Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lind@
#147927
Tsja, ik weet het ook niet.
Ik weet wel dat Lothar als pup opeens behang van de muur in de gang ging scheuren en de kalkmuur ging opvreten.......tekort aan kalk??? Toen at hij nog brokken.
Ik heb hem toen een poosje van die kalksnoepjes gegeven, en het was wel over, maar misschien was het toeval :-\

Ik weet wel van kinderen (iets heel anders maar goed) dat kinderen ook schijnen te weten wat ze nodig hebben.
Er is eens een onderzoek geweest naar het eetpatroon van kinderen, veel kinderen eten periodes slecht of veel van bepaalde voedingsmiddelen (die van mij ook), er kwam dus uit dat die kinderen over een bepaalde periode een perfect uitgebalanceerd dieet hadden samengesteld ;) Het fijne weet ik er niet meer van, maar toch, ik geloof best dat honden (en kinderen) weten wat ze nodig hebben.
Door Lizzy
#147987
Hij doet het!!!!!!!! Nou ja zeg, ze zitten als gekken aan de bessen te snaaien!!!!!!!! Ik VIND dit GAAF. Waren het echt bosbessen? Is goed voor de blaas en urinewegen en helpt bij diarree :D!
Door ~Joke~
#148181
Ja het waren echte bosbessen, ze hadden naderhand ook blauwe tongen. Ze zijn ermee begonnen toen ik een tijdje terug ging plukken om een voorraadje in de vriezer te gooien voor de gf mix.
Kyra plukte elk jaar wel rijpe bramen van de struiken maar bosbessen nooit.
Nu is de bosbessentijd voorbij en dat was eerst wel een teleurstelling voor hen. Heel gek dat ze na 1 keer snaaien feilloos wisten aan welke struiken de bessen hingen.
Nu zijn ze overgestapt op bramen, ook die planten weten ze feilloos te vinden en het grappige is dat ze alleen de rijpe bramen ertussen uitpikken, de onrijpe blijven hangen!
Door tieneke
#148426
[quote="Peet"]
Hahaha, leuk filmpje hoor...ze staan ze idd te snaaien alsof hun leven er van af hangt!! :D
[/quote]
Net als de nollebakmonsters,ze lusten echt ALLES! ;)
Door Sander
#148466
Als honden (en mensen) op natuurlijke voeding staan denk ik dat ze heel goed kunnen beoordelen wat wel en wat niet goed voor ze is. Op die namaak-voeding van tegenwoordig geloof ik daar niet zo in.
Als test moet je je hond maar eens een bakje antivries voorzetten. Kijken wat er dan gebeurt ;)
(Niet echt doen, hoor! Beschouw het maar als een gedachtenexperiment)
Laatst gewijzigd door Sander op wo 18 aug 2004, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#148472
[quote="Sander"]
Als honden (en mensen) op natuurlijke voeding staan denk ik dat ze heel goed kunnen beoordelen wat wel en wat niet goed voor ze is. Op die namaak-voeding van tegenwoordig geloof ik daar niet zo in.
Als test moet je je hond maar eens een bakje antivries voorzetten. Kijken wat er dan gebeurt ;)
(Niet echt doen, hoor! Beschouw het maar als een gedachtenexperiment)
[/quote]

Nee, laten we dat maar niet doen! Voor je het weet heb je een dooie hond.... Volgens mij is dit experiment ook uit te voeren met onschuldigere dingen.

Maar ik denk wel dat je gelijk hebt qua nep en echt voer.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 18 aug 2004, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#148480
[quote="Lizzy"]
Ik weet het niet... misschien heb je gelijk. Als ik hoor hoeveel honden groentemix niet lekker vinden/niet willen eten: Ik heb daar nooit problemen mee. En mijn Dalmaten hebben zeker groentes nodig om het totaal aan purines (eiwitten) om laag te halen. Misschien weten ze dat ze het gewoon MOETEN eten....?

Ik geloof trouwens wel dat heel veel dieren in de natuur exact weten wat ze nodig hebben want dieren die bepaalde kwaaltjes hebben eten bepaalde kruiden (ook carnivoren).
[/quote]
Hoi Lizzy,
Hoe werkt dat precies dat als je groentes toevoegt de eiwitten omlaag gaan? Als je een bepaalde hoeveelheid vlees voert en je voegt daar groentes aan toe dan blijft de hoeveelheid eiwit toch gelijk? Ik kan me voorstellen dat als je de hoeveelheid vlees vermindert en daarvoor in plaats groente geeft, je het eiwitgehalte omlaag brengt, maar hoe zit het dan met de benodigde calorieen? Je kunt met vet en botten toch ook het eiwit omlaag brengen? Ik kom hierop doordat we op een borderlijst het hier ook over hebben gehad. Zelf zit ik met Penny die zomaar ineens erg [te] dun is geworden. Ze heeft het maandenlang goed op 2 keer 85 gr vlees gedaan en ineens was ze te mager. Dan sta je voor het dilemma of meer vlees, of vet toevoegen. Ik heb gekozen om lamsvet toe te voegen. Hoeveel vet kun je trouwens verantwoord toevoegen?
Door Lizzy
#148494
[quote="harns49"]
[quote="Lizzy"]
Ik weet het niet... misschien heb je gelijk. Als ik hoor hoeveel honden groentemix niet lekker vinden/niet willen eten: Ik heb daar nooit problemen mee. En mijn Dalmaten hebben zeker groentes nodig om het totaal aan purines (eiwitten) om laag te halen. Misschien weten ze dat ze het gewoon MOETEN eten....?

Ik geloof trouwens wel dat heel veel dieren in de natuur exact weten wat ze nodig hebben want dieren die bepaalde kwaaltjes hebben eten bepaalde kruiden (ook carnivoren).
[/quote]
Hoi Lizzy,
Hoe werkt dat precies dat als je groentes toevoegt de eiwitten omlaag gaan? Als je een bepaalde hoeveelheid vlees voert en je voegt daar groentes aan toe dan blijft de hoeveelheid eiwit toch gelijk? Ik kan me voorstellen dat als je de hoeveelheid vlees vermindert en daarvoor in plaats groente geeft, je het eiwitgehalte omlaag brengt, maar hoe zit het dan met de benodigde calorieen? Je kunt met vet en botten toch ook het eiwit omlaag brengen? Ik kom hierop doordat we op een borderlijst het hier ook over hebben gehad. Zelf zit ik met Penny die zomaar ineens erg [te] dun is geworden. Ze heeft het maandenlang goed op 2 keer 85 gr vlees gedaan en ineens was ze te mager. Dan sta je voor het dilemma of meer vlees, of vet toevoegen. Ik heb gekozen om lamsvet toe te voegen. Hoeveel vet kun je trouwens verantwoord toevoegen?
[/quote]

Ik zit met een ander probleem (waardoor ik wel groentes moet voeren): Dalmaten hebben problemen met een specifiek SOORT eiwit (purine dus). Hier mogen ze maar beperkt van binnen krijgen, anders vormen zij mogelijk uraatkristallen in de urine. Ik voer dus iets minder vlees en iets meer groentes en wat vet. De hoeveelheid calorieen blijft dan goed. Maar ik kan dus niet meer botten en vet gaan voeren omdat het voer voor mijn Dalmaten ook waterrijk moet zijn zodat de nieren goed door worden gespoeld en er minder kans is dat er gruis in de blaas blijft "hangen". Vandaar groentes.

Mijn honden zijn ook te mager geweest. Ik heb er in eerste instantie voor gekozen om meer vlees EN meer vet te voeren. Nu kies ik ervoor om vetter vlees te voeren wanneer ze wat dun zijn en mager vlees wanneer ze te dik zijn. Tip van Roger.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met lamsvet? Nierbekkenvet? Schapenvet? Ik denk niet dat je straffeloos oneindig vet kan toevoegen aan de maaltijd. Want het lijkt me dat je inboet op je voedingsstoffen?
Door ~Joke~
#148694
Ik bedoelde diepvries schaapsvet, gekocht bij petsplace. Ik voeg 17 gr vet aan 85 vlees/bot toe zou dat teveel zijn? Penny krijgt normaal ook 85 gr vlees. Ik heb vrij mager vlees [hert en haas] de kip en geit is veel vetter daar voeg ik ook geen vet aan toe.
Door Lizzy
#148831
[quote="harns49"]
Ik bedoelde diepvries schaapsvet, gekocht bij petsplace. Ik voeg 17 gr vet aan 85 vlees/bot toe zou dat teveel zijn? Penny krijgt normaal ook 85 gr vlees. Ik heb vrij mager vlees [hert en haas] de kip en geit is veel vetter daar voeg ik ook geen vet aan toe.
[/quote]

Ik ken dat diepvries schapenvet niet.... Ik weet ook niet zo goed of het teveel is... Maar je zou ook gewoon vetter vlees kunnen gaan voeren, toch? Dan is de kans groot dat je dat schapenvet niet nodig hebt!
Door ~Joke~
#148918
Klopt, maar ik heb de vriezer nog half vol hert en haas. Dat kon ik een aantal maanden geleden voor 2.50 euro de kg kopen. Toen heb ik dan ook alles opgekocht wat hij [de poelier] had liggen. Ik ben ook nog nooit vetpercentages in barfboeken tegengekomen.
Door ~Joke~
#148922
[quote="Peet"]
Hahaha, leuk filmpje hoor...ze staan ze idd te snaaien alsof hun leven er van af hangt!! :D
[/quote]

;D ;D
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op wo 18 aug 2004, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door