Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Maai
#1263032
Hoi hoi. Ben hier al een hele poos niet meer  geweest en zal me nog eens ff kort voorstellen.
Ik ben Maaike en ik heb inmiddels 2 airedale terriers. Hero van 21 mnd en Finn van 8,5 mnd. Met Hero ben ik geloof ik toen hij 4 mnd was op kvv overgegaan omdat hij van brokken alleen maar last van zijn darmen had. Later ben ik zelf de maaltijden gaan samenstellen en dat bevalt heel goed.
Met Finn ben ik vanwege de ervaringen met Hero meteen met 8 weken over gegaan op kvv. Zomaar van de ene op de andere dag. Eerst kvv omdat ik niet zo goed wist hoe zelf samen te stellen voor een jonge pup.
Inmiddels eet Finn ook hetzelfde als Hero en ze doen het er prima op. Ik varieer nog wel eens van merk. Maar kom toch steeds terug bij de enkelvoudige maaltijden van smuldier.
Omdat ik echt barf een heel gedoe vindt doe ik dat niet echt. Ze krijgen wel eens een vleeskluif  en kippennekken maar dat is dan meer een traktatie.
Nu wees me laatst iemand op Haaks barf. Ik heb de site bekeken en het staat me allemaal erg aan.
Ik weet zeker dat hier mensen zijn die het gebruiken. Ik zou graag willen weten hoe jullie ervaringen hiermee zijn.
Laatst gewijzigd door Maai op do 21 mei 2009, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1263148
heb hier 9 kilo kip liggen, als je in de buurt woont kan je het eventueel overnemen, hier moeten ze het dus niet...
Door Maai
#1263172
Dank je voor het aanbod :), maar voordat ik met 9 kilo blijf zitten wil ik eerst wat meer horen van anderen en dan een kleine hoeveelheid aanschaffen om uit te proberen ;)
Door Deesje
#1263240
misschien mis ik iets maar ik snap je verhaal niet helemaal denk ik... je schrijft dat je eerst kvv gaf en toen zelf bent gaan samenstellen.. dat ze dat nu allebei eten en dat het goed bevalt en dan lees ik dat je iedere keer terug komt op de enkelvoudige varianten van smuldier...

ze krijgen dus op de traktaties na allebei volledig kvv? of heb ik het nu verkeerd begrepen?

buiten het feit dat haaksbarf wat harder stinkt dan de gemiddelde kvv vind ik het persoonlijk super spul.. alles apart per diersoort en geen rare toevoegingen, gemalen bot ipv eenpoedertje.. veel verschillende diersoorten.. k zou het ook zeker boven smuldier verkiezen.. alleen je bankrekening gaat er wat sneller mee achteruit in saldo  8)
Door Maai
#1263277
Kvv is naar mijn mening kant en klaar vers voer. Daar hoef je niets meer aan te doen. Dat is anders dan zelf samenstellen. Smuldier heeft zowel kant en klaar produkten als enkelvoudige voeding waar je dus alles nog aan toe moet voegen. Dat is het verschil.
Barf is ook met hele botten en dat doe ik niet standaard. Als ik ze botten geef dan is dat wel ipv ander voer en niet er boven op.
Ik lees echter dat Haaks barf eigenlijk de fijngemaakt versie van barf is en dat dat alles bevat wat ze nodig hebben. Ik ben op zich wel voor barf omdat het natuurlijk is maar vind het nogal een rommeltje worden en bovendien moet ik met de jongste erg uitkijken met botten omdat hij heel erg schrokkerig  is.
Door Huskymeisje
#1265492
ik heb het ook wel gebruikt voor mijn katten. De een moest het wel, de ander niet. Voor de honden heb ik ooit eens zo'n probeerverpakking gehad met van elke smaak 1 rol. Het ging er wel goed in maar ik ben zelf gaan samenstellen, ook voor de katten overigens. Bovendien vind ik hb wel heel erg aan de prijs.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1265824
[quote="vanaalst"]
heb hier 9 kilo kip liggen, als je in de buurt woont kan je het eventueel overnemen, hier moeten ze het dus niet...
[/quote]
Had het maar meegenomen naar de hei, ons maak je er mee blij. Geen schijterij en Yuki vindt het heerlijke vreterij  :D  ;D
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1265826
Jawel, hier 2 echte Haaksbarffans......
Yuki vindt het heerlijk (behalve de zalm...)en doet het er super goed op...mijn portemonnaie helaas wat minder, maar ach....het leven is keuzes maken  :D
Door *wendy*
#1265901
Hier ook een tijdje HB gevoert.
Zag er goed uit maar ik vond het meuren.
Ondertussen is er heel veel verbeterd hoor ik van alle kanten.

En het is wat Yuki zegt...de portemonnee vind het wat minder prettig, maar dat zijn keuzes die je maakt.
Door Maai
#1265920
Dank je wel voor de reakties. Ik denk dat ik het ondanks de prijs toch maar eens ga proberen. Want inderdaad je moet keuzes maken in het leven ;)
Eerst mijn huidige voer voorraad even opmaken. Zal al wel maar vast een bestelling doen bij het verkooppunt hier in de buurt.
Door Nicky
#1266589
Ik geef ook Haaksbarf en Jaia moest er even aan wennen, maar inmiddels vind ze zelfs de zalm lekker! Ik varieer met haaksbarf, carnibest, smuldier en rodi...(om de kosten een beetje te drukken! Dus om en om haaksbarf, rodi, of smuldier etc.
Door Alba
#1269152
Vandaag heeft Alba voor het eerst Haaks barf gekregen. De lam valt hier erg in de smaak, doordat het wat groffer is heeft ze wat meer kauwwerk (later waarschijnlijk niet meer, maar het bekje is nog niet zo groot). Ik vind dat het wel een sterkere lucht heeft dan andere KVV's maar het ruikt niet raar, dus dat vind ik geen reden om het niet te geven.
Door Maai
#1296874
Ik ben inmiddels helemaal over op Haaks Barf. De honden zijn er helemaal gek op. Ze vinden alle varianten lekker dus ik kan goed varieren.
Ontlasting is prima en ook hun vacht ziet er goed uit.
Door Suzanne
#1297064
[quote="Maai"]
Kvv is naar mijn mening kant en klaar vers voer. Daar hoef je niets meer aan te doen. Dat is anders dan zelf samenstellen. Smuldier heeft zowel kant en klaar produkten als enkelvoudige voeding waar je dus alles nog aan toe moet voegen. Dat is het verschil.
Barf is ook met hele botten en dat doe ik niet standaard. Als ik ze botten geef dan is dat wel ipv ander voer en niet er boven op.
Ik lees echter dat Haaks barf eigenlijk de fijngemaakt versie van barf is en dat dat alles bevat wat ze nodig hebben. Ik ben op zich wel voor barf omdat het natuurlijk is maar vind het nogal een rommeltje worden en bovendien moet ik met de jongste erg uitkijken met botten omdat hij heel erg schrokkerig  is.
[/quote]

Hm.. ik heb mij altijd laten vertellen dat het niet mogelijk is om door toevoegingen een enkelvoudig product "compleet" te maken, juist omdat je niet weet WAT er precies inzit.
Ik begrijp niet goed waarom je niet "gewoon" kvv blijft voeren (complete versies dan) OF overgaat op barf?

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door