Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Happy Tail
#1447991
[quote="vanaalst"]
dus hun vinden een voeding niet compleet als er geen toegevoegde vitamines in zitten???
[/quote]

klopt toch ook; volgens de AAFCO norm mag het dan ook niet compleet genoemd worden.

dat zijn nu eenmaal de spelregeltjes wettelijk gezien.
Door Cindy de Wolf
#1448012
Die laten ze malen. Alleen de kleinere botsoorten zoals kip en eend kan hij zelf malen de rest zoals rund, hert enzo laat hij malen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1448105
[quote="vanaalst"]
dus hun vinden een voeding niet compleet als er geen toegevoegde vitamines in zitten???
[/quote]

Ik zou daar ook niet op vertrouwen. Een goed BARFmenu bestaat ook niet voor niks uit minimaal 6 diersoorten, dus een gemalen hapje bestaande uit 1 diersoort is in mijn optiek te simpel en te eenzijdig om compleet te noemen. Compleet moet je dag in dag uit, jaar in jaar uit kunnen voeren zonder dat je hond er (op papier) tekorten van oploopt.
Door Salty
#1448207
[quote="vanaalst"]
dus hun vinden een voeding niet compleet als er geen toegevoegde vitamines in zitten???
[/quote]

Wettelijk gezien is het dat ook niet en dus is het normaal dat ze dit vermelden.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1449765
[quote="Salty"]
nee ,de lam allergie is weer iets anders.De Naturis 100% bestaat uit  gemalen botten, orgaan- en spiervlees van het betreffende diersoort. 

[/quote]

Oke, bedankt voor de uitleg  :)
Door Gamble
#1450736
ik moet volgende maand weer eten bestellen. Maar Gamble krijgt iedere dag andere kvv allemaal compleet en 1 dag in de week barf.
Is het dan erg als ze 1 a 2 keer per week de 100% naturis krijgt omdat deze niet compleet is?
Door Happy Tail
#1450814
als je hoofdzakelijk complete KVV voert hoef je je daar niet druk om te maken. Sterker nog: als je de 100% versies afwisselend voert, dan voer je volgens de barf pricipes en dus ook dusdanig dat je hond niets tekort komt.

Dan zou dus iedereen die 100% barft hun hond tekort doen, omdat deze geen toegevoegde vitaimines en mineralen krijgt. Nogmaals het gaat erom dat je wetttelijk gezien compleet mag heten als je de nodige toevoegingen erbij doet die via een (vaag) onderzoek bepaald zijn. Dan voldoe je aan een bepaalde norm en dan mag je compleet heten.
zo mag Frolic ook compleet heten, maar je kunt je voorstellen wat er gebeurd als je je hond zijn leven lang Frolic geeft denk ik.....
Door Gamble
#1451138
haha duidelijk dan bestel ik het over een paar weken en idd er zit wat in dat als je alleen zou barfen je dan ook tekort zou doen  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door