Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door petra-amsterdam
#1376784
[quote="Madelief."]
Maar ik moet zeggen dat ik veel beter wordt in ontdooien, en anders is het au-bain-marie ook zo klaar (behalve smuldier dan...dat ontdooit echt tergend langzaam...wel veel fijn omdat ik het dus overnacht ( of overdag) gewoon op de aanrecht laat ontdooien...dan is het s'ochtends nog erg koud...
[/quote]

Dat tekkel ik door voor de eerste uitlaatronde de bakken al te vullen en die vervolgens in m,n gootsteenbak met ,n laag warm water te zetten.
Bij thuiskomst kunnen ze dan meteen aanvallen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1384042
[quote="doc"]
wat maakt men er een probleem van zeg!
Iedereen weet toch dat RAUW vlees in de koelkast bewaard hoort te worden ik neem aan dat als je snitzels bij de C-1000 koopt ze ook in de koelkast legt!
Alles wat behandeld is om langer buiten de koeling te bewaren is dus NIET vers en heeft dan niks meer met barf/kvv te maken.
[/quote]
??? ???
Vers/rauw/onbehandeld vlees kan voor de honden heel goed  ook een aantal dagen buiten de koeling bewaard worden.
Heeft nog steeds alles met barf te maken.
Ik neem voor mijn honden voor de eerste 5 dagen barfspullen mee als we gaan kamperen. Ik vertrek met bevroren spul maar het ligt verder dus niet in de koelkast. Het staat enkel in de schaduw. Naar menselijke maatstaven is het na 5 dagen niet vers meer maar het is nog steeds rauw en super barf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door