Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door willemien
#162274
geef geen eend,eenden eten graan dat kan altijd achter gebleven zijn in zijn strot (keel)
carnibest natuur geef ik mijn hond die ook met een granen allergie heeft je kan ook lam geven mijn hond kan wel tegen rijst maar er zijn honden die ook daar niet tegen tegen kunnen, de eerst komende tijd alleen carnibest geven en NIETS anders.
willemien. succes!!!
Door dana
#162275
Is 3 weken niet erg kort om al resultaat van het versvlees te verwachten ??
Zeker omdat je vaker hoort dat honden maanden aan het ontgiften zijn.
Ik weet het niet hoor want mijn meiden eten van pup af aan vers en mijn 2 overleden hondjes daar heb ik met overzetten niks bij gemerkt van ontgiften.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#162294
[quote="willemien"]
geef geen eend,eenden eten graan dat kan altijd achter gebleven zijn in zijn strot (keel)
carnibest natuur geef ik mijn hond die ook met een granen allergie heeft je kan ook lam geven mijn hond kan wel tegen rijst maar er zijn honden die ook daar niet tegen tegen kunnen, de eerst komende tijd alleen carnibest geven en NIETS anders.
willemien. succes!!!
[/quote]

Uhuh, die eend is wel uitgebeend voordat die de Cb ingaat ::) en daarbij ging het bij de keuze voor de eend/rijst om de eiwitbron en niet om de granen.
Door Jolly
#162298
Daarbij komt ook dat de eenden minimaal 6 uur voordat ze geslacht worden niet meer gevoerd mogen worden, dus de krop is leeg als de eend geslacht word.
Dit is met vleeskippen ook zo.
Als dit wel geval is dat de eenden of kippen nog gevoerd zijn, dan worden ze op de slachterij een beetje boos en krijg jij de rekening omdat dan een slachtlijn onder het voer zit.
Of te wel: er zullen geen granen meer in voerkroppen zitten.
Door e-st@r
#162492
Nou, ik heb nu cb natuur. Eend en rijst had hij niet op voorraad. 3 weken is idd wel kort om er al wat van ta verwchten, maar ik ben ondertussen wanhopig. Als ik na 3 weken geen resultaat heb, besteld hij eend en rijst voor me.

Wel een aardige vent, hij heeft me ook schapevet en kernelcote meegegeven. Schijnt bij zijn hond een heel goed resultaat te hebben gehad tegen jeuk

kernelcote, op het etiquette staat; lijnzaadolie/ linum usitatissimum/ lecitinolenic/ polysorbatum/ palmolenisteric/ arachiolenic/ glycerides

vitamine per 100ml:
A 20.000 ie
d3 2.000 ie
e 100 ie

voor honden 3-10 ml per dag

weet iemand wat ik nu in huis heb??
Door Lizzy
#162558
[quote="e-st@r"]
Nou, ik heb nu cb natuur. Eend en rijst had hij niet op voorraad. 3 weken is idd wel kort om er al wat van ta verwchten, maar ik ben ondertussen wanhopig. Als ik na 3 weken geen resultaat heb, besteld hij eend en rijst voor me.

Wel een aardige vent, hij heeft me ook schapevet en kernelcote meegegeven. Schijnt bij zijn hond een heel goed resultaat te hebben gehad tegen jeuk

kernelcote, op het etiquette staat; lijnzaadolie/ linum usitatissimum/ lecitinolenic/ polysorbatum/ palmolenisteric/ arachiolenic/ glycerides

vitamine per 100ml:
A 20.000 ie
d3 2.000 ie
e 100 ie

voor honden 3-10 ml per dag

weet iemand wat ik nu in huis heb??
[/quote]

Een flesje lijnzaadolie..... met misschien wat toevoegingen maar vooral lijnzaadolie. En dat kun je ook bij de reformwinkel kopen. Voor 4 euro de fles.

Overigens, sorry dat ik het zeg maar ik vind lijnzaadolie geven niet zo goed idee..... ten eerste zit er al wat lijnzaadolie in het natuurvoer en lijnzaadolie KAN jeuk veroorzaken. Lijnzaadolie bevat veel omega 3 vetzuren (niet-actieve dus deze moeten in het lichaam nog omgezet worden) en als je omega 3 vetzuren wilt geven (extra) dan vind ik dat je beter visolie kunt geven.
Door e-st@r
#162675
[quote="Lizzy"]
[quote="e-st@r"]
Nou, ik heb nu cb natuur. Eend en rijst had hij niet op voorraad. 3 weken is idd wel kort om er al wat van ta verwchten, maar ik ben ondertussen wanhopig. Als ik na 3 weken geen resultaat heb, besteld hij eend en rijst voor me.

Wel een aardige vent, hij heeft me ook schapevet en kernelcote meegegeven. Schijnt bij zijn hond een heel goed resultaat te hebben gehad tegen jeuk

kernelcote, op het etiquette staat; lijnzaadolie/ linum usitatissimum/ lecitinolenic/ polysorbatum/ palmolenisteric/ arachiolenic/ glycerides

vitamine per 100ml:
A 20.000 ie
d3 2.000 ie
e 100 ie

voor honden 3-10 ml per dag

weet iemand wat ik nu in huis heb??
[/quote]

Een flesje lijnzaadolie..... met misschien wat toevoegingen maar vooral lijnzaadolie. En dat kun je ook bij de reformwinkel kopen. Voor 4 euro de fles.

Overigens, sorry dat ik het zeg maar ik vind lijnzaadolie geven niet zo goed idee..... ten eerste zit er al wat lijnzaadolie in het natuurvoer en lijnzaadolie KAN jeuk veroorzaken. Lijnzaadolie bevat veel omega 3 vetzuren (niet-actieve dus deze moeten in het lichaam nog omgezet worden) en als je omega 3 vetzuren wilt geven (extra) dan vind ik dat je beter visolie kunt geven.



[/quote]

Dan toch maar borageolie kopen? Of visolie...of schapevet...
Door Lizzy
#162693
Ik geloof dat ik zelf hooguit visolie en borage-olie zou geven. Schapenvet heb ik echt niks mee en dat zou ik zelf niet geven. Kijk uit dat je niet teveel door elkaar gaat proberen. Voor je het weet weet je niet meer waar verergeringen/verbeteringen vandaan komen. Geef desnoods helemaal niets, alleen deze andere voeding.
Door e-st@r
#162738
Ik denk dat ik eruit ben. De lijnzaadolie en het schapenvet gaan de kast in. Ik ga voor het eliminatiedieet, eend en rijst eerste keuze. Ook ga ik de visolie extra bij de etos halen.

Wel moeilijk hoor, om voor je gevoel de juiste keuze te maken. Ik vind dit forum echt fantastisch! De dierenarts zegt dit, de carnibest meneer dat, fijn om hun meningen en die van jullie tegen elkaar af te kunnen wegen (en die van mijzelf natuurlijk :P)

Gertie stuurde een pb-tje, waarschijnlijk kan ik bij haar eend en rijst gaan kopen,
én dan maar afwachten :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#162746
Succes! :) Ik hoop zo voor je dat je hond snel van de jeuk afkomt, want dat is zooo zielig, een zichzelf bijtende en krabbende hond :'(.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door