Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door e-st@r
#150964
Hallo mensen,

Sinds 3 dagen eten mijn doggos bibi...JIPPIE...Ik heb alleen een vraagje i.v.m. ontdooien opwarmen;

ik weet dat je het nooit in de magnetron mag opwarmen i.v.m. het bot dat een andere structuur krijgt. Maar hoe zit het met de ontdooistand, voor asl je een keer vergeten bent om het eruit te halen?

Ik laat het vlees in de koelkast ontdooien. Als ik het eruit haal is het nog zo koud en ik wil het i.v.m. vliegen niet zo op het aanrecht laten staan. Ik laat het voer nu iets warmer worden door de wasbak vol 6te laten lopen met warm water, en de metalen bakken met voer daar 10 minuten in te laten staan.
Kan dit kwaad?

thanx, Esther
Door oebaya
#151925
[quote="e-st@r"]
Als ik het eruit haal is het nog zo koud en ik wil het i.v.m. vliegen niet zo op het aanrecht laten staan.
thanx, Esther
[/quote]

Bij mij zet ik over alles wat moet ontdooien, ook mijn eigen eten, zo'n ouderwetse vliegenkap. Werkt probaat.
gr.
Nicolette
Door tieneke
#151935
Kan geen kwaad.
Zelf haal ik het vlees s'avonds laat uit de koelkast en weeg het af voor de volgende ochtendmaaltijd.
Dit bewaar ik in een afgesloten doos op het aanrecht.
Door Francisca
#151944
Ik laat het vlees in de koelkast ontdooien. Dan weeg ik de maaltijden af in kleine afsluitbare bakjes. Ik denk er alleen nog niet altijd aan om de volgende maaltijd op tijd uit de koelkast te halen. ;D
Vliegen kunnen niet bij het vlees en ik vind het geen probleem om het vlees op het aanrecht op temperatuur te laten komen.
Door 202spots
#152070
Bedoel je de gemalen vers vlees ?
Dat kan je ook in 'n plastic zak of plasic bakje in warm water doen om te ontdooien of op te warmen.

Omdat mijn honden meer water moeten drinken doe ik meestal de stukken kip of ander RMB gewoon in bak warm water of ik giet de plastic zak vol met warm water.
Wanneer het vlees ontdooid is dan bewaar ik de water
(wat nu 'n kip of vlees smaak heeft gekregen)en geef dat over de dag verdeeld in hun bak.
Ze vinden het heerlijk en drinken gelijk de bak leeg!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door