Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1278125
Wat leuk!!!! We willen wel foto's hoor :smitten:

Ik ga thuis even opzoeken voor je dan hoor je het morgen. Ik had een heel voedingsschema meegehad van de fokster (ik neem aan dat je vader dat ook wel mee zal krijgen van de fokker??). Dat zoek ik even op voor je vanavond.
Ik dacht tussen de 150 en 200 gram maar zeker weten doe ik dat niet.
#1278154
[quote="*marianne*"]
As. maandag krijgt mijn vader als het goed is zijn cavalier pupje, en die gaat waarschijnlijk op vers. Hoeveel zou ie dan ongeveer per dag moeten krijgen?
[/quote]

Ik zou 'm zo'n 75 gram per kg. lichaamsgewicht geven om mee te beginnen en dat verdelen over 3 x per dag.
#1278271
[quote="*marianne*"]
dat zal best, maar de fokker is van de brokkenmafia :P
[/quote]

Wat jammer... Er zijn er toch al aardig wat in de cavalierwereld die KVV voeren! Maar overzetten zal snel genoeg gaan. Reken er alleen wel op dat hij ws met een maandje of 5 zal gaan muiten. Dat lijkt een beetje cavaliereigen te zijn. Zeuren met voer. Gaat vanzelf over als je consequent blijft.

Maar ik zal de mijn voedingsschema vanavond voor je vader zoeken. Guus' fokker voerde Energique.
#1278351
Hoi. Mijn laatste twee cavaliers komen ook van kvv fokkers. Ik kreeg het advies om in het begin nog 4 keer per dag te voeren. Dit om de suikerspiegel (?) goed te houden, anders zou er een te lange tijd tussen de maaltijden zitten.
Maar hoeveel ? :-[ wat lijkt dat al weer een tijd geleden :-[
#1278359
[quote="Henny V."]
Ik kreeg het advies om in het begin nog 4 keer per dag te voeren. Dit om de suikerspiegel (?) goed te houden, anders zou er een te lange tijd tussen de maaltijden zitten.
Maar hoeveel ? :-[ wat lijkt dat al weer een tijd geleden :-[
[/quote]

Echt?! Ik voerde Guus gewoon 3x hoor.. Ik dacht dat honden dat helemaal niet hadden (heb ik gehoord op een lezing van Mogens Eliassen).
Maar hij is nooit omgevallen dus het zal wel goed zijn  ;D
#1279189
Marianne; ik heb die lijst nog niet gevonden. Ik ga vanavond verder kijken. Maar volgens mij was het zo'n 150/200 gram energique wat ik voerde. Maar er zit wel verschil in gewicht tussen cavaliertjes. Guus was en is een ukkie bijv en Danny is vrij groot. Op het ogenblik eet Guus zo'n 220 gram en Danny 360 gram op een dag!
Ik voer dan ook echt op het oog hoor.
#1279373
[quote="bloemetje"]
Echt?! Ik voerde Guus gewoon 3x hoor.. Ik dacht dat honden dat helemaal niet hadden (heb ik gehoord op een lezing van Mogens Eliassen).
Maar hij is nooit omgevallen dus het zal wel goed zijn  ;D
[/quote]

Ik weet het ook niet,  ;D heb braaf gedaan wat de fokster zei  ;D
Kwaad kon het niet.
#1279544
Ik ben me ook weer aan 't verdiepen  ;D

Ik heb Rafael destijds vrij kort 3x gevoerd, al snel overgegaan naar 2x per dag. Was meer uit praktische overwegingen. Hij kreeg alleen voor t slapen gaan', na de laatste plas nog een klein hapje.

Volgens carnibest:
40 en 60 gram Carnibest per kilogram lichaamsgewicht per dag nodig.

Gemiddeld weegt een cavje 2.5 kg op 8 weken?
Dus tussen 1 ons  en 1 1/2 ons per dag.

(Dat a.s. monstertje van mij weegt nu op 4.5 week al 1.9 kg, dus ik mag vast de vriezer wel vast gaan volladen)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door