Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door e-st@r
#165116
Ik denk dat her geen allergie is!!! :o

Loekie, de andere hond, krijgt ook jeuk! Lang niet zo veel, maar veel meer dan normaal. Bij nadere inspectie heb ik bij haar ook een aantal korstjes ontdekt :-\

Morgen weer naar de DA :(
Door Truus
#165124
[quote="e-st@r"]
Ik denk dat her geen allergie is!!! :o

Loekie, de andere hond, krijgt ook jeuk! Lang niet zo veel, maar veel meer dan normaal. Bij nadere inspectie heb ik bij haar ook een aantal korstjes ontdekt :-\

Morgen weer naar de DA :(
[/quote]

Ik ben mischien wel een zeur, maar weet je zeker dat het geen vlooienallergie is. Ook omdat ze het alletwee hebben n.l.
Van één vlooienbeet, kunnen ze al een allergie hebben.
Door e-st@r
#165142
[quote="Truus"]
[quote="e-st@r"]
Ik denk dat her geen allergie is!!! :o

Loekie, de andere hond, krijgt ook jeuk! Lang niet zo veel, maar veel meer dan normaal. Bij nadere inspectie heb ik bij haar ook een aantal korstjes ontdekt :-\


Dacht ik in het begin ook aan, maar ik heb in 6 maanden nog nooit 1 vlooi gezien terwijl ik heeeeel goed gezocht heb. Zou ook wel raar zijn dat Loekie ook ineens allergisch is?? Daarbij heb ik ze vorige week nog met anti-vlooi besmeurd, het helpt niks...

Je zeurt niet hoor, ben blij met iedere reactie!!
Morgen weer naar de DA :(
[/quote]

Ik ben mischien wel een zeur, maar weet je zeker dat het geen vlooienallergie is. Ook omdat ze het alletwee hebben n.l.
Van één vlooienbeet, kunnen ze al een allergie hebben.
[/quote]
Door Lizzy
#165146
Je geeft nog maar kort versvlees he? Misschien moet je ontgiftingsverschijnselen niet uitsluiten. Hebben ze allebei korstjes? Da's wel raar... heb je iets anders gedaan of gebruikt als normaal? Ik weet niet, vlooienmiddel, wormenmiddel, ander wasmiddel, ergens anders gewandeld, etc?
Door Truus
#165149
[quote="e-st@r"]
weer mis gegaan met dat geqout, zie hierboven... ::)

[/quote]
;D ;D ;D Kan gebeuren ;).

Als je in je bericht helemaal naar beneden scrolt, moet je na de laatste quote typen ;).

Over die allergie....Timo zat laatst ook de hele tijd te krabbeb en te bijten. Nu heeft hij een korte witte vacht maar ik zag ook niks totdat....ik één klein vlooitje zag bij z'n staart.
Hij krijgt dan overal jeuk en krabt ook zo erg totdat z'n huid stuk gaat.
Vandaar dat ik hier aan denk ;)
Door e-st@r
#166187
[quote="Lizzy"]
Je geeft nog maar kort versvlees he? Misschien moet je ontgiftingsverschijnselen niet uitsluiten. Hebben ze allebei korstjes? Da's wel raar... heb je iets anders gedaan of gebruikt als normaal? Ik weet niet, vlooienmiddel, wormenmiddel, ander wasmiddel, ergens anders gewandeld, etc?
[/quote]

Darka heeft nu jeuk vanaf half juni, wordt steeds erger, ik heb al 100 dingen bedacht waar het aan kan liggen. Hoe meer je er over nadenkt des te meer oorzaken kan je verzinnen. Maar tegelijker tijd kan je ook alles weer ontkrachten.

Ze hebben een tijdje snacks gehad waarvan wij dachten dat het daaraan lag, meteen mee gestopt, geen effect.
Misschien het zwemmen, maar we zijn 2 weken op vakantie geweest zonder dat ze zwommen, en toch werd het erger.
Misschien omdat ze vaker wat eten van ons kregen, bleek het ook niet te zijn.
Ok, alleen nog maar brokken, hielp niets. Dan versvlees, helpt (tot nu toe) ook niets.
Toch vlooien? 2 keer ontvlooit, iedere dag onderzocht, alletwee nou loekie ook jeuk krijgt, geen effect.
Mijten? Ivomectine, geen effect, maar dan ook echt niets...

Ze eten nu alleen versvlees, zijn net ontvlooit, zwemmen niet, wandelen doen we altijd al in hetzelfde bos......ik weet het niet meer.

Eerder schreef ik dat Darka's oksels en buik er goed uitzagen. Sinds 3 dagen heeft ze rode dikkere vlekken op haar buik en krabt ze ook haar oksels kapot. Ik smeer nu pure tea tree olie op haar pootjes zodat ze daar niet meer op bijt.
Die zien er nu rustig uit, maar dat is alleen symptoom bestrijding. Ik ga toch maar een afspraak maken bij de dermatoloog. Ze begint haar flanken en rug zo ver ze erbij kan ook kaal te bijten...

Ik weetr het niet meer, ben nu totaal hopeloos :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Door e-st@r
#166189
[quote="e-st@r"]
[quote="Lizzy"]
Je geeft nog maar kort versvlees he? Misschien moet je ontgiftingsverschijnselen niet uitsluiten. Hebben ze allebei korstjes? Da's wel raar... heb je iets anders gedaan of gebruikt als normaal? Ik weet niet, vlooienmiddel, wormenmiddel, ander wasmiddel, ergens anders gewandeld, etc?
[/quote]

Darka heeft nu jeuk vanaf half juni, wordt steeds erger, ik heb al 100 dingen bedacht waar het aan kan liggen. Hoe meer je er over nadenkt des te meer oorzaken kan je verzinnen. Maar tegelijker tijd kan je ook alles weer ontkrachten.

Ze hebben een tijdje snacks gehad waarvan wij dachten dat het daaraan lag, meteen mee gestopt, geen effect.
Misschien het zwemmen, maar we zijn 2 weken op vakantie geweest zonder dat ze zwommen, en toch werd het erger.
Misschien omdat ze vaker wat eten van ons kregen, bleek het ook niet te zijn.
Ok, alleen nog maar brokken, hielp niets. Dan versvlees, helpt (tot nu toe) ook niets.
Toch vlooien? 2 keer ontvlooit, iedere dag onderzocht, alletwee nou loekie ook jeuk krijgt, geen effect.
Mijten? Ivomectine, geen effect, maar dan ook echt niets...

Ze eten nu alleen versvlees, zijn net ontvlooit, zwemmen niet, wandelen doen we altijd al in hetzelfde bos......ik weet het niet meer.

Eerder schreef ik dat Darka's oksels en buik er goed uitzagen. Sinds 3 dagen heeft ze rode dikkere vlekken op haar buik en krabt ze ook haar oksels kapot. Ik smeer nu pure tea tree olie op haar pootjes zodat ze daar niet meer op bijt.
Die zien er nu rustig uit, maar dat is alleen symptoom bestrijding. Ik ga toch maar een afspraak maken bij de dermatoloog. Ze begint haar flanken en rug zo ver ze erbij kan ook kaal te bijten...

Ik weetr het niet meer, ben nu totaal hopeloos :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
[/quote]

ik schreef ivomectine, ik bedoelde stronghold, zit geen ibomectine in, (weer een) :-\foutje
Door danielle1980
#166346
vooral de hoop niet opgeven.
het komt echt nog wel goed,
het duurd altijd al1 even voor je de oorzaak en dus oplossing hebt gevonden.

laat even weten hoe t bij de da was en wat die zei.

over die korstjes die heeft mijn minx ook gehad bij t ontgiftigen.
en als ik nu naar dr huid kijk kan ik bijna niet geloven dat t er zo goed uitziet,
nog niett probleemloos maar veel beter.

dus moed houden en veel succes :-*
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 14 sep 2004, 01:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#166388
[quote="danielle1980"]
enne volgens mij moet je de tea tree olie verdunnen als ik dat ergens goed gelezen had???
[/quote]

Het verdunnen van TT-olie is niet noodzakelijk, maar het mag natuurlijk wel, vooral als je het op grote oppervlakten gebruikt.
Door danja
#166455
Mijn Benji heeft ook een gevoelige huid en dat ik hem kreeg werkte zijn talgklieren tesnel. Hij zit nu een jaar op Energique daarvan heb ik die maanden Energique speciaal gevoert speciaal voor honden met een gevoelige huid. Hij ziet er veel mooier en witter uit en zijn vacht/huid is weer helemaal rose was rood. Mijn da zegt dat je pas na een jaar kan zeggen dat hij van zijn huidproblemen af is. Benji is vrolijk en niet meer zo deprie dat ik hem kreeg.
Hopelijk heb je hier wat aan. Energique verkopen ze bij Ranzijn tuin&dier.

Groetjes Anneke
Door e-st@r
#177634
Heb een tijdje niks van mij laten horen, maar hier toch en berichtje.
Darka krabt minder!!!! JIPPIE!! ;D ;D
Op haar pootjes bijt ze nog zo'n 6 keer per dag en ze zien er nog steeds niet uit :-\, maar dat is al beter dan de hele dag door. Ik vermoed dat ze toch flink an het ontgiften is, ze is ook afgevallen. Ik las dat dat ook met ontgiften te maken heeft.
Nu heeft ze vooral 's ochtends veel jeuk, maar het is voor haar en ons wel te verdragen op dit moment...

keep my fingers crosst

groet Esther
Gebruikersavatar
Door Nitus
#177665
Dat gaat de goed kant uit gelukkig! :D Hopelijk is Darka binnenkort helemaal van de jeuk af :).
Afvallen komt niet door ontgiften, maar doordat je hond moet wennen aan het verteren van voer waar haast geen koolhydraten in zit. Je kunt evt. wat meer gaan voeren, en dan heb je kans dat je over een paar maand ineens ziet dat je hond te dik wordt, dan wordt het weer tijd om te gaan minderen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door