Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jeannet & Gimli
#1314922
Ik geef sinds ongeveer een halfjaar KIVO, maar merk nu dat Gimli & Thorin allebei schilfers op de huid en jeuk krijgen.
Zou dit door de KIVO kunnen komen ?

Toen ze BIBI kregen hadden ze nergens last van.

Zijn er meer die dit gemerkt hebben ?

Waarschijnlijk toch maar weer over naar de BIBI  :-\
Helaas zit ik financieel momenteel even wat minder en de toekomst wordt er niet echt beter op.
Helaas wil mijn man niet samen gaan stellen.  :(
Door Lizzy
#1314962
Wel gek dat ze er beide last van hebben! Maar, het zou kunnen hoor, dat er iets in Kivo zit waar ze niet goed op reageren. Je zou eventueel kunnen proberen om wat extra vette vis en rauwe eieren te geven.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1315009
daarom zal ik ook geen kivo meer geven, de samenstelling wisseld behoorlijk..
grote kans, zeker omdat ze het beide hebben dat het van de kivo is..
anders probeer je eerst wat lizzy zegt, vis en eieren...
gaan ze toevallig niet heftig aan het verharen?
Door Jeannet & Gimli
#1315102
[quote="vanaalst"]
daarom zal ik ook geen kivo meer geven, de samenstelling wisseld behoorlijk..
grote kans, zeker omdat ze het beide hebben dat het van de kivo is..
anders probeer je eerst wat lizzy zegt, vis en eieren...
gaan ze toevallig niet heftig aan het verharen?
[/quote]

Klopt dat de samenstelling wisselt, dat had ik ook al gemerkt.
Verharen merk ik nog niet echt aan ze.
eieren zal ik meteen mee beginnen. Vis is twijfel, tot nu toe als ik ze wat gaf oa sardien en zalm aten ze dat niet.

Ik bedenk me ineens dat we hier door een verbouwing ook veel stof in huis hebben, kan dat ook een verklaring zijn van de schilfers ?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1315141
[quote="Gimli & Thorin"]
Klopt dat de samenstelling wisselt, dat had ik ook al gemerkt.
Verharen merk ik nog niet echt aan ze.
eieren zal ik meteen mee beginnen. Vis is twijfel, tot nu toe als ik ze wat gaf oa sardien en zalm aten ze dat niet.

Ik bedenk me ineens dat we hier door een verbouwing ook veel stof in huis hebben, kan dat ook een verklaring zijn van de schilfers ?
[/quote]

Een wasbeurt na een verbouwing kan altijd heel verfrissend werken.
Door daanentous
#1315196
Gewoon even uit nieuwsgierigheid en of topic (sorry) ;) Hoe weten jullie zeker dat de samenstelling van Kivo regelmatig wisselt? Wij hadden vandaag namelijk een klant in de winkel die bij hoog en bij laag beweerde dat de samenstelling van de nieuwe worsten anders was dan de samenstelling van de eerdere kennelverpakking in blokken. Dus wij meneer Kivo gebeld en die beweerde dat er absoluut niets veranderd was.
En  ik moet zeggen dat hij over het algemmen heel open is over wat er in zijn voer gaat. We zijn eerder ook bij hem langs geweest om te kijken hoe het gemaakt werd en daar deed hij bepaald niet geheimzinnig over.  Als jullie dus iets weten over een wisselende samenstelling hoor ik dat heel graag! Alvast bedankt voor de info.
Door Jeannet & Gimli
#1315207
Ik heb pas geleden 72 kilo gehaald, waarvan 48 kivo compleet, de helft ervan was anders van kleur en fijner van structuur, dus er is zeker iets anders aan.
Mijn vriezer zit dus echt tot de nok toe vol.

Mijn man moet nog de helft van de woonkamer met laminaat leggen, maar als hij klaar is gaan Gimli & Thorin naar de trimsalon, zelf wassen is voor mij helaas geen optie. :-[

Ik hou het even in de gaten, maar anders gaan ze zeker terug op BIBI.

Terwijl ik dit type zie ik ineens een vlo  :o !!!
Gaat goed hier. :-X
Door millyckk
#1315222
Dat de samenstelling is veranderd, klopt. Er zit nu meer rund in en minder kip, ben er zelf wel tevreden over, het is minder vet.

Dat het vaker wisselt van samenstelling heb ik ( nog) niet kunnen ontdekken, maar ik gebruik het ook niet in grotere hoeveelheden omdat ik voornamelijk barf geef, dus misschien komt dat nog.

Aan Milik's vacht en huid heb ik iig niets kunnen ontdekken, wat vacht betreft lijkt hij zo te zien wel wat op jouw hondjes (?)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1315242
ik heb toendertijd een jaar kivo gegeven en geen 1x met het halen van een nieuwe lading leek het op de voorgaande...
kleur, vastigheid,vettigheid ed. iedere keer was het weer anders..
de laatste lading die ik toen had gehaald, aten ze alle 3 niet van...
ze hadden geen problemen met de vacht oid, maar wel sterkt wisselende ontlasting, van dunne drab tot af en toe helemaal niet kunnen :-\
Door daanentous
#1315317
Er zit nu meer rund in en minder kip, ben er zelf wel tevreden over, het is minder vet.
Maar waar komt deze info vandaan en is dit ergens terug te vinden? Meneer Kivo zelf ontkent in alle toonaarden dat er iets veranderd is. Waarom zou hij dat doen? 
Door millyckk
#1315342
Dat is al een aantal maanden zo, ik kan het ook zien want het is wat roder en minder vet dan pakweg  een half jaar geleden. Heb de info via mijn verkooppunt of van hemzelf, dat weet ik niet meer zeker :-[  Na die ene wijziging zag het er steeds hetzelfde uit dus als hij zegt dat het niet gewijzigd is kan dat ook betekenen: niet de laatste tijd. Maar goed, ik weet het ook niet zeker, heb hier ook nog steeds de vierkante pakken en niet de worsten....
Door M.P
#1315365
de samenstelling veranderd inderdaad , 3 maand geleden de compleet gehaald , en 3 weken geleden opnieuw de compleet.
het vetgehalte was van 9% naar 16% gegaan. ik dacht dat ik het verkeerde had gekocht maar heb de twee etiketten langs elkaar gehouden en het was dezelfde soort.
zo zie je maar

groetjes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door