Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fsas
#1360696
dag allemaal

Ons hondje (10 mnd) krijgt al maanden kvv en dat is eigenlijk vooral rodi. Het is nogal lastig om andere merken te regelen (behalve smuldier, dat is ook wel redelijk verkrijgbaar) en ook financieel scheelt het veel.

Van sommige varianten van rodi (vooral de lam) gaat ze dun poepen dus kreeg ze tot op heden vooral de varianten met pens en met rund (beiden compleet).
Sinds enkele dagen wil ze de rund niet meer en eet ze dus alleen nog maar de pens. Overigens eet ze beide versies al een poosje niet zo enthousiast. De bak gaat wel leeg maar daar blijft het wel bij. Ze staat niet om ons heen te dansen, zoals ze in het begin wel deed. (ze krijgt al minder dan "aanbevolen" maar qua gewicht ziet ze er prima uit).

Sinds vandaag hebben we wat smuldier genomen en vooralsnog vindt ze die lekkerder (maar dat kan natuurlijk ook de verandering zijn).

Is het een probleem om steeds hetzelfde te geven, namelijk de rodi pens (compleet)? Ik voel me er zelf niet prettig bij en zou graag wat meer afwisselen...
We kunnen wel wisselen met bijvoorbeeld smuldier maar met enige regelmaat zijn de complete versies daarvan uitverkocht. (en eentje daarvan is trouwens ook pens)
Hoe veel niet-complete maaltijden (dus als percentage van de totale maaltijden bedoel ik) mag ik haar dan eventueel geven zonder dat ze op de lange duur tekorten op gaat lopen?

alvast met dank, Anjo
Door Suri&Bohdi
#1360721
ik voer eigenlijk zo zoveel mogelijk verschillende soorten kvv..
ook om te voorkomen dat ze er op uitgegeten raken.
En voor zoveel mogelijk verschilende diersoorten te kunnen geven.

je zou mischien kunnen proberen als die bv de kipsmuldier
wel lekker vind hiervan een beetje te mixen met de compleet
variant..van Rodi
als je 75% compleet geeft, maakt het denk ik niet zoveel uit als je
eens een dag niet compleet voert, of je probeert eens met wat barf.


ik weet niet of je een jumbo in de buurt hebt, die bestellen de compleet varianten voor
je zodat je niet voor een lege diepvries staat als je daarkomt.
Door m008
#1360733
ik geef ook verschillende kvv (verschillende smaken, maar ook verschillende merken) dit omdat ik anders een groot probleem heb als "hun" merk is uitverkocht en ze gaan weigeren om iets anders te eten.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1360771
Verschillende kvv voegt ook wel wat toe, liefst dan nog afwisselen in verschillende diersoorten.
Of je geeft bijvoorbeeld 1 of 2 dagen spiervlees, vleesbot van andere dieren dan in je kvv. of een vis of groente.
Door K&D
#1360776
Het is mij opgevallen dat veel dierenwinkels een steeds groter assortiment kvv krijgen. Ik ken al diverse die zowel Duck, Energique, Smuldier, Rodi als Carnibest verkopen (tenzij je in Belgie zit, dan wordt het wat lastiger)
Gebruikersavatar
Door porza
#1360795
ik voer smuldier pens compleet.
maar wissel af met kippe carcas of geef bakharing van de markt
af en toe wat geite melk.
of ik barf een keer een dagje
en ze staan altijd te springen  ;D
Door fsas
#1361055
fijn om te lezen dat het niet erg is om een deel niet-compleet te geven.
Barfen gaat hier om verschillende redenen niet lukken...
De smuldier vlees at ze vandaag ook weer met smaak. Wel dunne poep maar dat is wel vaker.

En het is inderdaad de jumbo waar ik de smuldier haal. Zal het zeker eens een keer vragen om te bestellen!

met dank,
groetjes, Anjo
Door Celicaatje
#1361634
Ik vraag me dit idd ook af. Ik zit er nogal mee omdat ik graag biologisch wil voeren en dat nu ook doe.
Maar dat wordt dan mss wel eenzijdig. Nu ga ik Darf proberen maar qua biologisch is de spoeling wel erg dun voor de KVV.
Ik heb kort Smuldier glutenvrij gegeven maar zat er mee dat ik een afnemer van de bio-industrie ben :(.

Ze deden het er goed op en ik betaalde maar 1,75 per kilo voor de compleet glutenvrij. Darf kost 2,70 per kilo en ik voer anderhalve kilo per dag aan mijn dieren dus dat is te doen.....
Wat dingen door elkaar voeren is dus lastig als je biologisch (Eko) wilt voeren....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door