smuldier geven dan brokken mits je goed aanvult!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#166695
Omdat ik geen vertrouwen heb ik de samenstelling van Smuldier (en die niet alleen) zou ik er toch voor kiezen om hoofdzakelijk brok te voeren met dan 2 daagjes smuldier.
Door tieneke
#166770
Zeker aan een jonge hond zou ik het persoonlijnlijk niet konstant durven geven.
En brokken daar ben ik helemaal niet gecharmeerd van eerlijk gezegd ;)
Moeilijke vraag,ben blij dat ik niet hoef te kiezen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#166834
[quote="tieneke"]
Zeker aan een jonge hond zou ik het persoonlijnlijk niet konstant durven geven.
En brokken daar ben ik helemaal niet gecharmeerd van eerlijk gezegd ;)
Moeilijke vraag,ben blij dat ik niet hoef te kiezen!
[/quote]

Ik hoef ook niet te kiezen ;D

Maar dat was de vraag niet. :P

Hup hup, vertel even wat je zou doen als er alleen nog maar brokken en smuldier op de markt waren. :D
Door yalla
#166911
Ik vind ieder vers vlees voer beter dan welke brok dan ook, maar Paul kan nog wel mooie verhalen vertellen over zijn bezoek aan de Smuldier-fabriek ;D
Door Francisca
#166924
Als ik mijn hond smuldier geef heb ik hetzelfde probleem als bij de brokken. Dan poept hij drie keer zoveel. Dus als ik dan moest kiezen ging ik ook meteen barfen.
Ik zie mezelf al fietsen met een fietstas vol met vlees en botten. :o ;D ;D ;D
Door Lizzy
#166948
Dit is wel een erg hypothetische vraag. Want als er niks anders als brok en smuldier bestaat: dan bestaat nog steeds ons eigen voeding en zou ik (net als ik nu doe) alles zelf blijven samenstellen. Ik voer liever beide niet. Maar, ik begrijp je punt!

Dus:

Ik zou eerst de fabriek Mulder weer eens gaan vragen om een analyse van het voer. Dat zou toch eigenlijk gewoon op de website moeten staan.... En de vraag is altijd of je een analyse moet vertrouwen. Maar goed, dat geldt ook voor brokken en voor ieder ander versvlees. Geen van alle wordt getest op inhoud, tenzij de fabrikant dat uit eigen beweging laat testen door een onafhankelijk laboratorium.

Aangezien er ook maar weinig brokfabrikanten die hun voer bijv. bij TNO laten testen op de analyse, zou ik de gok nemen: als de analyse van smuldier er een beetje fatsoenlijk uit zou zien, dan gaf ik smuldier.

Natuurlijk zou ik het aanvullen dingetjes als eieren, botje, visje, groente en fruit. En vervolgens zou ik scherp in de gaten houden hoe mijn honden het doen. Ik zou absoluut niet 100% vertrouwen op dit merk. Maar dat geldt eigenlijk wel voor meerdere merken. Dat geldt eigenlijk ook voor alle brokjes. Ik vertrouw brokjes het allerminst, eigenlijk.... En ook die analyse die op het pak staat..... Wie zegt mij dat het klopt? Nogmaals: wordt NIET gecontroleerd!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 15 sep 2004, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#166951
Smuldier ken ik wel heb het weleens gekocht gewoon om uit te proberen.
Vond het er een beetje waterig uitzien ik zou het wel 2-3 keer per week kunnen voeren als er niks anders te krijgen was.
En voor de rest zou ik zelf wat samenstellen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#167005
Blijkbaar zien jullie meer opties staan dan ik.

Ik lees kiezen uit 2 opties ::)

Maar dan ga ik natuurlijk ook voor optie 3 = zelf samenstellen. :P
Door Lizzy
#167007
[quote="Angelique"]
Blijkbaar zien jullie meer opties staan dan ik.

Ik lees kiezen uit 2 opties ::)

Maar dan ga ik natuurlijk ook voor optie 3 = zelf samenstellen. :P
[/quote]

;D

Dit is heel creatief van ze hoor, maar er zijn volgens mij ook maar 2 opties ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door