Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pollekind
#341041
Intressante discussie!Ik heb toevallig vanmorgen bij C1000 met een pakje Smuldier Compleet in mijn handen gestaan.Het koste maar 0,59 cent voor 400 gram.Ik ga het zeker een keer proberen,want ik ben nu echt naar mijn mening veel te duur uit met een grote hond.De 2 kleintjes mogen energique blijven eten,maar de Husky moet goedkoper want het word me gewoon te duur :(
Door pollekind
#342450
Nee Wooki,want de Husky is al zo'n oudje die heeft al ruim 10 jaar brokjes met pens en blik gegeten.En dat vind ze ook best lekker.En ik heb met de Cavalertjes behoorlijk wat darm en gezondheids problemen gehad die nu verleden tijd zijn en dat wil ik graag zo houden.Ik heb vanaf vandaag de Husky vanmorgen Diner(Royal Canin)gegeven en vanmiddag KVV.En dat ga ik zo eens een tijdje doen.
Door bernersennenfan
#409541
Zit dit toch met verbazing te lezen..ik geef elke morgen smuldier compleet en 's avonds BARF ik, ik geef smuldier compleet, zodat ik dan 's avonds lekker kan varieren, oke niet teveel orgaanvlees ernaast.
Ze doen het hier heel goed op, Smuldier compleet hoef je niks aan toe te voegen en tja het ruikt naar pens..
Maar voordat ik het ruik hebben ze het al op ;)

Maar kan iemand mij vertellen waarom toch veel mensen hier negatief over zijn?
Is hier misschien een artikel over? Want ik wil ook het beste voor mijn honden en nogmaals ze doen het er uitstekend op, maar bij mij kun je natuurlijk ook niet precies nachecken omdat ze ook biogarde, rauw ei, groente, kippenekken, kipkarkassen etc etc 's avonds krijgen..

Maar zou toch graag willen weten waarom smuldier vaak (zoals ik het hier lees) negatief wordt beschreven.
Of hebben je het dan alleen over de enkelvoudige maaltijden?
Want daar staat het duidelijk op.
Bij compleet staat er juist op dat je hier niets aan toe hoeft te voegen..
Laatst gewijzigd door bernersennenfan op wo 26 okt 2005, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tvs
#409549
snap ik ook niet helemaal, de pens ruikt naar pens, vlees is rood met botjes. compleet weet ik niet ' pens gebruik ik het meest, het is misschien wat waterig maar liever dat dan die geperste plakken pens (liever gewoon vers) maar bij gebrek daaraan , geen probleem
Door Lizzy
#409583
Daar zijn wel een paar redenen voor.

Ten eerste blijkt dat er van Smuldier erg veel nodig is. Ten tweede is er geen analyse beschikbaar van de voeding (die zou gewoon op Internet moeten staan, vind je niet?). Ten derde vragen veel mensen zich af hoe ze bij Smuldier voor zo ontzettend weinig geld een complete prak voor de hond kunnen maken.... (als je dit product qua prijs vergelijkt met alle andere merken, dan zijn ze allemaal stuk voor stuk schrikbarend veel duurder).

En dan zijn er dus gewoon stikveel honden die het prima goed op Smuldier. Nou, lekker toch! Want laten we wel wezen: goed voer is voer waar jouw hond het goed op doet ;)!
Door bowie
#409686
Toen ik pas begon met kvv ben ik verschillende merken gaan uit proberen .
En smuldier duck en ahv bevielen het best daar doen de honden het gewoon heel goed op op .

Van smuldier eten ze compleet / vlees en soms de pens
als ik geen vers in huis heb .

En samen met barf gaat dat prima :P
Door bernersennenfan
#409946
[quote="bowie"]
Toen ik pas begon met kvv ben ik verschillende merken gaan uit proberen .
En smuldier duck en ahv bevielen het best daar doen de honden het gewoon heel goed op op .

Van smuldier eten ze compleet / vlees en soms de pens
als ik geen vers in huis heb .

En samen met barf gaat dat prima :P
[/quote]

Ik geef dus 's morgens smuldier compleet en 's avonds BARF ik en daar doen die van mij het ook prima op. ;)
Door bernersennenfan
#410045
[quote="Lizzy"]
Daar zijn wel een paar redenen voor.

Ten eerste blijkt dat er van Smuldier erg veel nodig is. Ten tweede is er geen analyse beschikbaar van de voeding (die zou gewoon op Internet moeten staan, vind je niet?). Ten derde vragen veel mensen zich af hoe ze bij Smuldier voor zo ontzettend weinig geld een complete prak voor de hond kunnen maken.... (als je dit product qua prijs vergelijkt met alle andere merken, dan zijn ze allemaal stuk voor stuk schrikbarend veel duurder).

En dan zijn er dus gewoon stikveel honden die het prima goed op Smuldier. Nou, lekker toch! Want laten we wel wezen: goed voer is voer waar jouw hond het goed op doet ;)!
[/quote]

Nog even een vraagje; stel (doe ik dus niet!) ik geef mijn honden 's morgens en 's avonds smuldier compleet.
Dat is dus 's morgens 400 gram en 's avonds 400 gram,
ze zijn allebei ongeveer 48 kilo, is dit dan te weinig van smuldier?

Ze krijgen nu; 's morgens dus smuldier compleet 400 gram en 's avonds altijd 500 tot 600 gram BARF, dit weeg ik af, dus allebei een kilo per dag,

Ik ben hier best wel een muts in, want ik ze zien er goed uit, glanzen en zitten goed in de vacht en de ribben zijn te voelen zoals het hoort, maar omdat ze BARF en smuldier altijd binnen 3 minuten ophebben, ben ik altijd bang dat ze te weinig krijgen.

Dit komt doordat ze hiervoor toen ik nog geen BARF kende altijd brokjes hadden staan en konden eten wanneer ze wilden..Toen kregen ze gemiddeld 800 gram brokken van Carocroc per dag per hond, maar dat vraten ze lang niet op!

Wie kan mijn onzekerheid hier omtrent wegnemen?
Door bernersennenfan
#410050
Ja precies! Het komt gewoon omdat ik het niet gewend ben, ik geef nu 'vers' sinds een half jaar en ben er gewoon niet aan gewend dat de bak altijd leeg is :o

Ik loop altijd met honden op die allemaal brokken krijgen en die vreten in 1 keer de hele bak met brokken op, dat hebben die van mij nog nooit gedaan!

Vandaar mijn onzekerheid. ;)

Dit geeft mij dan altijd wel zekerheid; we lopen met een stuk of 8 honden 's avonds op en die zitten gewoon 2x te poepen onderweg, die van mij soms helemaal niet meer om misschien 1 keer en dat lijkt op een drol van een klein hondje en je ruikt het niet eens.
Pas had er ook net een 'brokken hond' net gepoept en ik loop er langs... :o gadver, wat stinkt dat dan zeg!
Door danielle1980
#410052
ik geef nu ruim 1,5 jaar vlees en ben erg tevreden.
mijn teef vrat nooit dr brokken op ::)
mn andere teef was altijd ziek.

nu doen ze t beide goed en eten vol smaak.
mijn 3 andere honden kennen alleen maar vlees. :P
alle honden poepen 1 keer per dag en stinken niet :P
Door bernersennenfan
#410055
Tja, dat zegt toch inderdaad genoeg over vers vlees hé!
Mijn teef had ook altijd huidproblemen en vaak diaree en mijn reu was veels te licht!

Daar moet nu nog een paar kilo bij maar dat doen we langzamerhand en dat gaat prima!

Sterker nog; ik zou er nu zelfs van schrikken als ze diarree hebben! Dit hebben ze het laatste half jaar niet meer gehad!

En met brokken gemiddeld 1x per week >:( ;)
Door Lizzy
#410143
[quote="bernersennenfan"]
Nog even een vraagje; stel (doe ik dus niet!) ik geef mijn honden 's morgens en 's avonds smuldier compleet.
Dat is dus 's morgens 400 gram en 's avonds 400 gram,
ze zijn allebei ongeveer 48 kilo, is dit dan te weinig van smuldier?

Ze krijgen nu; 's morgens dus smuldier compleet 400 gram en 's avonds altijd 500 tot 600 gram BARF, dit weeg ik af, dus allebei een kilo per dag,

Ik ben hier best wel een muts in, want ik ze zien er goed uit, glanzen en zitten goed in de vacht en de ribben zijn te voelen zoals het hoort, maar omdat ze BARF en smuldier altijd binnen 3 minuten ophebben, ben ik altijd bang dat ze te weinig krijgen.

Dit komt doordat ze hiervoor toen ik nog geen BARF kende altijd brokjes hadden staan en konden eten wanneer ze wilden..Toen kregen ze gemiddeld 800 gram brokken van Carocroc per dag per hond, maar dat vraten ze lang niet op!

Wie kan mijn onzekerheid hier omtrent wegnemen?

[/quote]

Het beste kun je om aanwijzingen van de fabrikant vragen. Maar op zich: als je uitgaat van 2% voer van het lichaamsgewicht, kom ik op 960 gram voeding per dag per hond. Ik denk dat dat geen gek uitgangspunt is en dan zul je daarna moeten bekijken of ze er te dun of de dik van worden (te dik kan ik me niks bij voorstellen).

Gemalen vlees is natuurlijk sowieso hap-slik-weg... Dat is wel een groot nadeel van kvv (dat het gemalen is).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door