Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ands
#1239467
Ik lees hier dat prei niet mag gegeven worden.  Nu heeft dogshape groentenpakketjes staan op hun site, waaronder prei.  Mag het dan sporadisch wel, of helemaal niet?
Door Huskymeisje
#1239605
Ik zou het risico niet lopen. Dat een bedrijf als dogshape dat uberhaupt doet  :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1239944
Sporadisch een friemeltje prei krijgt niemand wat van, maar goed beschouwd hoort prei niet thuis in een hondengroentemixje.
Door keetje
#1239996
Ik doe ook nooit prei in mijn groentehap, heb hier ergens gelezen, geen prei geen ui en niets uit de nachtschadefamilie?
Gebruikersavatar
Door nova
#1240166
Prei is van bekend dat het een giftige werking heeft.
Waarom zou je he dan geven, terwijl er zo veel alternatieven zijn.
Niettemin zal jouw hond heus niet omvallen van een paar reepjes prei, maar dannog.
Hier geef ik het niet
Door ands
#1242060
Ok.  Maar mijn idee achter deze vraag is ook, moet er niemand Dogshape hier op wijzen; want niet iedereen zit op een forum om zich te informeren en er zijn misschien wel mensen die het gewoon wekelijks gaan aanbieden omdat het daar in het groentemixassortiment is opgenomen.
Door Lizzy
#1242087
[quote="ands"]
Ok.  Maar mijn idee achter deze vraag is ook, moet er niemand Dogshape hier op wijzen; want niet iedereen zit op een forum om zich te informeren en er zijn misschien wel mensen die het gewoon wekelijks gaan aanbieden omdat het daar in het groentemixassortiment is opgenomen.
[/quote]

Dogshape vindt zichzelf in staat om een compleet hondenvoer te maken en ik verwacht van zulke bedrijven dan ook dat zij zelf hun huiswerk maken.

Verder staat hier op barfplaats in diverse (beginners)topics dat je geen ui en prei aan je hond moet voeren. Verder kun je best groenten uit de nachtschade familie geven. Als je maar beseft dat sommige honden daar allergische reacties op krijgen (zoals huiduitslag en jeuk). Maar er zijn talloze honden die het prima op tomaat, paprika, aubergine doen. Ik heb er twee die het er prima op doen, ik heb er 1 die krijgt onmiddellijk jeuk en rode liezen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door