Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lucien
#1290484
Hoi

Ik heb een teckel (gladgebleven ruwhaar), hij is 6 jaar.
Hij is nog nooit ziek geweest, altijd gezond.
Kreeg bij de fokker als pup zijnde al wat versvleesvoeding , en de eerste twee jaar heeft hij energique gehad, toen hij dit niet meer wilde heb ik wat andere dingen geprobeerd.

De laatste jarenkreeg hij 's morgens altijd pens (Smuldier met een beetje brood) en 's avonds meestal Nature Diet.
Of ik wisselde het af met Carnibest.

Enkele weken terug Farmfood versvleesvoeding leren kennen, klonkt allemaal goed.
Ik probeer het allemaal zo goed mogelijk te doen, maar waarom heeft mijn hond in hemelsnaam zo'n jeuk, wij worden er samen niet goed van.

Vlooien heeft ie nog nooit gehad, niks te zien.
Verder ziet ie er goed uit , wel wat aan de zware kant.
Geen vlekje, schilfertje, bultje niks te zien.
Ben er al eens mee naar de DA geweest, die snapte er ook niets van.
De hond verhaart wel steeds. Heb zo'n rubber borstel enhaal er elke dag aardig wat van af.
De dierenarts werkt met homeopathie, en dacht dat onze hond misschien spanningen van ons over zou nemen, wat misschien best zou kunnen.
Ik weet het niet.
Hij heeft van jongs af aan wel altijd gezeur met z'n anaalklieren , drukken ze zelf eenmaal per maand ofzo uit. :-\
Dus, wie helpt me mee dit mysterie op te lossen, versvleesvoeding doorgaan of niet???
Misschien moet ik dit onderwerp elders wel plaatsen, ik wacht ff af,

alvast bedankt voor het meedenken,

groetjes Lucienne
Door Do
#1290497
smulsier met brood en natuurdiet is niet de beste combi, maar daar ben je mee gestopt begrijp ik?
dus je voert nu alleen farmfood?
heb je ook wat anders geprobeerd dan farmfood? dus niet in combi met bv smuldier en brood
Door Alba
#1290499
Ik ben absoluut geen expert maar even afgaande op wat ik hier allemaal al 'bijgeleerd' heb of uit eigen ervaring weet zou ik zeggen:
géén brood geven 's ochtends, dat is geen hondenvoer. Verder, Nature Diet is geen vers voer, het is een aardige veranger voor op vakantie maar ik zou het zelf niet willen voeren als 'standaard' voer: het is verhit geweest om het vacuum verpakt goed te kunnen houden zonder te koelen.

Het verharen wordt waarschijnlijk erger door het elke dag borstelen, je kan een huid ook overstimuleren heb ik altijd geleerd. Probeer eens eens per week of 2 maal per week (hopelijk ligt dan niet je huis vol haren ;)).

Hoe is zijn ontlasting? Ik vind elke maand zijn anaalklieren uitknijpen wel vaak, bij een goede ontlasting zou dit eigenlijk niet zo vaak hoeven. Ook hier kan trouwens gelden dat te vaak ook niet altijd goed is, maar dat hangt denk ik ook van de structuur van de inhoud van zijn anaalklieren af.

Ik zou zeker doorgaan met vers maar dan dus wel 'echt': een goede KVV kopen, bv Carnibest en kijken hoe hij reageert als hij alleen dat te eten krijgt. Succes!

Groetjes, Anne
Door Too
#1290507
Hi Lucienne

Jeuk is echt gruwelijk, om te hebben en om aan te zien!
Is de jeuk er sinds hij farmfood krijgt of heeft ie t eigenlijk altijd al gehad?

Als t recent is lijkt t me eenvoudig... farmfood schrappen,
Vaak zijn granen/gluten jeuk-veroorzakers... dus geen brood en een graan/rijstvrij kvv zou de oplosssing kunnen zijn

Anders moet je een eliminatie-dieet inzetten.
Bij n eliminatie dieet geef je in eerste instantie een nieuwe [onbekende] diersoort bv eend of konijn of.. na een aantal weken ga je steeds  1 nieuwe diersoort toevoegen en kijken of er  een [jeuk]reactie komt

Succes met je kriebel-klantje!
Door claudiaB
#1290578
Ik sluit me aan bij Lucienne!
Schrap alle gluten en granen (ook rijst!) en werkt dat niet voldoende dan overstappen naar 1 nieuwe diersoort.

En minder borstelen! die rubber borstels staan erom bekend dat ze de verharing in stand houden door overmatig gebruik.

Succes!
Door *Natasja*
#1290624
Ik zou per direct het brood en de Nature Diet (is niks meer dan blikvoer, maar dan in een bakje) van het menu halen, stoppen met iedere dag borstelen en overgaan op een fatsoenlijk merk Versvoer, wat écht rauw is. Smuldier Pens is goed, maar niet meer dan 1 à 2 maaltijden per week.
Door lucien
#1291884
Hallo

Bedankt voor het meedenken.
Ik zal dus niet meer zo vaak borstelen, ik wist niet dat je de boel hiermee stimuleert.
Zal de Smuldier dus niet meer dagelijks geven, en de Nature Diet maar bewaren voor logeer/vakantiepartijtjes.

Weet iemand overigens waar ik Bandit v.v.v. kan kopen.(  Heb al tig keer het nummer dat op de website staat gebeld zonder resultaat.
Ik woon in Velp (GLD. bij Arnhem), wie tipt mij?

groetjes Lucienne
Door lucien
#1291887
Nog eens Hoi,

Wilde nog even vertellen dat ik voor de tweede keer heb geconstateerd dat mijn hond na een rondje zwemmen niet krabte , dus... ??? ???

gr. Lucienne
Door Happy Tail
#1292213
[quote="lucien"]
Hallo

Bedankt voor het meedenken.
Ik zal dus niet meer zo vaak borstelen, ik wist niet dat je de boel hiermee stimuleert.
Zal de Smuldier dus niet meer dagelijks geven, en de Nature Diet maar bewaren voor logeer/vakantiepartijtjes.

Weet iemand overigens waar ik Bandit v.v.v. kan kopen.(  Heb al tig keer het nummer dat op de website staat gebeld zonder resultaat.
Ik woon in Velp (GLD. bij Arnhem), wie tipt mij?

groetjes Lucienne

In Rheden zit een verkooppunt voor Haaks Barf, dat zou je ook eens kunnen proberen: zitten ook geen toevoegingen in.
[/quote]
Door lucien
#1294513
Hallo

Gisteren Bandit gekocht, gisteravond verwachtingsvol zijn eerste maaltje gegeven, wildmix.
Hij vond het lekker, mar krabt zich nu weer wezenloos

IK WEET HET NIET MEER :'(


Groet Lucienne
Door *Natasja*
#1294561
[quote="lucien"]
Hallo

Gisteren Bandit gekocht, gisteravond verwachtingsvol zijn eerste maaltje gegeven, wildmix.
Hij vond het lekker, mar krabt zich nu weer wezenloos

IK WEET HET NIET MEER :'(


Groet Lucienne
[/quote]

Een aantal honden kan niet tegen wild, misschien komt daar de jeuk van in dit geval.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door