Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Benjy en Misty
#1346082
Mijn 1e hond at helaas ook altijd brok. In die tijd was het barfen nog niet echt veel voorkomend. Gelukkig had hij een heel goed gebit. Wel kocht ik vaak grote en harde botten. Hij heeft één keer een kies verloren door het harde bijten. :-[
Door roos79
#1346226
[quote="Angelique"]
Stand van het gebit, gewoon aanleg, gebruik van het gebit enz. Hoe het ook zij, rauw voer is geen garantie voor 100% schone gebitten, maar ik wil niet weten hoe zo'n met aanleg behept gebit er op brok had uitgezien :-X

Dat van die brokken wordt onderhand zo flauw. Alsof meneer Peeedi greeee voor die paar kvv-voerders de Dentastick heeft uitgevonden. Alsof de kvv-en barf-voerders die 60% honden invullen die na hun 3de ernstige gebitsproblemen krijgen. Alsof ze voor de paar rauw-voerders de "maand van de gebitscontrole" bedacht hebben. Als je van brokken schone gebitten verkreeg of behield, dan waren al die gebitsdingetjes totaal geen handel.
[/quote]

Scherp... heel scherp  :biggrin2:
zo als altijd  :P
Door sandrra
#1346412
[quote="Angelique"]
Stand van het gebit, gewoon aanleg, gebruik van het gebit enz. Hoe het ook zij, rauw voer is geen garantie voor 100% schone gebitten, maar ik wil niet weten hoe zo'n met aanleg behept gebit er op brok had uitgezien :-X

Dat van die brokken wordt onderhand zo flauw. Alsof meneer Peeedi greeee voor die paar kvv-voerders de Dentastick heeft uitgevonden. Alsof de kvv-en barf-voerders die 60% honden invullen die na hun 3de ernstige gebitsproblemen krijgen. Alsof ze voor de paar rauw-voerders de "maand van de gebitscontrole" bedacht hebben. Als je van brokken schone gebitten verkreeg of behield, dan waren al die gebitsdingetjes totaal geen handel.
[/quote]

En zo is het maar net
Door Fido
#1346504
[quote="RuBep"]
Kan het ook iets te maken hebben met de stand van het gebit? Mijn Shih Tzu heeft nl nog nooit brok gegeten (ja tot 8 weken bij de fokker) maar is opgegroeid met BARF.
Vanaf een maand of 8 zie ik bij hem op z'n grote hoekkiezen echt plak en dat word nu al steeds erger. En ja mijn dierenarts heeft het ook gezien..dus die had meteen weer een handvat om mij er op te wijzen dat brokken dus ook voor het gebit veeeeeel beter zijn  >:(


[/quote]

Brok is bij deze da de enige ervaring die hij/zij dan heeft en waarschijnlijk ook verkoopt! En men kletst de vertegenwoordiger van de brokfabrikant gewoon na  ;)

Ik heb een dierenartsenpraktijk waar heel veel rauw verkocht wordt en het aantal gebitsaneringen is bij ons vele malen lager dan bij andere da praktijken. Niet omdat we er niet goed in zijn  ;) (papieren in huis van vervolgopleidingen gebitten) maar omdat na een eerste sanering bij ons de eigenaar uitleg krijg waarom tandsteen en hoe te voorkomen door RAUW te voeren.
Door ziggyguapa
#1346967
Hallo allemaal,
Ik heb een dwergpoedel gehad die alleen maar brokken heeft gekend en elke keer dat ze had gegeten moest ik de brokkenpuree van haar tanden halen want zelf kreeg ze het niet weg dat het zo plakt.
Nu heb ik 2 aussies de ene is opgegroeid met brokken en moest ik regelmatig haar tanden een beetje afkrabben,nu krijgen ze sinds 2 jaar kvv en moet ik niets meer doen aan haar tanden en krijg zelf van de dierenarts compliment over haar gebit en ze is nu 9jaar oud :)

Groetjes Gerda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door