Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Veerle-scrappyToo
#1389547
Bij ons Nena zijn we er vrijwel zeker van dat ze allergisch reageert op "iets".  Dat kan dus nog eender wat zijn en we staan nu dus in het begin van onze zoektocht.
De eerste stap die we nu willen gaan zetten is dus een voeding nemen die NEna nog helemaal niet gegeten heeft en waar ze dus al helemaal niet op kan gereageerd hebben nu.  Liefst een KKV maar Nena at nu reeds Duck met rund,lam,kip dus dat mag er in geen enkel geval in zitten.  Het grootste probleem waar ik blijkbaar op stoot is dat het niet zo makkelijk te vinden is hier in ons Belgenlandje of dat het op bestelling is en we eigenlijk wel zo snel mogelijk willen beginnen.
Dus daarom even jullie ideeën gevraagd als kenners voor mij als beginnertje...ik weet al dat er haaksbarf is met paard en we kunnen hier dichtbij aan paardenstoverij komen dus zou ideaal zijn om als tussendoortjes ook te gebruiken.  Welke voeding geniet jullie voorkeur, mensen die ook een eliminatiedieet hebben moeten doen?

Wat als ik echt ga barfen met dat paardenvlees...
Ik moet zeker maar even kijken hier of er ergens een "formuleke" staat wat er allemaal zeker in een barf menuke moet zitten en dan kijken of het haalbaar is als er alleen maar paard mag gegeven worden.  Alle suggesties zijn ook welkom...
Door Too
#1389739
Enkel paard wordt wat lastig, er is geen enkel paardenbot geschikt voor de hond -veel te hard-

Voor een barf-eliminatie zou je kunnen denken aan eend of konijn, complete dieren en delen [ook orgaan] zijn relatief makkelijk te verkrijgen

In KVV ben ik te weinig thuis om je een gefundeerd advies te geven

Sterkte met Nena!
Door rheawithpixels
#1389791
Is je hond niet gewoon allergisch voor granen? Volgens mij zat er in Duck nogal veel graan. (Staat wel op hun website in ieder geval).
Mijn hond kan niet tegen brood bijvoorbeeld. Hoeven we niet te geven, want dan is er vloeibare ontlasting.
Door inni
#1389797
[quote="rheawithpixels"]
Is je hond niet gewoon allergisch voor granen? Volgens mij zat er in Duck nogal veel graan. (Staat wel op hun website in ieder geval).
Mijn hond kan niet tegen brood bijvoorbeeld. Hoeven we niet te geven, want dan is er vloeibare ontlasting.
[/quote]

Die diarree was hier ook 't probleem met Duck, maar als er in Belgie één kvv vlot te verkrijgen is is 't Duck, voor de andere merken is 't zoeken. Een keten van diepvriesvoedsel (ik dacht O'Cool) heeft ook een tijdje iets van kvv verkocht (?? smuldier??) maar hoe dat nu zit weet ik niet.
#1389810

Is je hond niet gewoon allergisch voor granen? Volgens mij zat er in Duck nogal veel graan. (Staat wel op hun website in ieder geval).
Mijn hond kan niet tegen brood bijvoorbeeld. Hoeven we niet te geven, want dan is er vloeibare ontlasting.


Die diarree was hier ook 't probleem met Duck, maar als er in Belgie één kvv vlot te verkrijgen is is 't Duck, voor de andere merken is 't zoeken. Een keten van diepvriesvoedsel (ik dacht O'Cool) heeft ook een tijdje iets van kvv verkocht (?? smuldier??) maar hoe dat nu zit weet ik niet.


Sinds begin oktober hebben we haar al op duck dynamiek gezet omdat daar geen granen in zitten.  Dat was idd ook één van de eerste dingen waar ik aan dacht.  Haar ontlasting op duck is echt mooi hoor.  Ze heeft echt alleen jeuk en uitslag.
Diet ip van de o cool is een goed idee want ik denk daar idd iets gezien te hebben lang geleden van KVV.  Nu alleen maar hopen dat er een versie tussen zit met vlees dat ze nog niet heeft gehad en dat het ook geen mengeling is.  Maar misschien dat ze dan wel iets kunnen bestellen.  We hebben heir een o cool op Zelzate zelf dus...
Ik ga in elk geval vandaag verder spitten.  In Axel hebben we idd ook een verkooppunt van haaks barf en carnibest maar die hebben niet zomaar grote hoeveelheden op voorraad dacht ik op te maken uit hun mailtje.  En moment van bestellen is net voorbij.
In elk geval al bedankt voor het meedenken.  Ik ga hier ook nog even verder lezen op "eliminatiedieet" gisteren vielen mijn ogen bijna dicht en ik ben gestopt  :-\
Door bloemetje
#1389856
Hoi Veerle,

Ik kan je een eliminatiedieet van paard echt afraden. Je kunt er geen botten van voeren dus voer je alleen maar vlees. Mijn Danny heeft  6 weken lang alleen maar dunne poep ervan gehad en verschrikkelijke scheten gelaten. Niet doen dus.
Als ik jou was nam ik Carnibest Eend&rijst of diabetes. Goede voeding en geen dunne stront of vieze scheten  :-X
Door inni
#1389894
[quote="bloemetje"]
Hoi Veerle,

Ik kan je een eliminatiedieet van paard echt afraden. Je kunt er geen botten van voeren dus voer je alleen maar vlees. Mijn Danny heeft  6 weken lang alleen maar dunne poep ervan gehad en verschrikkelijke scheten gelaten. Niet doen dus.
Als ik jou was nam ik Carnibest Eend&rijst of diabetes. Goede voeding en geen dunne stront of vieze scheten  :-X
[/quote]

Haaksbarf paard zou toch enkel paard bevatten, ik heb destijds navraag gedaan omdat Berre totaal geen kip verdraagt en ik daarom zeker moest weten wat erin zat.
Carnibest ging een tijd goed maar de laatste lading leverde hem problemen op, er zou iets aan de samenstelling zijn verander. Enfin, wij houden 't hier voorlopig op Haaksbarf eend.
Door bloemetje
#1389903
[quote="inni"]
Haaksbarf paard zou toch enkel paard bevatten, ik heb destijds navraag gedaan omdat Berre totaal geen kip verdraagt en ik daarom zeker moest weten wat erin zat.
Carnibest ging een tijd goed maar de laatste lading leverde hem problemen op, er zou iets aan de samenstelling zijn verander. Enfin, wij houden 't hier voorlopig op Haaksbarf eend.
[/quote]

Ik heb niet echt verstand van Haaksbarf dus dat zou ik niet weten.  ;)
#1389961
Ik ben ondertussen in mijn zoektocht idd ook al op CB eend dieet terecht gekomen ( zou de rijst idd willen vermijden als graan) en dan vond ik de site van herby waar je toch een en ander kan bestellen van eend zoals eendennekken, eendenkarkas, eenden hartjes...
Dus het wordt een goede mogelijkheid.  Ook al een paar haalbare adressen voor de carnibest gevonden...
Nu alleen even kijken of ik niet ergens die eendennekken en zo nog dichter kan vinden i.p.v. via internet...  iemand suggesties?  Ik woon in ZElzate aand e grens met Sas van Gent
Dan ben ik zeker dat ze alles krijgt wat ze nodig heeft via de KVV CB en ik kan ook extra's geven voor bijvoorbeeld de trainingen dus ik denk dat het een goede mogelijkheid is of zie ik iets over het hoofd?

Nog een vraagje...ik las dat paardenribben wel als bot zou kunnen of is dat toch te hard?
Oh en kan eenhond allergisch zijn voor appel;komkommer en wortel??  Want dat ben ik nu onlangs ook gaan geven om toch eveniets te knabbelen te hebben 's avonds ( en lees echt héééél even  :D)  Ik weet dat ze er niets uit haalt qua voedingsstoffen, is enkel om haar een knabbeltje in haar muil te geven i.p.v. een hondenkoekje of zo
Door bloemetje
#1389975
Ik vind het een prima mogelijkheid  :). Bij spat.nl hebben ze ook veel gedroogde voertjes. Misschien is dat wat voor je.

Paardenribben zijn ongeschikt als bot  :-X

Het zou kunnen, al heb ik er nog nooit van gehoord. Maar als je echt op een eliminatiedieet gaat dan mag je dit ook niet geven dus!
Door rheawithpixels
#1389999
Veerle, in Axel zit een winkeltje waar ze van alles verkopen. (Haaksbarf en Carnibest) maar volgens mij ook de simpele vleesbotten zoals kippennekken en wellicht ook eendennekken.
Dit is het adres. Axel ligt naast Sas van Gent dus voor jou denk ik 20 minuten rijden ofzo? (Alhoewel je dat in Zeeuws Vlaanderen nooit weet  ;D)

Opti-Animal 
Axel   
Linda Wille
Natuurgeneeskundig diertherapeut (lid BCND)
Beoostenblijsestraat 2
4571 PA Axel
Mobiel: 06-23626834

Thuisbezorgen mogelijk, vraag naar de voorwaarden
#1390075
[quote="rheawithpixels"]
Veerle, in Axel zit een winkeltje waar ze van alles verkopen. (Haaksbarf en Carnibest) maar volgens mij ook de simpele vleesbotten zoals kippennekken en wellicht ook eendennekken.
Dit is het adres. Axel ligt naast Sas van Gent dus voor jou denk ik 20 minuten rijden ofzo? (Alhoewel je dat in Zeeuws Vlaanderen nooit weet  ;D)

Opti-Animal 
Axel   
Linda Wille
Natuurgeneeskundig diertherapeut (lid BCND)
Beoostenblijsestraat 2
4571 PA Axel
Mobiel: 06-23626834

Thuisbezorgen mogelijk, vraag naar de voorwaarden

[/quote]

Ik heb ondertussen van hun idd al een mailtje gekregen maar wist niet dat het echt een winkeltje was.  Ik denk dat ik hun maar even bel deze middag.  Alleen zo rot dat het een GSMnr is  :-X
Bedankt voor het meedenken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door